درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 21:56   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20339صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 26 آذر 1394 - 11:52
پژوهش در روابط عمومی
بهروز میرزایی مدیر روابط عمومی بیمه دانا - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی باعث شده اند تا روابط عمومی ها با بهره گیری از این وسایل استراتژیک در توسعه فعالیتهای سازمانی موفق باشند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی باعث شده اند تا روابط عمومی ها با بهره گیری از این وسایل استراتژیک در توسعه فعالیتهای سازمانی موفق باشند.


امروزه روابط عمومی را کوشش مدبرانه در نیل به اهداف سازمان می دانند این در شرایطی است که دست اندرکاران روابط عمومی با استفاده از پژوهش و تحلیل شرایط می توانند ضمن کسب شناخت از انتظارات بالقوه و بالفعل مخاطبان خود زمینه را برای نفوذ در بین مخاطبان سازمان خود مهیا کنند و در ارائه خدمات یا کالای مورد نظر مخاطب به موفقیت های چشم گیری دست یابند.


توسعه فناوری های جدید کار روابط عمومی ها را به نوعی نیز دچار مشکل کرده است و تنها روابط عمومی هایی در این جریان موفق خواهند بود که بتوانند استفاده لازم را از فضاهای پیش آمده ببرند و با تکیه بر پژوهش و افکار سنجی، شیوه ها و راهکارهای مناسب را به ارکان سازمان منتقل کنند. تحقیق و پژوهش کلید حفظ مخاطب و مشتری است و از این طریق است که می توان مشکلات، نیازها و راهکارهای برآورده کردن آنها را شناسایی و نظر مثبت آنها را جلب کرد. سازمانهایی موفق خواهند بود که با شناخت اوضاع و احوال مخاطبان خود دست به ابتکارات جدید زده و جان تازه ای به سیستم درونی و بیرونی سازمان می بخشند.


به گفته دکتر باقر ساروخانی، روابط عمومی هم تولید دانش هم توزیع کننده دانایی و هم مصرف کننده دانش است. همانطور که گفته شد روابط عمومی در آغاز( تولید) تا پایان (مصرف) هر کالا و خدمتی حاضر است و در این میان مهمترین ابزار روابط عمومی که می تواند به نوعی هدف آن نیز تلقی شود پژوهش و افکار سنجی است.


با این وصف، پژوهش گامی جلوتر از روابط عمومی است و باید آنرا لازمه هر اقدامی از سوی روابط عمومی و سازمان دانست. روابط عمومی می تواند با استفاده از پژوهش و تحقیقات اجتماعی از نیروی عظیم افکار عمومی اقدامات مثبتی را رقم بزند که سازمان را در بین رقبا ارتقا دهد.


بررسی و سنجش افکار عمومی با هدف شناخت هر چه بیشتر نگرشها و طرز تلقی مخاطب (چه درون سازمان و چه برون سازمان) انجام می شود.


تحقیق و پژوهش از این جهت اهمیت دارد که روابط عمومی ها را به عنوان حدفاصل و کانال ارتباطی بین مردم و سازمانها معرفی می نماید. این نکته که مردم در باره سازمان یا شرکت یا فعالیتهای آن چگونه می اندیشند و چطور می توان آنها را هدایت کرد که در مسیر ارتقا جایگاه سازمان قرار گیرند میسر نخواهد بود مگر با استفاده از پژوهش و تحقیق به عنوان ابزاری استراتژیک که در اختیار روابط عمومی است.


اکنون با توجه به ضرورت درک جایگاه پژوهش در روابط عمومی شایسته است سازمان ها ضمن اهمیت دادن به خدمات روابط عمومی در جهت استفاده از پتانسیل پژوهشی آنها برنامه ریزی لازم را داشته باشند و از ظرفیت های این واحد بهره برداری کنند.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد