درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 22:09   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20319صفحه نخست » چهارشنبه، 25 آذر 1394 - 10:59
در نمایشگاه امسال CES چه فناوری‌هایی خواهیم دید
لاس‌وگاس این روزها بیش از هر زمانی مورد توجه دوستداران تکنولوژی است. کمتر از سه هفته دیگر در این شهر، مانند هر سال، نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی که همه آن را با عنوان CES می‌شناسیم برپا می‌شود. نمایشگاهی که هر سال از ششم تا نهم ژانویه میزبان علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی است؛ البته کسانی که شرایط و توانایی حضور داشته باشند.
  

در نمایشگاه امسال CES چه فناوری‌هایی خواهیم دید

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، لاس‌وگاس این روزها بیش از هر زمانی مورد توجه دوستداران تکنولوژی است. کمتر از سه هفته دیگر در این شهر، مانند هر سال، نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی که همه آن را با عنوان CES می‌شناسیم برپا می‌شود. نمایشگاهی که هر سال از ششم تا نهم ژانویه میزبان علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی است؛ البته کسانی که شرایط و توانایی حضور داشته باشند.

حضور در این نمایشگاه و دیدن جدیدترین فناوری‌هایی که شرکت‌های مختلف عرضه کرده و در معرض دید عموم گذاشته‌اند برای همه دوستداران دنیای فناوری جذاب و برای اغلب ما ایرانی‌ها آرزو است. بسیاری از کمپانی‌های فعال در زمینه فناوری و تکنولوژی، محصولات سال جدید خود را در این نمایشگاه معرفی می‌کنند و دیدن آنها از نزدیک لطفی دیگر دارد. با این حال ما سعی می‌کنیم تمام اطلاعات و اخباری را که از این نمایشگاه داریم در اختیار شما بگذاریم تا بتوانید دستکم از این طریق با دستاوردهای جدید آشنا شوید و ببینید امسال در این نمایشگاه چه خبر خواهد بود.  در نمایشگاه CES سال گذشته کمپانی سامسونگ، ابزار پوشیدنی و مرسدس بنز در صدر پرطرفدارترین‌ها بودند و حالا در نمایشگاه امسال باید ببینیم کدام شرکت و کدام ابزار گوی رقابت را از دیگران می‌رباید و در صدر توجه‌ها قرار می‌گیرد.

در روز نخست نمایشگاه امسال، پس از افتتاحیه، قرار است شرکت LG آغازگر کنفرانس‌های مطبوعاتی باشد. پس از آن به ترتیب شرکت‌های هوآوی، پاناسونیک، TCL، کوالکام، تویوتا، ایسوس، سامسونگ و ZTE کنفرانس‌های خود را انجام خواهند داد. پس از آن در بخش دیگر کیا‌موتور، سونی و اینتل به معرفی محصولات ۲۰۱۶‌  خود خواهند پرداخت. آخرین سخنرانی‌ها نیز مربوط به مدیرعامل شرکت NETFLIX، مدیرعامل شرکت جنرال موتورز، سخنرانی دکتر WP.Hong از سامسونگ و در نهایت سخنرانی Robert Kyncl از یوتیوب خواهد بود.یکی از موضوعات مهمی که در CES امسال مطرح است تکنولوژی‌های مربوط به خودروها است. شرکت‌های خودروسازی در نمایشگاه امسال حضور پررنگ‌تری دارند. آنها 25 درصد مساحت بیشتری را در مقایسه با سال گذشته به خودشان اختصاص داده‌اند. شرکت‌هایی مانند Audi، BMW، Chrysler، GM، Ford، Hyundai، Mercedes، تویوتا و فولکس واگن در این نمایشگاه حضور دارند. مچنین شرکت Delphi هم کنفرانسی را به مناسبت سالگرد 20 سالگی خودش برگزار می‌کند. شرکت NVIDIA نیز اعلام کرده که در CES  امسال درباره خودروهای بدون راننده صحبت خواهد کرد و به همین دلیل احتمال دارد محصولاتی در این حوزه معرفی کند.

همچنین رسانه‌هایی مانند یوتیوب و Netflix که توانسته‌اند نقش پررنگی در دنیای سرگرمی ایفا کنند، به احتمال زیاد در این نمایشگاه درباره شیوه‌های دسترسی راحت به این شبکه‌ها صحبت خواهند کرد. به نظر می‌رسد که Netflix هم از برنامه‌های خودش برای سال آینده رونمایی خواهد کرد. در ادامه به معرفی برترین تکنولوژی‌هایی می‌پردازیم که قرار است در نمایشگاه امسال عرضه شوند.

روبات‌هایی که حس دارند
حالا دیگر مدتی است که روبات‌ها در کالبد هوش مصنوعی شکل یافته‌اند. به تازگی تلاش‌هایی برای پیوند این دو سو انجام شده تا رابطه احساسی انسان با ماشین برقرار شود. این روبات‌ها قدرت تشخیص دارند، می‌توانند موضوعی را تفسیر کنند و به طور کلی نمونه جالبی از شبیه‌سازی عناصر رفتار انسان به شمار می‌روند. در نمایشگاه ۲۰۱۵، روبات‌های تک‌بعدی نگاه‌ها را به خود جذب کردند اما امسال شاهد توانایی‌های منحصر به‌فرد آنها خواهیم بود.Jibo یکی از نمونه‌های روبات‌های احساسی است که از آن به‌عنوان نخستین روبات «خانواده‌ای» یاد می‌شود. روبات متصل به اینترنت جیبو قادر به مکالمه است و از افکت‌های صوتی، گرافیکی و حرکتی جهت شبیه‌سازی احساسات استفاده می‌کند. این‌گونه روبات‌ها همچنین می‌توانند با اینترنت اشیا سازگار و به سیستم عصبی مرکزی خانه‌های هوشمند بدل شوند. ویژگی منحصر به‌فرد این روبات‌ها این است که واکنش‌های احساسی افراد را تشخیص می‌دهند و پاسخ خود را بر این اساس تنظیم می‌کنند که آنها را کاربردی‌تر و شخصی‌تر می‌کند.

رابط کاربری مبتنی بر حرکت
 به‌تازگی، مطالعات بسیاری درباره رابط‌های مبتنی بر حرکت شده است. گجت‌های پوشیدنی در CES 2015 از جمله حلقه کنترل ژست Logbar توجه بسیاری را به خود جلب کرد. سادگی این حلقه و توانایی آن در برقراری ارتباط با خانه‌های هوشمند مجهز به اینترنت اشیا یکی از نمونه‌های رابط‌های ژست مدار است. این حلقه که در انگشت اشاره دست شما قرار می‌گیرد به شما اجازه می‌دهد وسایل اطرافتان را با حرکات دست کنترل کنید.این حلقه می‌تواند با تشخیص یک حرکت خاص از دستان و ارسال سیگنال به یک تلفن هوشمند مجهز به یک اپلیکیشن، به‌عنوان مثال یک لامپ را روشن و خاموش یا کم‌نور و پرنور کند. این‌گونه فناوری‌ها می‌توانند راهی سرگرم‌کننده برای کمپانی‌ها پدید آورند تا دنیای دیجیتال و فیزیکی را به هم متصل کنند. کمپانی‌ها با استفاده از این قابلیت می‌توانند تجربه‌ای قابل انتخاب و دلخواه را برای کاربرانشان به وجود آورند که در آن کاربر نیازی به لمس دستگاه برای فرمان دادن به آن ندارد و با یک ژست می‌تواند این کار را انجام دهد. برای مثال کاربر می‌تواند با چای‌ساز یا تلویزیون خود تنها با ژست‌هایی ویژه ارتباط برقرار کند و نیازی به لمس آنها ندارد.البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که کاربرد اصلی این قابلیت برای خانه‌های هوشمند (Smart Home) است و به این ترتیب در کشور ما کاربرد چندانی ندارند.

صفحه‌نمایش‌های منعطف
نمایشگر‌های انعطاف‌پذیر همواره جذابیت زیادی داشته‌اند. بازار مصرفی، تمایل زیادی به استفاده از نمایشگر‌هایی دارد که در عین کیفیت بالا، خم شود یا به هر شکلی که بخواهیم دربیاید. هرچند در سال‌های اخیر نمونه‌های زیادی از این محصولات را شاهد بوده‌ایم اما بهترین نمونه همان نمایشگرهای به‌کار رفته در موبایل G Flex ال‌جی است. با استفاده از این فناوری، نیاز کاربر‌ها به موبایل کمتر می‌شود زیرا این‌گونه نمایشگر‌ها را با افزودن یک سیستم عامل و تراشه می‌توان به‌عنوان یک گجت حتی در لباس‌های پوشیدنی نیز به کار گرفت.پیش از این نیز سامسونگ اعلام کرده بود که در حال انجام آزمایش روی گوشی هوشمندی با نمایشگر منعطف است تا بتواند آن را ماه ژانویه رونمایی کند. ظاهرا این تلفن که با نام SM-G929F معرفی خواهد شد در بیشتر کشورهای اروپایی عرضه می‌شود

واقعیت مجازی
تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کاربران بسیار زیادی را به سمت خودشان جلب کرده‌اند. به احتمال زیاد این تکنولوژی‌ها در نمایشگاه امسال مورد توجه افراد زیادی قرار خواهند گرفت و نقش پررنگی را ایفا می‌کنند. هرچند واقعیت مجازی در نمایشگاه‌های CES قبلی هم حضور داشت اما این فناوری در یک سال اخیر به ثمر نشسته و خودی نشان می‌دهد.اخیرا در زمینه ویدئوهای ۳۶۰ درجه نیز به‌عنوان نوعی واقعیت مجازی (VR) توسعه‌هایی حاصل شده است. برای تجربه بهتر واقعیت مجازی در ویدئو ۳۶۰ درجه، به هدست‌های پیشرفته‌تری نیاز است که توانایی نمایش کامل آن را داشته باشند.  شرکت Go Pro در این حوزه فعالیت‌های مختلفی را انجام داده و به احتمال زیاد محصولات جدیدی را به نمایش در می‌آورد. هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift، پلی‌استیشن وی آر، Gear VR شرکت سامسونگ و Vive شرکت HTC در این حوزه حضور دارند. شرکت مایکروسافت هم با عینک هولولنز در CES 2016 حضور پیدا می‌کند و برنامه‌ها و بازی‌های مختلفی را که برای آن ساخته شده  به نمایش درمی‌آورد.همچنین باید انتظار تکنولوژی‌های واقعیت مجازی در ابعاد کوچک‌تر را داشته باشیم که بتوان از آنها در فضا استفاده کرد.

گجت‌های پوشیدنی
همانند تکنولوژی‌های واقعیت مجازی، گجت‌های پوشیدنی هم علاقه‌مندان بسیار زیادی دارند. شرکت اپل با ساعت هوشمند خودش و مایکروسافت با دستبند Band 2 در این بازار حضور دارند.در بازار شلوغ تلفن‌های همراه هوشمند، گجت‌های پوشیدنی توانسته‌اند نظر کاربران را به سمت خودشان جلب کنند. به احتمال زیاد در CES امسال شرکت‌های فعال در زمینه لباس و مد هم گجت‌های مختلفی را معرفی خواهندکرد.ساعت هوشمند Pebble در CES سال گذشته به نمایش درآمد و به احتمال بسیار در نمایشگاه امسال شاهد معرفی نسل جدید این ساعت باشیم. شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ، ال‌جی و سونی هم محصولاتی را در این حوزه خواهند داشت.همچنین قرار است گجت‌های مختلفی برای فعالیت‌های ورزشی معرفی شوند. شرکت FitBit که لوازم ورزشی مختلف تولید می‌کند، در این نمایشگاه حضور دارد و به احتمال زیاد محصولات جدیدی معرفی خواهد کرد. گجت‌های ورزشی با تلفن‌های همراه هوشمند ارتباط برقرار می‌کنند و به این شکل اطلاعاتی را که جمع‌آوری کرده‌اند در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شاید این گجت‌های ورزشی هم از سوی شرکت‌های مد و لباس با ظاهری زیباتر معرفی شوند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3653

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد