درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 23:53   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20249صفحه نخست » شنبه، 21 آذر 1394 - 11:56
مصاحبه‌های خود را در اختیار بگیرید
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسالت روزنامه‌نگاران نوشتن داستان‌های جدید است نه ترویج شرکت شما. با گذشت سال‌ها هنوز تغییری در انتظارات مردم از روزنامه‌نگاران به‌وجود نیامده است، مردم از روزنامه‌نگاران مقالات جذاب و تازه می‌خواهند و در سوی دیگر روزنامه‌نگاران نیز برای ارتقای موقعیت‌شان خود را ملزم به انجام خواسته‌های خوانندگان می‌دانند.
  
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسالت روزنامه‌نگاران نوشتن داستان‌های جدید است نه ترویج شرکت شما. با گذشت سال‌ها هنوز تغییری در انتظارات مردم از روزنامه‌نگاران به‌وجود نیامده است، مردم از روزنامه‌نگاران مقالات جذاب و تازه می‌خواهند و در سوی دیگر روزنامه‌نگاران نیز برای ارتقای موقعیت‌شان خود را ملزم به انجام خواسته‌های خوانندگان می‌دانند.

 

روزنامه‌نگاران در تهیه مقالات خود از نقل قول‌ها، مصاحبه‌ها و دیگر اخبار بهره می‌برند اما نکته مهم اینجاست که تفسیر‌های روزنامه‌نگاران از اخبار مختلف پیامی خاص را به خوانندگان منتقل می‌کند. درواقع اکثر روزنامه‌نگاران در تهیه مقالات و تفسیر اخبار گوناگون منصفانه عمل می‌کنند اما در پایان روز کاری آنان تحت فشار برای تحویل اخبار و مقالات خود هستند که این عامل ممکن است باعث به‌وجود آمدن کج‌تابی‌هایی در مقالات‌شان شود و خبر را به‌گونه‌ای دیگر منعکس کند.

 

ایده

ایده این بخش از ناشر یک مجله در زمینه کامپیوتر است؛ شخصی که به‌خوبی می‌داند چگونه با روزنامه‌نگارانی که قصد انجام مصاحبه با وی را دارند درست همکاری کند. شما نیاز دارید مطمئن شوید روزنامه نگاری که با او مصاحبه می‌کنید دقیقا متوجه حرف‌های شما می‌شود. بنابراین نخستین قدم برای انجام یک مصاحبه خوب تنظیم شدت صدا و همچنین سرعت حرف زدن‌تان است به‌گونه‌ای که روزنامه‌نگار مورد نظر بتواند حرف‌های شما را به طور کامل یادداشت کند یا اگر در حال ضبط صدای‌تان است بعدا بتواند تمام حرف‌هایتان را متوجه شود.

 

بهترین شیوه مصاحبه در حال حاضر ضبط صداست. بنابراین شما باید در طول مصاحبه کاملا واضح و با دقت صحبت کنید. روش دیگر انجام مصاحبه ارسال ایمیل است، در این روش شما می‌توانید به سوالات روزنامه‌نگار مورد نظر به مدت چند دقیقه یا بیشتر فکر کرده و سپس با سریع‌ترین روش پاسخ خود را به او بدهید.

 

نکته بسیار مهم که در انجام مصاحبه باید مدنظر داشته باشید این است که هرگز تحت تاثیر روزنامه‌نگاران قرار نگیرید و اجازه ندهید کنترل مصاحبه از دست‌تان خارج شود و مصاحبه به‌گونه‌ای رقم بخورد که مدنظر شما نیست. اغلب روزنامه‌نگاران برای جذاب‌تر کردن مقاله خود سعی در تحریک شما برای گفتن سخنانی دارند که مطابق خواسته خودشان است نه شما. در مورد حرف‌هایی که می‌خواهید بزنید پیش از شروع مصاحبه فکر کنید، این کار باعث به حداقل رسیدن اشتباهات شما می‌شود.

 

آنچه باید در عمل انجام دهیم

-اطمینان حاصل کنید که روزنامه‌نگار تنها سخنان شما را یادداشت نمی‌کند و از روش دیگری مانند ضبط صدا نیز استفاده می‌کند، بدین ترتیب احتمال به‌وجود آمدن اشتباه در نگارش مصاحبه به حداقل می‌رسد.

-سعی کنید حتی‌المقدور برای انجام مصاحبه از ایمیل استفاده کنید اما این دلیل نمی‌شود تا استاندارد‌های یک مصاحبه را زیر پا بگذارید.

-چیزی که قصد گفتنش را ندارید هرگز به زبان نیاورید زیرا بعدا نمی‌توانید سخن‌تان را پس بگیرید یا تغییر دهید.

-لازم نیست در طول مصاحبه به تمام پرسش‌ها پاسخ بلند بدهید، سکوت بهتر از پاسخ اشتباه دادن است.

-پیش از مصاحبه پاسخ‌های خود را بازبینی کنید تا در حین مصاحبه دچار سردرگمی نشوید.

http://forsatnet.ir/

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد