درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:18   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20246صفحه نخست » ادامه مطلب چهارشنبه، 21 آذر 1394 - 11:28
هویت بصری جدید شبکه سه سیما Visual Identity
بحث در مورد طراحی حرفه‌ای هویت بصری شبکه‌های تلویزیونی داخلی سال گذشته پس از تغییر ریاست سازمان صدا و سیما مطرح شد و از همان زمان زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرات عمده در شبکه‌های مختلف سیما به گوش می‌رسید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بحث در مورد طراحی حرفه‌ای هویت بصری شبکه‌های تلویزیونی داخلی سال گذشته پس از تغییر ریاست سازمان صدا و سیما مطرح شد و از همان زمان زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرات عمده در شبکه‌های مختلف سیما به گوش می‌رسید.


با توجه به پتانسیل‌های موجود در بخش خصوصی، مدیران شبکه‌های مختلف برای دستیابی به بهترین نتیجه با شرکت‌ها و تیم‌های مختلف خارج از سازمان وارد مذاکره شدند. در این میان «شبکه‌ی سه سیما» از رقبای هم‌رده‌اش پیشی گرفت و فعالیت جدی برای طراحی بسته‌ی هویت بصری‌اش را از آذر ۹۳ آغاز کرد.

 

در میان پروپوزال‌های رسیده، طرح پیشنهادی «استودیو پروانه آبی» مورد توجه مدیران شبکه قرار گرفت و کار به آن‌ها سپرده شد. «استودیو پروانه آبی» -که طراحی هویت بصری جدید PRESS TV را نیز در کارنامه‌ی خود دارد- آتلیه‌ای نوپاست که تمرکز خود را روی گرافیک شبکه‌های تلویزیونی گذاشته و حدود ۲ سال است در این زمینه با یک تیم حرفه‌ای گرافیک و موشن‌گرافیک فعالیت می‌کند.

 

ظاهرا طراحان این آتلیه قبل از هرچیز سراغ نماد ۲۲ ساله‌ی شبکه ی سه -لوگوی معروف نارنجی رنگ- رفته‌اند و دستی به سر و گوشش کشیده‌اند. لوگوی جدید که در واقع بازطراحی لوگوی قبلی شبکه است، از نظر فرم و ترکیب بهینه شده و از نظر تکنیکال برای استفاده به‌عنوان لوگوی تلویزیونی اصولی‌تر شده است؛ از ایستایی بیشتری برخوردار و فرم قرینه‌ی آن چشم نوازتر شده است؛ گرچه در نگاه اول تغییر خاصی در آن نمی‌بینیم اما در مقایسه با طرح قدیمی، تغییرات کم ولی به‌جایی کرده است.

قسمتی از دفترچه‌ی هویت بصری شبکه‌ی سه درباره‌ی بازطراحی لوگو:

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

تغییرات به این‌جا ختم نمی‌شود، سه رنگ ثابت برای ظاهر جدید شبکه‌ی سه انتخاب شده‌اند: زرد، فیروزه‌ای و ارغوانی. در تمامی مواد گرافیکی که در شبکه پخش می‌شود با این سه رنگ در زمینه‌ی سفید مواجهیم. فضایی شارپ و شاد که در شبکه‌های داخلی کمتر شاهد آن بوده‌ایم. ظاهرا این رنگ‌بندی با شعار «شبکه‌ی سه، شبکه‌ی جوان» قصد دارد مخاطبین عمده‌ی این شبکه را راضی نگه دارد.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

در گرافیک جدید شبکه با تکرار فرم‌هایی همچون دایره، نوارهای تشکیل دهنده‌ی لوگو و نمادهایی از جنس کاغذ -گاه به شکل لایه‌های کاغذی و گاه به سبک کاردستی‌های اوریگامی- مواجهیم که با تکرار رنگ‌های سه گانه‌ی انتخاب شده، سعی می‌کنند به پوسته‌ی شبکه فرم واحد و یگانه‌ای ببخشند.
برای متون استفاده شده در شبکه هم قلم اختصاصی طراحی شده که آن هم از فرم دایره تبعیت می‌کند، قلمی که نه چندان نا آشنا ولی خاص شبکه است و از خوانایی نسبتا خوبی نیز به‌عنوان فونت تلویزیونی برخوردار است و بیشتر از فرم فونت‌های مدرن فارسی و عربی تبعیت می‌کند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

موشن‌گرافیک‌های جذاب در فضاهای مینیمال، چاشنی‌های جدید شبکه‌ی سه هستند، فرم‌هایی که از دل صفحات کاغذی به پرواز در می‌آیند و پرنده‌ها و ماهی‌های کاغذی معلق در فضای سفید استودیویی که در نگاه اول عجیب می‌آیند جایگزین تصاویر مناظر طبیعی و گل و بلبل برای پر کردن فضای خالی بین برنامه‌ها شده‌اند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

اخبار شبانگاهی و خبر ورزشی شبکه سه نیز از این پوست‌اندازی بی‌نصیب نمانده‌اند؛ لوگو و تیتراژ آن‌ها تغییر کرده است، از فرم کلی شبکه پیروی می‌کنند و یک‌دست شدن آن‌ها با دیگر عناصر شبکه، آن‌را از بی‌نظمی و بلاتکلیفی بیرون آورده است.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

این تغییرات عمده در گرافیک یک شبکه‌ی داخلی را -که برای اولین بار در ایران انجام می‌شود- می‌توان نشانه‌ای از رویکردی جدید در صدا و سیما و سرآغاز حرکت به سمت حرفه‌ای‌تر شدن شبکه‌های داخلی دانست؛ مجموعه‌هایی که سعی می‌کنند در رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای خود را بالاتر بکشند و برای مخاطبین سخت‌گیر امروزی حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

منبع: مجله رنگ

http://www.imarketor.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد