درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:52   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20188صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 17 آذر 1394 - 18:12
تقلیل جایگاه روابط عمومی ها!؟
در پس پرده این نوع نگاه به روابط عمومی چه پیامی نهفته است؟ - چنین اقداماتی با هر تصویر و تصوری که از روابط عمومی داشته باشیم،‌ گره در کار انداختن است. روابط عمومی و ارتباط با مردم و مخاطبان یکی از مهمترین بخش ها و قسمتی مهم از وظایف مدیریت است
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معروف است که می گویند: روابط عمومی هر سازمان دروازه ای است که مخاطب و مشتری از آن گذر می کند و به درون سازمان می آید و اگر آن سازمان را برای برآورده شدن نیازهایش پسندید می ماند و از خدمات آن بهره مند می شود و درغیر این صورت با اولین برخورد با تابلوی هویتی سازمان،که همان روابط عمومی است، راهش را کج می کند و برای همیشه از آن جا می رود. این موضوع وقتی مهم تر و قابل توجه تر می شودکه بدانیم مخاطب و مشتری پر مشغله امروزی آن قدر فرصت ندارد که در یک ایستگاه سازمانی خیمه بزند و یک سازمان یا نهاد را در چندین و چند ماه بررسی و انتخاب کند. از سویی دیگر آنقدر فرصت های متنوعی برای او فراهم هست که بتواند آنچه را می خواهد انتخاب کند.


البته که وقتی صحبت از نهادها و سازمان های دولتی است، ماجرا کمی فرق می کند. هنگامی که سازمان ها، نهادها ودستگاه های دولتی که باید پناه و ملجاء مردم و مخاطبان خود باشند،‌ پل رابط بین سازمان و مردم و یا مخاطبان و مشتریان را از جنس و نوع و شرایطی دیگر رقم می زنند،‌مشکل دیگری پیش می آید و آن بی اعتمادی و قهر مردم با این سازمان ها است که سخن گفتن درباره نتیجه آن روشن است و تکرار آن سخن مکرری است که شاید دل آزار باشد.


طی چندروز گذشته برخی منابع خبری از استعفای داود پاک نیت مدیر روابط عمومی استانداری یزد گفتند که در واکنش به تغییر ساختار روابط عمومی های وزارت کشور و سازمان مدیریت صورت گرفته است که طی آن جایگاه سازمانی اداره کل روابط عمومی حذف و روابط عمومی های استانداری ها با اداره کل حوزه استاندار ادغام می شوند،‌از سمت خود استعفا کرد و این استعفا هم پذیرفته شد.


ماجرا هر چه باشد نشان از عدم تشخیص نقش و جایگاه حوزه ای به عنوان روابط عمومی دارد. حوزه و بستری که طی سال های بعد از انقلاب گاه از فرش تا عرش صعود و گاه دوباره به زمین خاکی سقوط کرده است. تاریخ روابط عمومی ایران و بخصوص بعداز انقلاب اسلامی که بیشتر و بهتر در دسترس و محل مراجعه است، نشان می دهد که نه افراط و نه تفریط هیچگاه نتوانسته است روابط عمومی را در جایگاه خود بنشاند و به همین دلیل هم عمر بعضا کوتاه مدیران روابط عمومی بخصوص در سازمان ها و نهادهای دولتی در همین کش و قوس اثبات خود و یا رهیدن از وادی اتهام بی اثری و عدم تاثیر گذاری این حوزه در سرنوشت سازمان، گذشته و فرصت های بسیاری سوخته و برباد رفته است.


و حالا هم انگار باز صحبت از تغییری است که در رد و یا اثبات آن خیلی نمی توان اقامه دعوی کرد،‌کما این که حداقل در یک مورد رسانه ای به میدان آمده و حق مدیری را که جایگاه رسانه رانمی شناسد،‌ تنزل و استعفا می داند. گر چه قصد این نوشته کوتاه قضاوت در مسائل حاشیه ای و پیرامونی این اقدام نیست، اما باید گفت: چنین اقداماتی با هر تصویر و تصوری که از روابط عمومی داشته باشیم،‌ گره در کار انداختن است. روابط عمومی و ارتباط با مردم و مخاطبان یکی از مهمترین بخش ها و قسمتی مهم از وظایف مدیریت است که اتفاقا به دلیل اهمیت و جایگاه آن معمولا توسط رئیس دستگاه و سازمان به مشاوری امین، دلسوز و با صلاحیت به نام مدیر روابط عمومی سپرده می شود و حال به هر میزان که این مشاور لاغرتر و ضعیف تر و دورتر به هسته اصلی مدیریت سازمان باشد، این سازمان و مدیر است که خود را از نعمت ارتباط سالم،‌ نزدیک و متعامل با مخاطبان و مشتریان دورکرده است و خود را از ارتباط سالم،‌ به روز و ثمر بخش محروم کرده است.


گر چه مورداستعفای مدیر روابط عمومی استانداری یزد، بخصوص اگر در واکنش به چنین تنزل جایگاهی باشد،‌ جای بحث و بررسی و چه بسا به عنوان کاری حرفه ای جای بسی تقدیر دارد، اما اصل موضوع چیز دیگری است که انگار ریشه در فرهنگ و نگاه واندیشه ما به مردم و مخاطبان سازمان ها دارد. نگاهی که دکتر محسن امینی مدرس روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی آن را در سلسله گفت و گوهای تاریخ شفاهی روابط عمومی ایران با نگاهی تاریخی و آسیب شناسانه این گونه تبیین می کند: ... وقتی ناصر الدین شاه به فرنگ می رود، اداره ای برای دریافت مالیات را می بیند که به آن اداره مالیه می گفتند درصورتی که در ایران خزانه داری مرسوم بوده است یا ادارات دیگر. وقتی به ایران می آید یک کپی برداری از آنها می کند و یک بلژیکی را استخدام می کند و اولین افرادی که مسئولیت های اداری می گیرند و کارمند می شوند، شاهزاده بودند. این ذهنیت هنوز در ذهن ما اداری ها و مدیران وجود دارد که ما ولی نعمت های مردم و شاهزاده ها هستیم و وقتی این ذهنیت وجود داشته باشد، دیگر پاسخگویی به مردم معنی ندارد و می گویند مردم نباید همه چیز را بدانند.


حال اگر حتی موضوع را چنین داغ نبینیم،‌ واکنش و پاسخ توجیهی مسئولان ذیربط درجای خود نسبت به چنین تصمیم گیری و اقدامی در نوع جالب و قابل توجه است که تنزل جایگاه را در یک ساختار اداری و ادغام آن با دیگر حوزه ها را باعث تقویت آن می دانند. به گونه ای که به گزارش سایت تابناک، استاندار یزد در پاسخ به این سوال که آیا این تغییرات باعث افت کمی و کیفی روابط عمومی استانداری خواهد شد یا خیر؟ می گوید: نیروهای موجود در روابط عمومی همچنان در مسند کار هستند و بنا داریم روابط عمومی استانداری را با برنامه های که مدیر حوزه استاندار ارائه خواهد داد تقویت نماییم.


خیر است انشالله! گرچه ممکن است چنین تصمیمی، تصمیم سازمانی و از سوی نهادهای سیاستگذاراین حوزه باشد، اما پذیرفتن و ترویج آن توسط مدیران سازمان ها مسئله دیگری است. مسئله ای که باید پرسید: در پس نگاه مدیران ارشد ما نسبت به روابط عمومی چه اندیشه ای نهفته است؟
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
علیرضا کاویانی
| 1394/9/29 - 16:11 |     0     0     |
سلام-لطفا در رابطه با تنزل یا بهتر است فاجعه جایگاه سازمانی روابط عمومی دانشگاه های آزاد هم بنویسید.بر اساس بخشنامه اخیر سازمان مرکزی دانشگاه پست سازمانی روابط عمومی واحدهای دانشگاهی مثلا در واحدهای بسیار بزرگ از مدیر روابط عمومی به مسئول روابط عمومی تنزل و حق مسئولیت ریالی آن به یک چهارم کاهش یافت.پست سازمانی در دانشگاه آزاد از کارشناس سپس مسئول بعد رئیس و نهایتا مدیر می باشد و حالا با دو پله تنزل این جایگاه به سقوط کشانده اند. به نظر شما انگیزه به یک هشتم کاهش نمی یابد.شعار مسئولین مبنی بر روابط عمومی چشم رئیس سازمان است یا دست راست سازمان یا پیشانی سازمان و ...... به ابجا ختم شده است.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد