درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:14   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20080صفحه نخست » شنبه، 14 آذر 1394 - 10:27
نماینده رسمی یوفی در ایران مطرح کرد
اما و اگرهای میزبانی از مهم‌ترین اجلاس نمایشگاهی
مجمع عمومی و اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی جهان یا به تعبیر حرفه‌ای‌ها (یوفی) مهم‌ترین و تخصصی‌ترین نهاد فعال در عرصه صنعت نمایشگاهی است.
  

اما و اگرهای میزبانی از مهم‌ترین اجلاس نمایشگاهی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مجمع عمومی و اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی جهان یا به تعبیر حرفه‌ای‌ها (یوفی) مهم‌ترین و تخصصی‌ترین نهاد فعال در عرصه صنعت نمایشگاهی است.

گستره فعالیت این اتحادیه از سطح یک شهر، یک کشور و حتی یک قاره فراتر بوده و هزاران نماینده در سراسر جهان دارد که با نظارت و البته حمایت این مرکز فعالیت می‌کنند. مخاطبان صمت با یوفی غریبه نیستند. پیش از این برخی گزارش‌ها و یادداشت‌های تخصصی در این زمینه منتشر شد که ماهیت و کلیت این نهاد را به ما شناسانده و اکنون شاید زمان مناسبی باشد برای ارائه ابعاد تخصصی‌تر این سازمان.
به همین بهانه و با توجه به اهمیت یوفی گفت‌وگویی داریم با علی اعتدالی، از اعضای رسمی سازمان یوفی در ایران و کارشناس نمایشگاه‌های داخلی و خارجی که در جلسه‌ای مفصل ابعاد و ظرفیت‌های این سازمان را برای ما تبیین کرد. در این گزارش بخش نخست مصاحبه تفصیلی صمت با این کارشناس تقدیم حضور مخاطبان می‌شود:
ماهیت یوفی برای بسیاری از مخاطبان ما ناشناخته است. شما به عنوان یکی از اعضای فعال این سازمان یک بیوگرافی تمام و کمال از یوفی ارائه دهید.
یوفی(UFI) به عنوان یک انجمن و در واقع یک اتحادیه غیرانتفاعی براساس قانون فرانسه مصوب اول ژوئیه ۱۹۰۱ تاسیس شد و دفتر آن برای نخستین بار در سال ۱۹۲۵میلادی در میلان گشایش یافت. آن زمان نام آن اتحادیه نمایشگاه‌های بین‌المللی بود. بعدها، در اکتبر ۲۰۰۳ در جلسه عمومی قاهره، نام آن به «اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی» تغییر پیدا کرد. اما در بیشتر متن‌ها از کلمه مخفف «UFI» در اشاره به انجمن استفاده می‌شود. دفتر اصلی این نهاد هم‌اکنون در پاریس است. با اینکه یوفی از فرانسه به کشورهای دیگر صادر شد و این اتحادیه اکنون در کشورهای بسیاری شعبه دارد اما عنوان اصلی آن تغییری نکرده و می‌توان گفت انسجام در حفظ ماهیت یوفی در واقع رسالتی است که در یک کار گروهی به آن توجه شده و بقیه سعی نکردند آن را تغییر بدهند.
یوفی از لحاظ اداری ساختار مشخصی دارد که این ساختار را ما در تمام سازمان‌ها شاهد هستیم. هیات‌مدیره، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل از اعضای اصلی این سازمان هستند که البته از طریق انتخابات همگانی انتخاب می‌شوند. در این سیستم کسی منصوب نمی‌شود بلکه براساس صلاحیت‌ها و نظرجمعی در فضایی دموکراتیک انتخاب می‌شود.

 


آیا امکان انتخاب اعضا برای ۲ یا چند دوره پیاپی وجود دارد؟
برای چند دوره خیر. اما رییس هیات‌مدیره می‌تواند بلافاصله پس از پایان مسئولیتش برای یک دوره دیگر انتخاب شود. پس از دوره کوتاهی، روسای هیات‌مدیره قبلی نیز می‌توانند دوباره انتخاب شوند. مطابق بند ۱۶ مقررات این سازمان، اعضای یوفی در هر منطقه، روسای هیات‌مدیره و نایب‌های آنها را در منطقه خود انتخاب می‌کنند، با همان حق رای که برای انتخاب مجمع عمومی دارند. انتخاب رییس و نایب‌رییس مناطق چهارگانه، از طریق رای‌گیری مکتوب انجام می‌شود. حداقل ۱۵ روز قبل از تاریخ رای‌گیری، یوفی به‌طور کتبی اعضا را در جریان رای‌گیری قرار می‌دهد. این سازمان همچنین می‌تواند طرف سومی را برای تضمین سلامت و قابل اعتماد بودن رای‌ها تعیین کند.
دفتر یوفی در هر منطقه‌ای که نمایندگی دارد به‌طور معمول یک اسپانسر برای تامین هزینه‌های مختلف و هماهنگی‌های احتمالی انتخاب می‌کند. به‌طور مثال کویت برای مدتی اسپانسر منطقه خاورمیانه بود که دفتر این اتحادیه در کویت با تمام امکانات فعال بود. بعد از آن ابوظبی در امارات برای این مقوله انتخاب شد که باز هم تمام امکانات و ابزارهای اجرایی به آن شهر منتقل شد. در حال حاضر قرار است این دفتر و اسپانسر منطقه‌ای در شارجه ایجاد شود که مدیریت جدید آن در افریقا و خاورمیانه به آقای ابراهیم واگذار خواهد شد.
یوفی در برگزاری اجلاس‌های نمایشگاهی بسیار فعال است و در سال به طور تقریبی ۲۲ اجلاس دوره‌ای را در کشورهای مختلف برگزار می‌کند. یک رویداد ثابت نیز به صورت سالانه دارد که دوره هشتاد و دوم آن به تازگی در شهر میلان ایتالیا برگزار شده بود.


اجلاس اصلی یوفی پایگاه ثابتی دارد یا به صورت دوره‌ای در کشورهای مختلف برگزار می‌شود؟
هیچ کدام از اجلاس‌ها پایگاه ثابتی ندارند و در کشورهای مختلف برپا می‌شوند. اجلاس سالانه یوفی نیز هر سال در یک کشور مورد تایید یوفی کلید می‌خورد. امسال در میلان ایتالیا برگزار شد و سال بعد قرار است در شانگهای چین برپا شود.


امیدی هست که در سال‌های آینده پای این اجلاس‌ها به ایران هم باز شود؟
این مسئله به نفوذ و تاثیرگذاری ما در منطقه خاورمیانه بستگی دارد. زمانی که شرایط و زیرساخت‌های ما فراهم است باید درخواست خود را به صورت مکتوب به سران یوفی ارائه دهیم تا در یک فرآیند به نسبت طولانی این درخواست بررسی شود و در نهایت اگر شرایط ما مورد تایید بود، نام کشورمان به اسامی کشورهای خواستار میزبانی اضافه می‌شود. البته ما هنوز در این زمینه اعلام آمادگی نکرده‌ایم و درخواستی مبنی بر میزبانی اجلاس سالانه یوفی از سوی ایران مطرح نشده است. متاسفانه هنوز یوفی در ایران و برای فعالان صنعت نمایشگاهی ما به عنوان یک بحث جدی و هدف‌دار مطرح نشده است. در حالی که من معتقدم یوفی به دلیل دارا بودن یک فضای علمی فوق‌العاده و به‌روز می‌تواند برای تجزیه و تحلیل شرایط جهانی نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. آموزش‌هایی که در حاشیه برگزاری رویدادهای مختلف و اجلاس‌های جهانی یوفی به اعضای ثابت و متغیر آن داده می‌شود، بسیار کارآمد و کارشناسی شده است که می‌تواند چراغ راه آینده فعالیت نمایشگاهی باشد.


درباره این فضای علمی بیشتر توضیح دهید.
این اجلاس‌ها به‌طور عمده سخنران‌محور هستند. مهم‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و در یک کلام متخصص‌ترین چهره‌های نمایشگاهی جهان برای سخنرانی و ارائه راهکارهای مفید برای آینده صنعت نمایشگاهی انتخاب می‌شوند و به سوالات مدعوین پاسخ می‌دهند. در این برنامه‌ها همچنین نوآوری‌های مختلف در صنعت نمایشگاهی معرفی می‌شوند. به‌طور معمول افراد و گروه‌هایی که به نوآوری در زمینه‌های مختلف دست زده‌اند به عنوان مهمان ویژه دعوت می‌شوند و درباره فعالیت‌های خود و دلیل ارائه یک راهکار جدید نمایشگاهی به گفت‌وگو و بحث می‌پردازند. با توجه به اینکه برخی از این جلسه‌ها به انتخابات درون سازمانی یوفی برخورد می‌کند یک برنامه جدید به برنامه‌های قبلی اضافه می‌شود و آن قدردانی و تشکر از فعالیت مدیران پیشین است. بنابراین هر چند سال یک‌بار می‌توان شاهد برنامه تودیع و معارفه مدیران پیشین و فعلی نیز بود. مثل همین رویداد هشتاد و دوم که با خداحافظی آقای «پاول وودوارد» بعد از ۵ سال به عنوان مدیرعامل و معرفی آقای «کای هاتن‌درف» به عنوان مدیر جدید همراه بود.
در نهایت این اجلاس با یک تور بازدید از مراکز مهم نمایشگاهی و برخی مناطق تاریخی و دیدنی شهر میزبان همراه است. هیات حاضر در جلسه با همراهی مقامات میزبان از برخی سایت‌های مهم و تاثیرگذار دیدن می‌کنند و نظرات کارشناسی خود را درباره سطح کیفی و کمی نمایشگاهی آن شهر اعلام می‌کنند.

 

منبع: روزنامه گسترش صنعت – شنبه, 14 آذر 1394

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد