درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19734صفحه نخست » چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 13:15
استفاده از فیسبوک چه تاثیری بر زندگی انسان‌ها دارد؟!
گاهی اوقات برای شما، حفظ کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند بیشتر از سرگرم کننده بودن، استرس‌زا باشد. با توجه به یک مطالعه تجربی انجام شده توسط موسسه تحقیقات شادکامی، ترک فیس‌بوک در مواردی می‌تواند منجر به یک زندگی شاد‌تر شود.
  

استفاده از فیسبوک چه تاثیری بر زندگی انسان‌ها دارد؟!

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، گاهی اوقات برای شما، حفظ کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند بیشتر از سرگرم کننده بودن، استرس‌زا باشد. با توجه به یک مطالعه تجربی انجام شده توسط موسسه تحقیقات شادکامی، ترک فیس‌بوک در مواردی می‌تواند منجر به یک زندگی شاد‌تر شود.

برای تعیین اینکه استفاده از فیس‌بوک چه تاثیری بر روی “بهزیستی ذهنی” افراد دارد، 1095 شرکت‌کننده در دانمارک به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول به  طور کامل و برای یک هفته، فیس‌بوک را ترک کردند و گروه دوم به استفاده از آن به طور معمول ادامه دادند. 94 درصد از این دسته، به طور روزانه از سایت بازدید کردند و 86 درصد نیز به خبر‌خوان خود بار‌ها یا خیلی زیاد سر زدند. شرکت‌کنندگان زندگی خود را قبل از آزمایش، ارزیابی کردند و یک هفته بعد مجددا از آنها خواسته شد نظر خود را اعلام کنند.

براساس نتایج، گروهی که فیس‌بوک را برای یک هفته کنار گذاشته بودند به طور قابل توجهی احساس رضایت بیشتری را از زندگی خود بیان کردند که این میزان در مقیاسی بین 1 تا 10 با گروهی که استفاده منظم خود را از فیس‌بوک ادامه دادند مورد مقایسه قرار گرفت. همچنین از هر دو گروه خواسته شد احساس خود را در روز آخر بیان کنند. افرادی که استراحتی کوتاه کرده بودند اعلام کردند که شاد‌تر و مشتاق‌تر شده و دارای احساس نگرانی، غم، خشم و افسردگی کمتری نسبت به گروه دیگر هستند.

ترک فیس‌بوک به شرکت‌کنندگان اجازه داده بود که برای فعالیت‌های اجتماعی آفلاین، فرصت بیشتری اختصاص دهند که در نتیجه منجر به افزایش رضایت آنها از زندگی اجتماعی خود شده بود. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده که کاربران فیس‌بوک 55 درصد بیشتر از دیگر افراد، مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

این مطالعه بیان می‌کند که “فو‌مو” باعث ایجاد حس سرافکندگی در کاربران می‌شود چرا که مشاهده موفقیت‌ها و تجارب شگفت انگیزی که به صورت آنلاین و  توسط دیگران به اشتراک گذاشته شده، می‌تواند موجب ایجاد احساس پریشانی و “حسادت فیس‌بوکی” شود. “به جای تمرکز بر آنچه که واقعا به آن نیاز داریم، تمایل تاسف برانگیزی برای تمرکز بر آنچه که دیگران دارند، پیدا می‌کنیم.”

اگرچه مطالعه انجام شده محدودیت‌های خودش را داشته است، اما ارزشش را دارد که این تست را روی خودتان امتحان کنید. فیس‌بوک را برای یک هفته کنار بگذارید تا بفهمید که آیا شاد‌تر می‌شوید یا نه؟

 

منبع: عصر امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد