درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 09:42   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19489صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 19 آبان 1394 - 12:24
همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات
«تیترنویسی در وب» مجید رضاییان منتشر شد
کتاب «تیترنویسی در وب» نوشته دکتر مجید رضاییان - پس از کتاب «تیترنویسی» - همزمان با بیست‌و‌یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از سوی انتشارات ثانیه منتشر شد.
  

«تیترنویسی در وب» مجید رضاییان منتشر شد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، این کتاب، دومین پژوهش نظری، تجربی در موضوع تیترنویسی است که در 8 فصل صورت گرفته و حاصل تجربیات نویسنده و تیترنویسان حرفه‌ای وب است.

دکتر مجید رضاییان که سابقه ممتد روزنامه‌نگاری و سردبیری دارد، بر این باور است که تیترنویسی در وب، به‌دلیل ویژگی‌های خاص وب‌نگاری، پیچیده‌تر است و گاه تیترنویس مجبور می‌شود از قواعد تیترنویسی تا حدودی فاصله بگیرد. وی البته معتقد است «تیترنویسی در وب 1، با وب 2» تفاوت دارد. او در این اثر تفاوت‌های این دو را موردبررسی قرار داده است.

کتاب «تیترنویسی در وب» شامل مبانی شکل‌گیری تیتر در وب است که به بررسی شکل‌گیری معنا در جهان مجاز و واقعیت پرداخته است. این‌که در جهان واقعی، «شکل‌گیری معنا»، «معرفت‌شناسانه» است و در جهان وب، «معنا» تنها بر دانستن‌های سطحی و ترکیبی استوار است.

وی با استفاده از مفهوم بینامتن و بینارسانه، واژه بدیعی به نام «بیناتیتر» را به‌بحث می‌گذارد. عوامل تأثیرگذار بر تیتر وب، فصل بعدی است که به موضوع «تابعیت تیتر در وب از متن یا حاشیه» می‌پردازد و خلاصه یک پژوهش از دانشگاه آتن - تحت عنوان «تیترهای تأثیرگذار از دید مخاطبان و کاربران»- را بررسی می‌کند.

نویسنده پس از ذکر کارکردهای هشت‌گانه تیترهای چاپی و کارکردهای یازده‌گانه تیترهای اینترنتی، به «ویژگی‌های تیتر در وب‌نگاری» می‌پردازد. عناصر ساختاری چهارگانه و ویژگی‌های نه‌گانه تیتر در وب، این فصل را شامل می‌شود. در فصل بعدی، «تکنیک‌های تیتر نویسی در وب»، به‌طور مستقل و با ذکر نمونه، معرفی شده و توصیه‌های کلیدی مت تامسون، سردبیر و تیترنویس حرفه‌ای وب (سایت NPR بوستون) و برایان کاسل، دیزاینر و نویسنده وب (از کالج کلمبیا در شیکاگو) را موردبررسی قرار داده است. به باور نویسنده، در فضای آنلاین ژورنالیسم فارسی، نقش تأثیرگذار دکتر یونس شکرخواه و تأثیراتی که او بر سردبیری و تیترنویسی وب در سایت‌های فارسی‌زبان بر جای گذاشته- در مقایسه با سردبیران حرفه‌ای وب دنیا- غیرقابل کتمان است.

تیتر در دو سبک وب‌نگاری خبری، شامل بلوک‌نویسی رویترز و سبک الماس خبری، در کنار انواع تیتر تحلیلی، فصول بعدی کتاب را تشکیل می‌دهند. فصل آخر به تیترنویسی در وب، از شبکه‌های اجتماعی تا آینده اختصاص دارد که جدای از بررسی تیترنویسی در شبکه‌های اجتماعی، به ظهور پدیده «تیتر- لید» در شبکه‌های اجتماعی موبایلی می‌پردازد و در بخش آخر با مطرح کردن چشم‌انداز تیترنویسی در وب آینده یا وب هوشمند، این بحث را به میان می‌کشد که: «به‌زودی نرم‌افزار به‌جای شما تیتر می‌زند».

رضاییان در این بحث از پژوهشی که دانشگاه‌های لایپزیک و اولم آلمان انجام داده‌اند، استفاده کرده و به‌طور خلاصه، تأثیر هوشمند شدن وب بر تیترنویسی آینده را مطرح کرده است و برای نخستین بار موضوعی به نام «تیتر هوشمند» را در این اثر معرفی می‌کند.

کتاب «تیتر نویسی در وب»، در 120 صفحه، قطع رقعی و با قیمت 8000 تومان روانه بازار نشر شده است که هم‌اکنون در ایام نمایشگاه مطبوعات، در غرفه 278 - انتشارات ثانیه- موجود است.

پیش‌ از این، کتاب «تیترنویسی» که در سال 91 از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، منتشر شده بود، ویراست دوم آن در ماه گذشته رونمایی و نقد شد.

کتاب «تیترنویسی در وب» در راستای دو اثر قبلی از این نویسنده، عملاً مبحث پژوهشی و آموزشی تیترنویسی را برای دانشجویان و روزنامه‌نگاران ارتقا داده است.

 

منبع: آنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد