درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:00   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19457صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 18 آبان 1394 - 12:38
رییس‌جمهوری در افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات با اعلام اینکه همه مطبوعات در برابر قانون برابرند، گفت:
«توقیف» باید آخرین کلمه برای یک رسانه باشد
رییس‌جمهوری با اعلام اینکه نظام مطبوعات شفاف، روشن، قوانین و مقررات روشن داریم و کلمه توقیف باید آخرین کلمه برای یک رسانه باشد، اظهار کرد: ما برای آگاه کردن مردم، نشریه و رسانه داریم؛ بعد هم عده‌ای ادعای انقلابی‌گری دارند، انقلابی‌گری در رسانه‌ها یعنی دادن امید، اعتماد و... به مردم.
  
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  رییس‌جمهوری با اعلام اینکه نظام مطبوعات شفاف، روشن، قوانین و مقررات روشن داریم و کلمه توقیف باید آخرین کلمه برای یک رسانه باشد، اظهار کرد: ما برای آگاه کردن مردم، نشریه و رسانه داریم؛ بعد هم عده‌ای ادعای انقلابی‌گری دارند، انقلابی‌گری در رسانه‌ها یعنی دادن امید، اعتماد و... به مردم.

 

دکتر حسن روحانی صبح یکشنبه در آیین گشایش رسمی بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات که در مصلای تهران برگزار شدهگفت: فرصت مغتنمی برای همه ما است که نمایشگاهی به نام رسانه، مطبوعات، خبرگزاری، پایگاه‌های خبری و نشریات مختلف برگزار شده است، تردیدی نیست که برای ورود به عصر جدید،‌ نیاز به توسعه داریم، تردیدی نیست که برای ورود به توسعه، مسیر و راه آن رسانه است.


رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در کشور ما از نخستین مطبوعه، کاغذ اخبار یا وقایع اتفاقیه حدود ۱۸۰سال می‌گذرد، اما از آن نشریات روزهای اولیه دیگر خبری نیست، جز در آرشیو، آن هم اگر مانده باشد، افزود: ما در دنیا روزنامه‌هایی داریم که بیش از ۲۰۰ سال سابقه دارند، تایمز لندن دارای عمر ۲۳۰ سال و نیویورک تایمز دارای ۱۱۹ سال عمر است، رسانه‌ای که دهه‌ها از عمرش بگذرد، بر حرفه‌ای بودن و پختگی‌اش افزوده شود، افکار عمومی را به خود جذب کند و دارای سابقه صدساله و ۲۰۰ساله و بیشتر باشد.


کلمه تعطیل و توقیف باید آخرین کلمات در یک رسانه باشد
رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه بدترین جوانمرگی، جوانمرگی مطبوعات و رسانه است، تصریح کرد: گاهی رسانه‌ای هنوز متولد نشده بال و پر نگشوده، خود را به خوبی معرفی نکرده به دلایل واهی دچار تاخت‌وتاز دیگران قرار می‌گیرد. ما همان‌طور که نیازمند نهاد رسانه هستیم، نیازمند نظام مطبوعات هم هستیم. نظام مطبوعات شفاف، روشن با قوانین و مقررات روشن است از این‌رو کلمه تعطیل و توقیف باید آخرین کلمات در یک رسانه باشد. قانون و مقررات شفاف، تنبیه روشن و تشویق روشن است، در همه جای دنیا، آخرین قانون جزا و شدیدترین آن اعدام است و آن هم کشورهایی که دارای مجازات اعدام هستند؛ نخستین مجازات اعدام نیست. نخستین مجازات جریمه، توقیف کوتاه‌مدت طرف در هر جرمی یا زندان کوتاه‌مدت است، نخستین مجازات که اعدام نیست. روحانی با بیان اینکه هر مامور امنیتی نمی‌تواند معیاری برای مطبوعات و نشریات باشد و ما نیازمند به یک نظام، قانون، مقررات و یکسانی همه در برابر قانون هستیم، افزود: اگر بر فرض یک رسانه تخلف کرده و نهاد رسانه و نه یک نهاد دیگر گفته که متخلف است، ما وزارت ارشاد داریم، هیات نظارت و قوه قضاییه داریم تا نسبت به مطبوعات و آن پایگاه‌هایی که می‌توانند سخن بگویند، قضاوت کنند، راجع به نشریه که آیا از خود سخن می‌گوید، از بیگانه سخن می‌گوید، به نفع کشور یا به نفع بیگانه حرف می‌زند؟ یک معیاری دارد. روحانی افزود: افتخار قانون اساسی ما و اسلام این است که می‌گوید همه افراد حتی رهبری معظم نظام در برابر قانون یکسان هستند، در کنار میز محاکمه قاضی، امام مسلمین و امیر مومنین با یک نفر دیگر برابر هستند، کنار هم می‌نشینند، این افتخار قضای اسلام است که همه در برابر قانون مساوی هستند. مگر قابل تحمل است که در یک کشوری برخی از رسانه‌ها برای همیشه از تنبیه، توقیف و تعطیل و تهدید مصون باشند و یک حاشیه امن امنیتی دائمی برای آنها مقرر باشد که نه‌تنها هر چه می‌خواهد بگویند بلکه گاهی هم به‌عنوان پلیس مخفی عمل کنند؟
رییس‌جمهوری اضافه کرد: شما از برخی نشریات می‌فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود، فردا کجا تعطیل می‌شود، آبروی چه کسانی باید رفته شود، ما نشریه داریم برای آگاهی مردم، بعد هم عده‌ای ادعای انقلابی‌گری دارند. ما برای آگاه کردن مردم، نشریه و رسانه داریم؛ بعد هم عده‌ای ادعای انقلابی‌گری دارند؛ انقلابی بودن یعنی چه؟ انقلابی بودن یعنی اخلاق مردم؛ ما انقلاب کردیم تا اخلاق اسلامی در این کشور حاکم شود و موازین اسلام در این کشور معیار باشد. مردم ما انقلاب کردند تا خون، آبرو و اموال مردم محفوظ بماند، انقلابی بودن یعنی دروغ نگفتن. آنچه من می‌فهمم این است که انقلابی بودن یعنی به دیگران تهمت نزنیم، یعنی چهره بزرگان این نظام که در انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی کشور تلاش کردند را حفظ کردن. یعنی به مردم امید دادن، اعتماد دادن. آیا اینکه از پایگاه یک بخش از حکومت به بخش دیگری از حکومت حمله کنیم، انقلاب و انقلابی‌گری است؟ یک وقتی می‌خواندیم در بعضی نوشته‌ها، هماهنگی راهبردی به‌عنوان یک اصل بسیار مهم برای وحدت جامعه و حکمرانی سالم، حالا گاهی معکوس این جمله را مشاهده می‌کنیم، ناهماهنگی راهبردی؛ این بزرگترین خطری است که می‌تواند جامعه و کشور را تهدید کند.


تمام مطبوعات و رسانه‌ها باید در برابر قانون یکسان باشند
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام اینکه تمام مطبوعات و رسانه‌ها در برابر قانون باید یکسان باشند، گفت: اگر این گونه بود یعنی ما کشوری انقلابی، آن هم انقلابی اسلامی هستیم و اگر نبود، یعنی علیه یک انقلاب اخلاقی و اسلامی حرکت می‌کنیم. از این رو دستگاه قضایی ما باید مأمن جامعه باشد، هر چیزی اشکال داشته باشد، اگر نمک سالم باشد می‌شود جلوی فاسد شدن آن را گرفت، اما اگر یک وقتی نمک فاسد شود خیلی کار سخت می‌شود. دستگاه قضا پایگاه امن مردم است، همه مردم آن روزی که از همه اعم از دولت، روزنامه و حتی از عالم و استاد دانشگاه مایوس شوند، آنجایی که هیچ‌وقت، هیچ کسی نباید مایوس شود، باب عدل و درِ خانه قاضی است. وی اضافه کرد: امروز به‌طور تقریبی رسانه یک‌طرفه به سمت پایان یافتن است، رسانه‌ها دوطرفه هستند؛ مردم هم اظهار نظر می‌کنند، نه در شبکه‌ها و سایت‌ها بلکه حتی کنار گیشه روزنامه‌فروشی با خریدن و نخریدن‌شان، اعلام نظر می‌کنند. در این فضا باید رسانه‌های ما مسئولیت سنگین را بر دوش خودشان احساس کنند؛ در شرایطی که ما امروز قرار گرفته‌ایم، در دو زمینه نیاز به امید داریم و القای امید در جامعه به دست مطبوعات، رسانه‌ها، رسانه ملی، همه سایت‌ها و فضای مجازی و حقیقی است.


یأس بزرگترین عمل ضد انقلابی است
رییس‌جمهوری با بیان اینکه از سال‌های اولیه انقلاب، تحریم به‌صورت محدود و در سال‌های اخیر تحریم را به‌صورت وسیع داشتیم، گفت: معنای آن این نیست که اگر کسی بیماری قلبی دارد و این بیماری قلبی بسیار خطرناک است و ما توانستیم آن را درمان کنیم، بگوییم دست او نیز درد می‌کرد چرا خوب نشد؟ گردن او نیز درد می‌کرد چرا خوب نشد؟ اقتصاد ما بیماری‌های متعدد و مختلفی دارد، با برداشته شدن تحریم یکی از آن بیماری‌های صعب‌العلاج بسیار خطرناک برطرف می‌شود و این اقتصاد تحرک پیدا می‌کند اما به معنای آن نیست که هیچ بیماری و مشکل دیگری وجود ندارد. وی افزود: نخستین قدم که ما می‌توانیم در عرصه بعد از تحریم از طریق آن مشکلات جامعه را حل و فصل کنیم، در همه بخش‌ها و ازجمله اقتصاد، امید به آینده است. حال بزرگترین عمل ضدانقلابی ایجاد یأس است. آن مطبوعه، روزنامه و سایتی به معنای واقعی کلمه ضد انقلاب است که وقتی شما آن را باز می‌کنید یک چیزی از شما کم می‌کند، صفحه نخست آن را می‌خوانید یک چیزی از شما کم می‌کند، صفحه دوم را می‌خوانید چیز دیگری کم می‌کند؛ صفحه نخست را می‌خوانید، امید و صفحه دوم، اعتماد را از شما می‌گیرد.


رسانه‌هایی با پول مردم علیه راه مردم فعالیت می‌کنند
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در مطبوعات و رسانه‌ها، انقلابی‌بودن ما آن است که نخست واقعیت‌ها را به خوبی و درستی بیان کنیم، گفت: اگر یک کار بزرگی را ملت بزرگ ایران انجام داده، کار ملت را کوچک نکنیم. برخی رسانه‌ها با پول ملت و بیت‌المال اداره می‌شود، با پول بیت‌المال و حاکمیت علیه افتخار حاکمیت و با پول دولت علیه دولتی که منتخب مردم است، فعالیت می‌کنند. هیچ اشکالی ندارد کسی متقاضی یک روزنامه شود و با پول شخصی از اول تا آخر روزنامه، مخالف دولت بنویسد اما با اجازه چه کسی می‌خواهیم با پول مردم علیه راه مردم اقدام کنیم؟ پول مردم علیه مردم، نمی‌تواند برای جامعه قابل قبول باشد.


سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر به چرخش درمی‌آید
رییس‌جمهوری اظهار کرد: افتخار ملی ما این بوده که نمایندگان سرفراز ملت توانسته‌اند به خوبی از حقوق حقه خودشان دفاع کنند؛ نه اینکه ما گفته‌ایم راکتور اراک باید بماند و این حق ما است، بلکه یک قدم بالاتر رفته‌ایم و گفته‌ایم راکتور اراک باید مدرنیزه نیز شود؛ نه تنها گفته‌ایم راکتور اراک باید مدرنیزه شود بلکه گفته‌ایم ۱+۵ باید فناوری خود را بیاورد و فناوری جدید آنها باید وارد این عرصه شود. اراکی که تکمیل می‌شود با اراکی که دیروز می‌ساختیم زمین تا آسمان فرق می‌کند؛ این یک راکتور جدید و به مراتب مدرن‌تر از راکتوری است که ساخته می‌شد و در کنار ساخت راکتور اراک با فناوری‌های نو نیز آشنا می‌شویم.
رییس شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: نه فقط حق غنی‌سازی ایران تثبیت شد و اینکه کیک زرد را تبدیل به UF۶ کردیم، آن را به غنای ۳/۵، ۴/۵ و ۵ درصد رساندیم و یک قدم دیگر برداشتیم و تجارت را در این زمینه به دست آوردیم. ما از هفته‌های آینده UF۶ را می‌فروشیم و کیک زرد را می‌گیریم یعنی در بازار تجارت هسته‌ای وارد می‌شویم، نه‌تنها سانتریفیوژهای ما می‌چرخد بلکه از این پس سانتریفیوژهای بسیار مدرن‌تر به چرخش درمی‌آید. به محض اینکه این توافق اجرایی شود از همان روز نخست گاز UF۶ برای نخستین بار در سانتریفیوژ جدید IR۸ تزریق خواهد شد.

حامد شایگان

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد