درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 23:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19262صفحه نخست » چهارشنبه، 6 آبان 1394 - 11:53
علی آذرنیا، دبیر سرویس عکس روزنامه اطلاعات:
خودشناسی اولین مرحله‌ در ارتباط و تعامل بین عکاسان است
اگرچه راه‌های ارتباطی این روزها زیاد شده است اما به نظر می‌رسد هیچ کدام از این راه‌های ارتباطی باعث کمتر شدن شکاف ارتباطی بین متخصصان نشده است.
  

خودشناسی اولین مرحله‌ در ارتباط و تعامل بین عکاسان است

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اگرچه راه‌های ارتباطی این روزها زیاد شده است اما به نظر می‌رسد هیچ کدام از این راه‌های ارتباطی باعث کمتر شدن شکاف ارتباطی بین متخصصان نشده است. فرق نمی‌کند متخصص ارتباطات باشید یا عکاسی، تبلیغات، روابط عمومی، رسانه و سایر رشته‌های مرتبط؛ همه به نوعی از این اختلال ارتباطی رنج می‌بریم. هر کدام از ما مثل یک جزیره تلاش می‌کنیم تا نقشی در گسترش و توسعه‌ی زمینه‌ی کاری‌مان داشته باشیم و وقتی با هم کاری را پیش می‌بریم از سوءتفاهم‌ها و سایر اختلال‌های ارتباطی مصون نیستیم. در چنین فضایی ما به عنوان یک رسانه‌ی تخصصی چه قدر می‌توانیم فضای همدلی و ارتباط در جامعه‌ی متخصصان تقویت کنیم؟ آیا اصولا رسانه‌ها این قدرت را دارند که به سهم خود فضای ارتباطی مناسب‌تری را ایجاد کنند یا این که رسانه به عنوان یک عامل آن قدر نمی‌تواند قدرتمند باشد که نقش انجمن‌های صنفی را هم بر عهده بگیرد؟ این پرسش‌ها و زمینه‌های مشابه آن را با متخصصان در میان گذاشته‌ایم تا ارزیابی آن‌ها را بدانیم.

علی آذرنیا، دبیر سرویس عکس روزنامه اطلاعات درباره‌ی شکاف ارتباطی می‌گوید: وقتی صحبت از هنرهای تجسمی بخصوص عکاسی و نقاشی به میان می‌آید، می‌توان گفت این هنرها در ذات خود هنرهای فردی به شمار می‌آیند. ولی از نظر صنفی لازم است تا فعالان حوزه گرد هم جمع شوند و صنفی را تشکیل دهند تا این صنف بتواند به فعالیت حرفه‌ای آنها کمک کند.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر مشکل این است که آیا جامعه ما انجمن‌ها را به رسمیت می‌شناسد؟ انجمن‌هایی که عمرشان به ۱۵ سال یا بیشتر می‌رسد. زمانی که ما انجمن‌های رسمی و مورد حمایت نداشته باشیم و خود انجمن‌ها به این باور نرسیده باشند که می‌توانند منشاء حرکت‌های بزرگ باشند، کانونی هم برای جمع شدن عکاسان در کنار یکدیگر و ارتباط بیشتر نخواهیم داشت.

آذرنیا می‌گوید: اگر امروز می‌بینیم که انجمن‌ها و عکاسان حوزه‌های مختلف دارای ارتباط و گپ و گفت با یکدیگر نیستند، دلیل آن را می‌توان در اعضای آنها جست‌وجو کرد. اعضای انجمن‌های عکاسی عموما دانشجویانی هستند که نمی‌توانند حامی مالی باشند. ما در ایران توقع داریم انجمن‌ها ما را تامین کنند در حالی که در تمام دنیا این اعضا هستند که از نظر فکری، مالی، ستادی و انجمن را اداره می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: مشکل اینجاست که ذهنیت جامعه ما هنوز انجمنی نشده است و جامعه ما پذیرای تشکل نیست. تمامی انجمن‌هایی هم که در یک دوره به سرعت رشد کردند، در حال حاضر مفقود شده‌اند و هیچ فعالیتی ندارند مثل انجمن عکاسی بحران.

آذرنیا به راهکارهای بهبود وضعیت موجود اشاره می‌کند و می‌گوید: بهبود این وضعیت نیازمند زمان است. من به عنوان عکاس باید ابتدا خودم را بشناسم و جایگاه خودم را بدانم. وقتی هرکسی خود و جایگاه خود را درست شناخت، می‌تواند در کنار دیگری به تعامل و ارتباط بپردازد و همه در کنار یکدیگر یک انجمن را بسازند.

دبیر سرویس عکس روزنامه اطلاعات در پایان عملکرد شفقنا رسانه را ارزیابی می‌کند و می‌گوید: شفقنا رسانه به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه فتوژورنالیسم خیلی خوب کار کرده است. زیرا ما تعداد کم و انگشت‌شمار رسانه‌های تخصصی داریم که به عکاسی بپردازند. پیشنهاد من اضافه کردن بخش‌های آموزشی یا مطالب ترجمه شده در کنار اخبار است. از این طریق می‌تواند اطلاع‌رسانی‌های خیلی خوبی انجام شود.

او پیشنهاد می‌کند: مثلا بخشی برای آشنایی با سایت‌های عکاسی خارجی و نحوه‌ی عضوپذیری آنها، اعلام مسابقات آنلاین عکاسی و به طور کلی ترجمه منابع آگاهی‌بخش خارجی اختصاص داده شود که در دسترس عموم عکاسان نیست. همچنین بسیاری از مباحث عکاسی وجود دارد که هنوز در عکاسی ایران ورود پیدا نکرده است مثل شرح عکس‌ نویسی یا عنوان‌گذاری برای عکسها. امروزه در دنیا عکس بدون عنوان (Title) معنایی ندارد و در سایت‌های آنلاین تخصصی کمتر به آن پرداخته می‌شود. ضمن این که رسانه‌های تخصصی مشابه شفقنا رسانه می‌توانند بهترین عکس‌های ماه یا هفته سایت‌های مطرح خارجی را منتشر کنند و در اختیار مخاطبان قرار دهند که این امر به هر چه جذاب‌تر شدن رسانه کمک می‌کند.

 

منبع: شفقنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد