درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 10:15   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: فراتر از انتشارات مطبوعاتی - بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18808صفحه نخست » ادامه مطلب دویکشنبه، 5 مهر 1394 - 07:18
اطلاع‌رسانی پس از فاجعه منا بررسی شد
مدیر سابق ارتباطات و اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، در گفت‌وگو با شفقنا رسانه بیان کرد: زمانی که حجاج به صحرای عرفات می‌روند، دسترسی و اطلاع‌رسانی درباره شرایط آنها تا حدودی دشوار می‌شود چراکه محدودیت‌های فنی بویژه در زمینه‌ی اینترنت برای کارگزاران حج و مسوولان این حوزه وجود دارد. حال اگر در این میان اتفاقی ناگوار هم رخ دهد، مساله را مشکل‌تر می‌کند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  غلامحسین اسلامی فرد، درباره حادثه‌ی منا در روز عید قربان گفت: از تمامی مردم انتظار می‌رود در این شرایط حساس با کارگزاران حج همکاری کنند تا این افراد وظیفه خود را که پیدا کردن مجروحان است، در کمال آرامش انجام دهند.

به گزارش شارا به نقل از شفقنا، مدیر سابق ارتباطات و اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، در گفت‌وگو با شفقنا رسانه بیان کرد: زمانی که حجاج به صحرای عرفات می‌روند، دسترسی و اطلاع‌رسانی درباره شرایط آنها تا حدودی دشوار می‌شود چراکه محدودیت‌های فنی بویژه در زمینه‌ی اینترنت برای کارگزاران حج و مسوولان این حوزه وجود دارد. حال اگر در این میان اتفاقی ناگوار هم رخ دهد، مساله را مشکل‌تر می‌کند.

این مدرس ارتباطات تصریح کرد: برخی اخبار به نقل از آقای اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت، از زیر دست و پا ماندن مردم و حجاج خبر دادند اما شاید کسی این موضوع را پیش‌بینی نمی‌کرد و به همین دلیل سیستم‌های حمایتی برای مواجهه با این شرایط آماده نبود اگرچه این اتفاق در طول حج بی‌سابقه بوده است اما نشان دهنده بی‌کفایتی و عدم مدیریت صحیح کارگزاران سعودی در امور حج و زیارت است.

به گفته اسلامی فرد در چنین شرایطی اولویت برای تمامی مقام‌های ایرانی و دست اندرکاران این است که بتوانند زائران را نجات دهند و این موضوع اطلاع رسانی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

این روزنامه‌نگار ادامه داد: این اتفاقات درحالی است که در بسیاری شبکه‌های اجتماعی شایعات قوت می‌گیرد و این امر را می‌توان یکی از آفات این شبکه‌های اجتماعی دانست چراکه این شایعات در برابر اخبار صحیح قد علم می‌کنند و به عبارتی قوت می‌گیرند. بنابراین ممکن است در برابر اخبار صحیح و واقعیت‌ها، حجم مطالبی که به صورت شایعه مطرح می‌شود، بیشتر شود و گسترش یابد.

او یادآور شد: از مردم انتظار داریم تا به مراکز رسمی اجازه اطلاع رسانی دهند؛ چراکه این شبکه‌های اجتماعی حساسیت‌های ویژه خود را دارند و خیلی زود به کوچکترین شایعه‌ها دامن زده و در سراسر کشور منتشر می‌شود. از سوی دیگر بسیاری از خانواده‌ها منتظر هستند و هرگونه انتشار شایعه و اخبار نادرست علاوه بر نگران کردن خانواده‌ها در عملکرد کارگزاران حج هم مشکل ایجاد می‌کند.

به گفته این مدرس ارتباطات در این شرایط حساس همت کارگزاران حج و زیارت بر این است که حجاج را از شرایط بحران خارج و اوضاع را کنترل کنند. اگرچه امیدواریم همه مفقودان جزئی از مجروحان باشند و در شرایط صحیح و سالم به نزد خانواده‌های خود برگردند اما تا زمانی که اطلاعی از آنها در دست نیست و کارگزاران حج به طور شبانه روزی به دنبال آنها هستند، نباید به شایعات اجازه انتشار داد.

اسلامی فرد در پایان افزود: بعید نیست که این شایعات از سوی دشمنان اسلام و تشیع باشد چراکه آنها از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند، به شایعات دامن می زنند و خانواده‌های حجاج را نگران می‌کنند. از سوی دیگر مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌دهند که اساس حج و احکام اسلامی را زیر سوال می‌برند. بنابراین باید دانست که شرایط در حال‌حاضر حساس است و انتظار و توصیه ما این است که مردم کارگزاران سازمان حج و زیارت را حمایت کنند تا آنها با آرامش بیشتری وظایف خود را انجام دهند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد