درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:22   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18711صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 29 شهریور 1394 - 11:30
تعریف جدید روابط عمومی
تعریف جدیدی روابط عمومی در سال 2012 توسط انجمن بین المللی روابط عمومی امریکا انجام شده است که این تعریف می گوید: «روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی راهبردی است که روابط سودمند متقابل میان مردم و سازمان برقرار می کند.» در این نوشتار به بخش های مختلف این تعریف می پردازیم و آن را مورد تحلیل قرار می دهیم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تعریف جدیدی روابط عمومی در سال 2012 توسط انجمن روابط عمومی امریکا انجام شده است که این تعریف می گوید: «روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی راهبردی است که روابط سودمند متقابل میان مردم و سازمان برقرار می کند.» در این نوشتار به بخش های مختلف این تعریف می پردازیم و آن را مورد تحلیل قرار می دهیم.


فرآیند ارتباطات راهبردی: فرآیندی است که از شرکت شروع می شود:
1. ما در مرحله اول تحقیق و تحلیل را داریم و باید تحقیق و تحلیل کنیم که مشتریان ما چه چیزهایی را می خواهند، نقاط ضعف و قدرت ما کجاست.
2. در مرحله بعدی باید برنامه ریزی کنیم. آیا برنامه ما بلند مدت است یا کوتاه مدت، کدام ضعف مان را می خواهیم پوشش دهیم؟
3. مرحله بعد برقراری ارتباط است. ما باید با هدفی که داریم ارتباط برقرار کنیم.
4. اگر بتوانیم این ارتباط را برقرار کنیم، بعد از آن می توانیم بازخوردی از آنها دریافت کنیم
5. و در مرحله آخر آن را ارزیابی کنیم. این باعث می شود که یک فرآیند ارتباطات استراتژیک یا راهبردی به وقوع پیوندد.


حوزه دیگری که در این تعریف به آن پرداخته می شود (MBR) Mutually Beneficial Relationships است که به نام «سودمندی مشترک ارتباط» شناخته می شود. هم سازمان و هم مخاطبان باید به سودی شایسته دست پیدا کنند.

 

یعنی در بازی برد بردی که مطرح است، باید به معنای واقعی به وقوع بپیوندد. بازی برد برد صرفا رفتار خود با مشتری نیست. ما باید تلاش کنیم که منافع مشترک مان به وقوع بپیوندد. اگر مردم بدانند که سازمان منافع آنها را در نظر گرفته است، به جای مخالفت با سازمان از آن حمایت می کنند و به آن اعتماد می کنند. این در شرکت های دولتی مساله ای به مراتب مهمتر است. مفاهیم اساسی MBR عبارتند از:
1. تصمیم گیری گروهی
2. مسئولیت مشترک اجتماعی
3. قابل اعتماد و تکاپو بودن
4. داشتن تعهد متقابل


بحث بعدی بازاریابی محتوا است. در تعریف جدید روابط عمومی یکی از ارکان می باشد. بازاریابی محتوا هنر برقراری ارتباط با مشتریان است بدون اینکه به فروش بیاندیشید.


در بازاریابی محتوا به جای عرضه تهاجمی محصولات، یا خدمات شما اطلاعات یا کیفیت را به مخاطبان خود تحویل می دهید که آنها را هوشمندتر می کند.


بحث آخر ارتباطات اجتماعی است. امروزه کارکرد اجتماعی در روابط عمومی ها بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده است. رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی ها فرصت های بی نظیری را به وجود آورده اند. شبکه سازی در فضای مجازی و مدیریت اجتماعات مجازی از رویکردهای جدیدی است که در روابط عمومی ها به شدت پر رنگ شده است. روابط عمومی ها در کنار وظایف ارتباطات رسانه ای که دارند، یک وظیفه دیگر دارند و آن شبکه سازی است.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد