شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیران روابط عمومی شایسته و موفق از لحاظ سخن گفتن چه مشخصاتی دارند؟
1. آن ها می دانند چگونه و چطور شروع به صحبت نمایند. زیرا روابط عمومی قلب یک سازمان است و نباید در سخن گفتن اخلالی وجود داشته باشد و سازمان را به تپش اندازد.
2. مدیران به خوبی می دانند بیشتر اوقات تشریفات یک جلسه برای موفقیت کفایت نمی کند، بلکه روش سخن گفتن موفقیت صد درصد را رقم می زند.
3. 30 درصد تشریفات یک مذاکره و 70 درصد صحبت کردن است که برنده بودن را نصیب می کند. آن ها آگاهند به جای شیرینی و شکلات خارجی و میوه های مارک دار روی میز، اول سخن گفتن خود را اصلاح نمایند.
4. مدیران روابط عمومی ها آگاه هستند که لابه لای صحبت های خود، من من نکنند و از تکیه کلام های تکرای همچون: چیز، مثلا، در واقع، به عرض برسونم و ... استفاده نکنند.
5. کادر روابط عمومی نیز می داند گاهی در یک همایش باید نقش یک مجری و گوینده را بازی کند بنابراین خود را برای چنین روزی آماده می کند.
6. مدیر روابط عمومی شایسته به نتیجه رسیده است که گهگاهی باید به جای رییس سازمان سخنرانی کند و در اینجا نیازمند به تکنیک ها و فنون سخنوری است، پس هنر سخنرانی را نیز دارا است.
7. مدیر کل روابط عمومی موفق به جای هزینه های گزاف در همایش ها و سمینارهای سازمان، هرگز از مجری خارج از سازمان استفاده نمی کند و بودجه سازمان را برای مصارف بهتر نگاه می دارد و برای این امر کادر روابط عمومی خود را تقویت و در عرصه اجرا توانمند می کند و به طور کلی یک یا دو مجری تربیت می کند و برای همیشه در جشن ها، همایش و تمام مراسم، خود را در این مورد راحت و آسوده می کند.
اسکاول شین می گوید:
مهم نیست که چه می گویید، مهم آن است که چگونه می گویید.
در پایان مدیران موفق می دانند که:
وقتی نمی توانند خوب صحبت کنند، یا باید یاد بگیرند، یا باید سکوت اختیار کنند!
نوشته سفیر سخن ستایش تاجیک
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|