درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:00   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18420صفحه نخست » دوشنبه، 9 شهریور 1394 - 10:56
مذاکره ناب مذاکره ناب
مراحل اجرای توافق‌نامه حاصل از مذاکره
سیدمحسن علیزاده طباطبایی، دانشجوی دکترای مدیریت کسب‌وکار - اغلب افراد فکر می‌کنند پس از اتمام جلسات مذاکره و تهیه صورت‌جلسه نهایی و تنظیم درست آن و امضای تمام طرف ها، کار مذاکره تمام شده است، در صورتی که در این مرحله نه‌تنها مذاکرات پایان نیافته، بلکه مرحله اجرای آن‌که مرحله بسیار مهم و حیاتی است آغاز شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مذاکره‌ای که بندهای توافق‌نامه آن با بی‌وفایی، بی‌مهری، بی‌مبالاتی و بی‌مسوولیتی مواجه شود، مذاکره‌ای ناکام و شکست خورده است حتی اگر در جلسه نهایی همه طرف‌ها خرسند از پیروزی مذاکره باشند. بنابراین برای تاکید و تمرکز درست بر این مرحله، این قسمت را به 4 زیر مرحله تقسیم کرده‌ایم.

1- برنامه‌ریزی ناب (Lean Planning):
برای برنامه‌ریزی اجرای توافق‌نامه حاصل از مذاکره باید کمیته‌ای متشکل از افراد موثر و ذی‌نفوذ دو طرف تشکیل شود تا ضمن مرور بندهای توافق‌نامه تضمین‌هایی را برای حسن اجرای بندهای توافق‌نامه پیدا کنند. در این بندها باید فرآیندهایی جهت تضمین حسن اجرای بندها در نظر گرفته شود تا به صورت سازمان یافته و سیستماتیک هر کدام از طرف‌ها بندها را اجرا نکرد یا ناقص و اشتباه اجرا کرد ساز و کارهایی وجود داشته باشد که به صورت سیستمی خود طرف اجراکننده متحمل ضرر و زیان شود. سپس برای اجرای هر کدام از بندها و زیربندها برنامه‌ریزی جامع و از نظر زمان، هزینه و محدوده تدوین شود. در این مرحله پیشنهاد می‌شود عوامل زمان- هزینه- محدوده به صورت اخص و عواملی مانند ریسک، کیفیت، ارتباطات و تدارکات به صورت اعم مدنظر برنامه‌ریزان قرار گیرد تا بتوان از اجرای درست، دقیق و بدون کم و کاست بندهای توافق‌نامه اطمینان حاصل کرد. استفاده از تکنیک ناب در این مرحله توصیه می‌شود.

2- مرحله اجرا (Lean Execution):
در این مرحله اجرای بندها شروع و ادامه پیدا می‌کند و طرفین متعهد هستند که بندها را دقیق اجرا کنند. برخی از بندها شاید مستلزم اجرای پروژه‌ای باشد در این صورت برای مدیریت بهتر اجرای این بندها استاندارد (PMBOK1) معرفی می‌شود. در صورتی که بندها ماهیت پروژه‌ای نداشته باشند و به صورت برنامه‌ای اجرا شوند، باید الزامات یک اجرای خوب مثل داشتن ناظر قوی و یک جدول زمانی را داشته باشند.

3-  کنترل و نظارت (Lean Control and Supervision)
مرحله کنترل به معنای پایش و نظارت دقیق بر حسن اجرای بندهای توافق است. بسیاری از مذاکرات مهم در طول تاریخ طبق اسناد و مکتوبات موجود در مرحله اجرا با شکست مواجه شده‌اند و بسیاری از این شکست‌ها دلیل مهمی به نام «عدم کنترل و نظارت دقیق» داشته‌اند برای کنترل و نظارت دقیق به عنوان یکی از حلقه‌های مهم مراحل پس از مذاکره نیز اجرای استاندارد PMBOK را پیشنهاد می‌کنیم.

4- اصلاح و بهبود (Lean Correction and Reexecution)
در این مرحله مشکلات و موانعی که سبب توقف یا شکست در مرحله اجرا یا ضعف در اجرا شده است شناسایی، اصلاح و حتی مجددا برنامه‌ریزی خواهد شد و دوباره به اجرا درخواهد آمد. این چهار مرحله مانند یک چرخه آنقدر ادامه می‌یابد تا بندهای توافق‌نامه به خوبی و درستی و بدون نقص اجرا شود. مرحله اصلاح و بهبود باید مطابق استانداردهای موجود مدیریت کیفیت باشد.
اگر بخواهیم درباره مرحله «پس از مذاکره» سخن بگوییم می‌توانیم از کلمه‌ای به نام تعهد (Commitment) نام ببریم که از الزامات مهم اجرای هر مذاکره و هر توافق‌نامه‌ای است.

پاورقی
1. معروف‌ترین استاندارد جهانی در مدیریت پروژه است و رایج‌ترین معیار برای شکل‌دهی و ارزیابی سیستم‌های مدیریت پروژه به شمار می‌رود. بسیاری از رایج‌ترین تعاریف، اصطلاح‌ها و طبقه‌بندی‌هایی که امروزه در مدیریت پروژه به‌کار می‌روند از این استاندارد برداشت شده‌اند. به عبارت دیگر، زبان مشترک جهانی در مدیریت پروژه است. عبارت پم‌باک به انگلیسی: PMBOK مخفف Project Management Body Of Knowledge است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۵۶۷

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد