درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 00:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: فراتر از انتشارات مطبوعاتی - بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18172صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 22 مرداد 1394 - 22:29
«اعتمادسازی»؛ دستاورد روابط‌عمومی خلاق و اثربخش در صنعت بانکداری
دکترمحمود ترابیان مدیر روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی بانک آینده - روابط‌عمومی، مجموعه فعالیت‌هایی است که با هدف حفظ و توسعه خوش‌نامی سازمان صورت می‌پذیرد. در واقع مدیریت برند، همان مدیریت خوش‌نامی و اعتبار مجموعه است که روابط‌عمومی با ارزیابی صحیح و به‌موقع و نیز هشدارهای به‌جا می‌تواند از اعتبار سازمان مورد نظر صیانت نماید. اطلاعات درست به‌موقع و جامع، اساس و ابزار تصمیم‌گیری صحیح است. روابط‌عمومی با حضور شایسته در بازار و با ارتباطات تنگاتنگ با تحقیقات بازاریابی، اطلاعات موردنیاز برای بهبود و ارتقا روابط با عموم مخاطبان را افزایش می‌دهد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه مقوله رقابت، واقعیت دنیای تجاری است. چنان‌چه مجموعه‌ای رقابت را جدی نگیرد، بدون تردید از گردونه تجارت کنار گذاشته خواهد شد. در این دنیای به‌شدّت رقابتی، ایجاد روابطی شایسته، بر اساس اصل «ارزش‌آفرینی»، حرف نخست را می‌زند؛ از این‌رو، برای دست‌یابی به این مهم، باید برنامه‌ریزی همه‌جانبه داشت.


از جمله علومی که برای ارتقای جایگاه سازمان و خوش‌نامی آن ضروری است، می‌توان به علوم حوزه‌ رقابت، هم‌چون: استراتژی، بازاریابی، فروش و ... اشاره کرد که در این میان، وظیفه مدیریت نام تجاری (برند سازمان) و ارتقا و تثبیت اعتبار و خوش‌نامی سازمان بر عهده روابط‌عمومی است.


در همین راستا، می‌توان چنین گفت که؛ اگر چه بازاریابی بر روی برند محصول و خدمت ارائه‌شده کار می‌کند اما روابط‌عمومی، مشخصاً در ارتباط با نام تجاری و برند سازمان فعالیت می‌نماید. در بازاریابی، در گام نخست، ارتباطات برقرار می‌شود؛ این در حالی است که تداوم این ارتباطات در گرو عملکرد حرفه‌ای یک روابط عمومی کارآمد خواهد بود.


فن‌آوری‌های نوین، سبب شده تا محصولات و خدمات بنگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی کمابیش با رقبای مطرح و هم‌تراز، شباهت‌های زیادی داشته باشند. اما باید در نظر داشت که مشتریان تنها به کیفیت محصولات توجه نمی‌کنند بلکه دیگر کارکردهای ارتباط و تعاملات با شرکت مورد نظر نیز برای آنان اهمیّت دارد.


روابط‌عمومی، مجموعه فعالیت‌هایی است که با هدف حفظ و توسعه خوش‌نامی سازمان صورت می‌پذیرد. در واقع مدیریت برند، همان مدیریت خوش‌نامی و اعتبار مجموعه است که روابط‌عمومی با ارزیابی صحیح و به‌موقع و نیز هشدارهای به‌جا می‌تواند از اعتبار سازمان مورد نظر صیانت نماید. اطلاعات درست به‌موقع و جامع، اساس و ابزار تصمیم‌گیری صحیح است. روابط‌عمومی با حضور شایسته در بازار و با ارتباطات تنگاتنگ با تحقیقات بازاریابی، اطلاعات موردنیاز برای بهبود و ارتقا روابط با عموم مخاطبان را افزایش می‌دهد.


بسیاری از اوقات، مدیران و کارشناسان یک سازمان، از محیط پرتلاطم خارج از سازمان اطلاعی ندارند و این وظیفه اصلی روابط‌عمومی‌ها است که اوضاع محیط بیرون از سازمان را به مدیران منتقل سازند تا از این طریق بتوانند مجموعه را به‌ویژه در موقعیت بحرانی، بر شرایط محیط منطبق سازند. چرا که بسیاری از شرکت‌هایی با نام‌های تجاری شناخته شده و معروف در سطح جهان، تنها به‌جهت عدم‌انطباق با محیط، محکوم به شکست و انحلال شده‌اند.


در بانکداری، مشتری‌مداری از بازار شروع و به بازار ختم می‌شود و بازار به ما می‌گوید که به چه نیاز دارد که در این‌جا هم روابط عمومی در انتقال نیاز بازار به سازمان نقش دارد. در عقل بازاریابی، تعامل با مشتریان از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا تمامی منابع پایان می‌یابد اما تعامل، منیعی است که انتها ندارد و این تعامل‌سازی نیز به دست با کفایت یک روابط عمومی به‌روز و کارآمد بر خواهد آمد.


در عرصه بانکداری و دیگر فعالیت‌های مربوط به حوزه اقتصادی، این یک روابط عمومی قوی، خلاق و اثربخش است که می‌تواند به یک سازمان روح و جان بخشیده و موجب اعتمادسازی مشتریان شود و این موضوعی است که همواره باید مورد توجه مدیران سازمان‌های یادگیرنده قرار گیرد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد