درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:26   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18150صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 18 مرداد 1394 - 11:08
نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری
رشید خضری مدیرکل روابط عمومی بانک ملت - روابط عمومی بانک ها با بهره گیری از ابزارهای مختلف و وسایل ارتباط جمعی مناسب جهت آشنایی مشتریان با توانمندی های این مجموعه عظیم مالی و همچنین با به روز کردن خدمات خود و آموزش راهکارهایی در جهت افزایش امنیت امور مالی مشتریان می تواند نقش مهمی در حفظ و ارتقاء جایگاه بانک در بین مردم داشته باشد.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  دنیای امروز دنیای ارتباطات و عصر اطلاع رسانی است؛ بدون بهره مندی از روابط عمومی بقای یک سازمان به عنوان تشکیلاتی سیتماتیک در چنین دنیایی ممکن نیست. امروزه از دانش و هنر روابط عمومی به عنوان یک نهاد شبه مدنی در جهت تسهیل ارتباطات دو طرفه بین سازمان و آحاد مردم یاد می شود و با پیچیده تر شدن نظام اجتماعی بر ضرورت، گسترش و توسعه این علم و حرفه جدید بیش از پیش اتفاق نظر حاصل می آید تا آنجا که امروز کمتر نهادی یا سازمانی خود را بی نیاز از تشکیلات روابط عمومی می بیند.


با توجه به اینکه توسعه اعتبار و مقبولیت هر جامعه ای منوط به یک سری تغییرات اجتماعی در سطوح مختلف زندگی افراد و رعایت و اجرای آن دسته از الزامات و فاکتورهای اخلاقی و اجتماعی است که باعث ارتقای مقبولیت و مسئولیت پذیری اجتماعی یک سازمان ازدیدگاه کلیه طرف های ذینفع می شود، بنابراین جایگاه و نقش روابط عمومی در هر جامعه ای کمک به حل مسائل یک سازمان و گروه های اجتماعی مرتبط با آن است. تحقق این هدف زمانی است که ابتدا روابط عمومی اطلاعات مناسبی در اختیار مدیران و گروه های اجتماعی قرار دهد و تلاش کند که اطلاعات بدون دستکاری و حاوی شفافیت باشد تا فهم طرفین از طرف مقابل یک فهم واقعی باشد.


روابط عمومی از طریق نشر دانش که حاوی (صراحت و صداقت) و توسعه آگاهی، توسعه مطالعات افکار عمومی، جلب مشارکت مردمی و اصلاح سیاست ها و عملکرد مدیریتی، کاهش شکاف ها و نابرابری های اطلاعاتی، در یک شکل واقعی و بدون تحریف باعث حرکت جامعه به سمت توسعه و مقبولیت می شود. بازشناسی نقش، اهمیت و کارکرد اطلاع رسانی روابط عمومی و سایر نهادها و سازمان هایی که با اطلاعات و داده ها سروکار دارند، به علت تحولات تکنولوژیکی روزافزون و به دلیل تغییر در شکل و ماهیت روابط اجتماعی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی براساس ضرورت بازتولید آگاهی ها نسبت به این تحولات و شناخت وضعیت جدید همواره ضرورت دارد. روابط عمومی ها امروزه باید در چهارچوب سازمان های نوین و براساس مدیریت استراتژیک با چشم اندازهای جهانی به فعالیت بپردازند.


روابط عمومی ها از طریق رسانه ها و فناوری های نوین ارتباطات اجتماعی که به عنوان بستر و وسیله ای تاثیرگذار در دستان کارگزاران روابط عمومی عمل می کنند، توانایی و قدرت بالایی در افزایش سطح آگاهی و دانایی مخاطبان دارند.


بر این اساس، روابط عمومی ها به عنوان واحدهای اطلاعاتی و ارتباطی باید همواره پویا، علمی و اثربخش عمل کنند و به دنبال روش های نوین و جدیدی برای دریافت و انتقال اطلاعات به مخاطب و برقراری ارتباطی موثر و اثربخش و سریع با مخاطبان خود باشند.


بخش اعظم بار مسئولیت اجتماعی جامعه بردوش روابط عمومی هاست که به عنوان پل ارتباطی و حلقه وصل میان سازمان و جامعه بشمار می آیند. دریافت بازخوردها و مواجهه مستمر و مستقیم با آحاد جامعه این فرصت را برای روابط عمومی ها ایجاد کرده است که در کنش و واکنش های مداوم خود با جامعه، از کمبود ها ، خلاء ها و نیازهای اجتماعی بیشتر و بهتر آگاه شده و در ترغیب و جهت دهی به حرکت های سازمان اثرگذار باشند، به نحوی که در ارایه خدمات و همچنین رویکردهای اجتماعی خود، فراتر از موضوع منافع سازمانی عمل کرده و این گونه گام های ارزنده در راستای خدمت رسانی ناشی از احساس تکلیف و مسئولیت در قبال جامعه برداشته شود.
اگر نهاد روابط عمومی را درنیابیم و مجموعه ظرفیت‌های مادی، انسانی و فنی آن را در مسیر صحیحی قرار ندهیم، تاوان سختی خواهیم پرداخت زیرا کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی، عدم پاسخگویی صحیح و سریع به مردم و کاهش همدلی اجتماعی بخشی از این آثار منفی خواهند بود.


با توجه به این که روابط عمومی نهادی قوی در ارزیابی و تقویت برنامه ها و اهداف سازمان ها تلقی می شود، در نظام های بانکی که خدمات رسان بوده و در ارتباط مستقیم با مردم قرار دارند، داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار، بزرگترین سرمایه یک سازمان است و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دو سویه درون و برون سازمانی و انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد و اینجاست که لزوم وجود روابط عمومی واقعی در ایستگاه های روابط عمومی سازمان نمایان می شود.


بی شک یک سازمان بدون روابط عمومی معنا پیدا نمی کند. روابط عمومی باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکارعمومی منطبق و هماهنگ سازد.


لذا بانک به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پولی و اعتباری کشور همواره سعی نموده است که در کمترین زمان ممکن بیشترین خدمات را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه نماید، در این میان هرچه این مجموعه پولی مالی بزرگتر باشد میزان انتظار مشتریان از این مجموعه بیشتر خواهد بود؛ این عرضه و تقاضا همواره نیاز به ابزار و وسایل و از طرفی آموزش های لازم چه برای کارمندان و چه مشتریان دارد، لذا روابط عمومی سعی نموده است با استفاده از ابزار های مناسبی که در اختیار دارد، این خلاء را از بین برده و نقش خود را هرچه بیشتر در این زمینه نشان دهد؛ چراکه روابط عمومی ها اگر بخواهند اثرگذار باشند، باید از همه نظر در جایگاه شایسته خود قرار گرفته و در جهت بالندگی و تقویت ارزش ها و ویژگی های مطلوب سازمانی اثرگذار باشد.


امروزه روابط عمومی ها نقش مهمی در تصمیم گیری ها، سیاست ها و خطی مشی های سازمان ها دارند و فعالیت های این واحد منجر به افزایش مشارکت و همکاری و همراهی مردم با اهداف شرکت ها می شود و این امر جز با وجود اعتماد و تعامل دوسویه، درک نیازهای مردم و اطلاع رسانی صحیح حاصل نمی شود. از این رو کارکنان روابط عمومی باید دارای نیروهای متخصص آگاه و پرتلاش بوده و این موضوع باید مد نظر مدیران عامل قرار گیرد، چرا که توجه مدیران به روابط عمومی می تواند رسیدن به اهداف اساسی شرکت ها را تسهیل کند.


روابط عمومی های کارآمد، هوشمند و متفکر در نظام بانکی می توانند با برنامه ریزی های ارتباطی و هدفمند، زمینه ساز ارتقاء و افزایش کمی و کیفی سرمایه های انسانی و اجتماعی در جوامع گردند و همچنین نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه و رشد فرهنگی و تنویر افکارعمومی بر عهده دارند.


روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با رصد اتفاقات و تغییرات محیطی و تحلیل و انتقال آن به بدنه مدیریت سازمان کمک کنند تا با شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها در مرتفع کردن موانع و مشکلات نقش‌آفرین باشند.


بررسی ها نشان داده است که هرگاه سازمان ها از جایگاه روابط عمومی خوب بهره گرفته اند، در عرصه خدمت رسانی موفق بوده اند و این مبین نقش آیینه تمام نمای روابط عمومی در سازمان است.


روابط عمومی می تواند نقش مهمی در خصوص ارتقاء برند و خوشنامی سازمان داشته باشد، همچنین با بارورسازی انگیزه های کارکنان می تواند مشتریان راضی بیافریند، چراکه مشتریان دلیل اصلی بقای کسب و کار هستند.


روابط عمومی بانک ها با بهره گیری از ابزارهای مختلف و وسایل ارتباط جمعی مناسب جهت آشنایی مشتریان با توانمندی های این مجموعه عظیم مالی و همچنین با به روز کردن خدمات خود و آموزش راهکارهایی در جهت افزایش امنیت امور مالی مشتریان می تواند نقش مهمی در حفظ و ارتقاء جایگاه بانک در بین مردم داشته باشد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد