درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:52   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18104صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 15 مرداد 1394 - 00:13
کیفیت، فلسفه وجودی روابط عمومی سرآمد
حسین بروجردی مدیرکل روابط عمومی سازمان توسعه تجارت - یک روابط‏ عمومی سرآمد فراتر از کمیت‏ ها، بر استراتژی کیفی تکیه دارد تا بر محور شناخت علمی از سازمان، عملکرد و اهداف آن و آشنایی با نقاط قوت و ضعف سازمان، و ظایف و اهداف خود را پیش ببرد. بهره ‏مندی از تفکر، استراتژی ارتباطی و برنامه‏ محوری ازجمله مواردی هستند که سرآمدی روابط ‏عمومی را تضمین می‏ کنند. راهبرد بنیادی یک روابط ‏عمومی مدرن و تحلیل‏گر، ایجاد ساختار تعامل‏ گرا و اثربخش در عرصه ارتباطات به منظور بهره ‏مندی از شبکه های ارتباطی است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اصطلاح روابط‏ عمومی، ترجمه واژه Public Relation است که تعاریف و معانی گوناگونی برای آن بیان شده است. رکس هارلو از پیشگامان روابط عمومی در جهان می‌گوید: «روابط‏ عمومی دانشی است که به وسیله آن سازمان‏ها آگاهانه می‏ کوشند به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند تا بتوانند تفاهم و پشتیبانی کسانی را که برای توسعه نیاز دارند، به دست آورند.»


ذات ارتباطی روابط‏ عمومی غیرقابل ‏انکار است و به‏ همین دلیل از زیرشاخه‏ های علم ارتباطات محسوب می‌شود و مشارکت و تعامل و تفاهم از اجزای ناگسستنی آن است.


اما امروزه روابط ‏عمومی پیش ‏از آنکه دانش باشد مجموعه‏ ای از علم، فن، هنر و خلاقیت است‏. روابط عمومی پنجره ‏ای است که یک سازمان رو به مخاطبان خویش می‏ گشاید و ضمن تعامل و تفاهم با دیگر سازمان‏ها و مخاطبان، به ایفای کارکردها یا اطلاع ‏رسانی، کسب اطلاعات و ایجاد ارتباط دوسویه می‏ پردازد و با گسترش تفاهم و اعتماد و مشارکت بین سازمان و مخاطبان و کمک به مدیریت سازمان برای همگام شدن با تغییرات محیطی، به پویایی و رشد و توسعه سازمان و تحقق اهداف و آرمان‏ های آن یاری می ‏رساند.


با گسترش تکنولوژی و ایجاد ابزار نوین ارتباطی روابط‏ عمومی ‏ها نیز دستخوش تغییر و تحول شدند. این مسئله ضرورت به‌روزشدن و همگامی با ارتباطات‏ جهانی را در این حوزه بیش از پیش آشکار کرده است. گرچه باید توجه داشت که سرآمدی روابط‏ عمومی‏ ها نه در برخورداری از همه ابزارها و تکنولوژی مدرن، بلکه در میزان اثرگذاری در ایفای این نقش، خلاقیت، بهره‏وری کیفی و هدفمند از امکانات است.


دراین راستا یک روابط‏ عمومی سرآمد فراتر از کمیت‏ ها، بر استراتژی کیفی تکیه دارد تا بر محور شناخت علمی از سازمان، عملکرد و اهداف آن و آشنایی با نقاط قوت و ضعف سازمان، و ظایف و اهداف خود را پیش ببرد. بهره ‏مندی از تفکر، استراتژی ارتباطی و برنامه‏ محوری ازجمله مواردی هستند که سرآمدی روابط ‏عمومی را تضمین می‏ کنند. راهبرد بنیادی یک روابط ‏عمومی مدرن و تحلیل‏گر، ایجاد ساختار تعامل‏ گرا و اثربخش در عرصه ارتباطات به منظور بهره ‏مندی از شبکه های ارتباطی است.


کیفیت، فلسفه وجودی یک روابط عمومی را تعیین می‏ کند و به عبارت روشن‏ تر مؤلفه کیفیت، مهمترین معیار تشخیص روابط ‏عمومی فعال و اثربخش از روابط ‏عمومی منفعل و تشریفاتی است بر همین اساس روابط‏ عمومی می‏ کوشد در مرزهای سازمانی و فراسازمانی به ایجاد ارتباط متقابل مردم و مسئولان، اطلاع ‏رسانی به مردم و کسب بازخورد و اطلاعات، آماده‏ سازی افکار عمومی برای اجرای طرح ‏ها و برنامه‏ های سازمان، تجزیه و تحلیل گرایش ‏های مخاطبان عام و خاص بپردازد. با این حال روابط‏ عمومی‏ ها همواره با برداشت نادرست برخی از مدیران اجرایی روبرو هستند، متأسفانه برخی نقش روابط‏ عمومی را توجیه‏ گر و توصیف ‏کننده برنامه‏ ها و تصمیمات سازمان می ‏دانند که این امر به انفعال این بخش می ‏انجامد. تنها با تغییر نگرش مدیران است که می‏ توان به یک روابط‏ عمومی فعال و تحلیل‏گر و اثربخش و برنامه ‏محور دست یافت.


بدیهی است که ایجاد یک روابط‏ عمومی کارآمد و پویا، نیازمند بکارگیری حداکثر توان علمی در تدوین برنامه‏ های دقیق، روش ‏های عملیاتی، منطبق بر امکانات و مقررات و فارغ از هرگونه رؤیاپردازی در یک سازمان است.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد