شارا- هنگامی که شفافسازی بخشی از دید یک شرکت شد، میتواند مزایای طولانی مدت بسیاری را تولید کند. در زیر مراحلی آورده شده است که یک شرکت برای بیشتر شفاف شدن باید به آنها عمل کند:
1- اهداف عملیاتی اجتماعی و محیطی خود را تنظیم کنید. روشن کنید که شفافسازی برای شما چه معنی دارد و برای نزدیکی بیشتر، نمونهای برای خودتان بسازید.
2- به طور فعال در مکالمه با گروگذارانتان پیشدستی کنید و روی کارمندان و مدیریت میانی تأکید به خصوص داشته باشید.
3- از محیط بیرونی آگاهی داشته باشید در این صورت انتظارات گروگذاران را درمییابید و پاسخهایتان را از پیش تنظیم میکنید.
4- سیاستهای حاکمین شرکت خود و اطلاعات مربوط دیگر را روی وب سایت خود منتشر کنید.
5-برای اطمینان از اینکه هیئت امنا تصویر کاملی از عملکرد شرکت شما دارند، یک کمیته خارجی شکلدهنده یک کمیته افشارگری برای ارزیابی کنترلهای خارجی، بازنگری سیاستهای افشاگری و تعیین اصول اطلاعاتی که نیاز به افشاء شدن دارند و بازنگری انجمنهای عمومی و برداشتهای SEC تعیین کنید.
6-به هنگام انتشارات مقالات عمومی، با استفاده از کارمندان شرکت که در انجمنهای تأثیرپذیر عضو هستند، پیامها را متمرکز کنید و از احزاب معترض و مستقل سوم کمک طلب کنید.
7-مایل به افشاء تمام فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و تجاری خود باشید، تا زمانی که چنین میکنید اعلانات قانونی پدید نمیآیند و موقعیت رقیب شما در بازار به خطر نمیافتد.
8-سؤالات دشواری به طور مستقیم و کامل ایجاد کنید. با کارمندانتان رک و راست درباره اینکه چگونه و چرا شما تجارت را به این طریق انجام میدهید، صحبت کنید.
9-یک بازرسی داخلی انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ کد نوشته نشدهای از هدایت بین شرکت و آن دسته از کارمندان که معتقدند برای رفتار مثبت پاداش خواهند گرفت وجود ندارد.
در ساخت ظرفیت یک شرکت برای باز بودن، روابط عمومی اجرایی نقش مهمی بازی میکنند. آنها استراتژیهای اشتغال خارجی، از روابط رسانهای تا امور حکومت موجهی گزارشهای مالی را کامل میکنند. آنها میتوانند اطمینان دهند که ارتباطات شرکت روشن و ثابت است.
باید از مفهوم باز بودن در کل یک شرکت پشتیبانی شود تا کارمندان پتانسیل بالای این استراتژی را درک کنند، بین بخشهای تجاری و محصولات مختلف و فروشگاهها باید پل زده شود تا همه به یک هدف رایج متصل گردند. |