درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17453صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 5 تیر 1394 - 20:23
سخنی با معاون سیاسی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی روابط عمومی
عبدالسلام معروفی - حال خودتان قضاوت کنید کدام یک از موارد و دغدغه ها در استان اجرایی می شود؟! در روز روابط عمومی چند همایش و نشست با مدیران دستگاه ها و خود روابط عمومی ها برگزار کردیم؟ در طول سال چند کارگاه، دوره و کلاس برای مدیران روابط عمومی ها و آشتی بین مدیران با روابط عمومی و اصول ارتباط با مردم و افکار عمومی، تعامل با رسانه ها و فضای مجازی و راه اندازی سیستم های به روز اطلاع رسانی برگزار می کنیم؟
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در دیدار با اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی که در محل استانداری ترتیب یافت با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در ادارات و سازمانها و نقش آن در معرفی قابلیت ها و عملکرد دولت گفت: متاسفانه هنوز روابط عمومی ها جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند و نگاه سازمانی به ساختار روابط عمومی ها محدود است.

 

 رادفر با بیان اینکه از روابط عمومی ها انتظار داریم ارتباط دو سویه بین سازمان و بیرون سازمان را برقرار نمایند اضافه کرد: روابط عمومی ها با ایجاد ارتباط دوسویه سازمان و محیط و ارائه اطلاعات مورد نیاز در تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیران نقش موثر ایفا کنند.

 

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار آذربجان غربی همچنین حرفه ای بودن و حرفه ای عمل کردن را از شاخصه های مهم یک روابط عمومی فعال و پویا دانست و گفت: برای رسیدن به یک روابط عمومی موثر و انجام کار های تیمی، باید آموزش و پژوهش در راس اولویت ها و برنامه های شما قرار گیرد و در این زمینه استانداری آذربایجان غربی آماده است تا بستر های لازم را برای آموزش و فراگیری علوم روز در حوزه روابط عمومی را برای کارکنان این واحد از ادارات را فراهم نماید.

 

وی با تاکید بر لزوم تقویت جایگاه سازمانی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان و تجهیز و بهره گیری از نیروهای توانمند و متخصص در این عرصه گفت: از شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان می خواهم با احصاء موارد قانونی و مورد نیاز برای تقویت روابط عمومی ها تلاش کنند.

جناب آقای رادفر در ادامه می خواهیم چند نکته را با شما، مسئولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی در باب جایگاه مغفول شده روابط عمومی در میان بگذاریم:

حدود یک ماه از روز ارتباطات و روابط عمومی گذشت؛ بی آنکه تکانی در این حوزه ببینیم، حوزه ای که در دنیای توسعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در سیستم اداری هم حلقه ارتباط میان مردم و سیستم اداری و سازمانی است.هیچ جامعه ای بدون استفاده عالمانه از ظرفیت روابط عمومی نمی تواند حیات خود را حفظ کند. یکی از ارکان موفقیت هر کشوری ، برقراری و استمرار ارتباطات با پشتوانه فرهنگ و ارزش های بومی و محلی است.وقتی به فرهنگ ایرانی اسلامی و پیشینه آن نگاه می کنیم،مشاهده می شود هنر ارتباطات و مردمداری بسیار غنی است،ارتباطاتی که سرشار از معنویت ،انسانیت،اخلاق توام با خلاقیت و تفکر والای انسانی است. باید به این میراث و تمدن گرانبها بیش از پیش نگاه ارتباطی داشت و از توانمندی هایی که در بطن این هنر و فرهنگ وجود دارد نیز با شناخت همه جانبه در برنامه ریزی ها ی ملی و بین المللی بهره گرفت.

امسال را مقام معظم رهبری سال ” دولت و ملت همدلی و همزبانی ” عنوان فرمودند و یکی از ابزارهای تحقق این مهم تقویت حوزه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی است، مولفه و ابزاری که چند روز قبل سالروزش بود و مثل همه سال های ماضی و روزهای سال به فراموشی سپرده شد و به گوشه عزلت هدایت شود.

۲۷ اردیبهشت ماه سالروز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است و بی شک نماد همدلی و همزبانی و حلقه واسط این مهم حوزه روابط عمومی است ولی متاسفانه بدلیل ضعف ساختاری در ادارات و مشکلات پیش رو این مهم به فراموشی سپرده شد و حتی نام و یادی از ” جایگاه روابط عمومی ” در استان مشهود نبوده و صرفاً برخی از ادارات، فرمانداری ها و چند دستگاه به ابراز محبت در خصوص درج یک پیام تبریک در سایت خود بسنده کردند و نه همایش و نه نشست و نه گفتمانی در استان برگزار شد.

سالیان سال است مقام معظم رهبری از ضعف اطلاع رسانی و جایگاه نامناسب روابط عمومی در ادارات گلایه دارند و بارها تاکید فرموده اند به رغم فعالیت و اقدامات مناسب دولت ها و درخشش نظام مقدس اسلامی درحوزه اطلاع رسانی با چالش و مشکل روبرو هستیم و توصیه فرمودند روابط عمومی ها بیشتر از این خود را نشان دهند و این مهم را به عینه در استان آذربایجان غربی در بحران های اخیر شاهد بودیم.

سال ۸۴ اولین آئین نامه ابلاغی درخصوص وظایف روابط عمومی ها ابلاغ شد و به دنبال آن مثلاً شورای روابط عمومی های استان فعال گردید و ریاست آن به افرادی واگذار گردید که اصلاً وقت سرخاراندن هم ندارند؛ یعنی مقامات ارشد استانی رئیس شورای روابط عمومی استان ها شدند و دبیر هم اداره کل روابط عمومی استانداری شد. غافل از آنکه شیوه واگذار ی این مهم غیر کارشناسی و حتی عملکرد نامناسب شورا در سال های اخیر در استان و کشور نشان داد که این شورا و ساختار روابط عمومی به یک آسیب شناسی اساسی نیاز دارد و این مهم هم مورد غفلت واقع شد.

با این اوصاف امسال سال ” همدلی و همزبانی” است و رسالت سنگین روابط عمومی ها در معرض عملکرد دولت و سازمان خود و ارتباط مستمر بین مردم با سیستم اجرایی و ایفای نقش همدلی و همزبانی انتظار می رفت این جایگاه ارتقاء می یافت و حداقل با یک همایش، یکدوره نشست، گفتمان و گردهمایی مسئولان ارشد استانی روابط عمومی ها را جمع می کردند و در کنار همایش مدیران کل و روسای سازمان با مسئولان و کارشناسان روابط عمومی نسبت به این مهم همت می ورزیدند اما دریغ از یک توجه…!!!

البته این مساله تایید نکات ضعف ساختاری و نرم افزاری حضور روابط عمومی است و امروزه روابط عمومی دستگاه های اجرایی ما با مشکلات اساسی در حوزه تخصص، امکانات، نبودجایگاه مناسب، عدم آشنایی مدیران باحوزه روابط عمومی، نیروی انسانی، مدارک مرتبط، تنگ نظری ها و… روبرو هستند؛ پیشنهاد می شود یک بازنگری اساسی در این حوزه صورت گیرد و باتوجه به جایگاه حساس استان نسبت به تقویت این واحد و ایفای نقش ” همدلی و همزبانی ” همت گمارده شود.

به طور کلی چالش های روابط عمومی در ایران را می توان در دو بخش اصلی تشکیلات، اعتبارات، آموزش، نحوه عمل، نیروی انسانی و وجود نگرش های منفی و فرعی نداشتن متولی مشخص، نبود تشکل های حرفه ای کافی و نبود قانون مندی مسئولیت های استراتژیک و حرفه ای روابط عمومی تقسیم کرد. دستیابی تشکیلاتی را می توان به عنوان نخستین چالش روابط عمومی در سازمان دانست.

امروزه در عصر حاضر اگرچه نگوییم ارتباطات اولین عنصر و اساسی ترین اصل مورد نیاز بشر است، اما به جرأت می توان گفت یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و زیربنای سایرعلوم قرن حاضر است.

روابط عمومی، هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می دهد. روابط عمومی هدف و چگونگی کلید برنامه ها را ترسیم می کند. روابط عمومی مشاور امین مدیر و کلیه کارکنان دستگاه است. پس لازم است که مدیر و کارکنان صددرصد به وی اعتماد داشته باشند. روابط عمومی آئینه زیبایی هاست. یک اتاق شیشه ای است که از هر طرف آن، همه چیز زیبا دیده می شود. روابط عمومی چشم و چراغ یک دستگاه است.

 

روابط عمومی است که باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا بنمایاند. روابط عمومی حافظ منافع دستگاه مربوطه و مردمی است که با آن سر و کار دارند. امروزه به نظر می رسد که معیارهای قالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان ها، بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه بپردازد.

اگر نقش روابط عمومی را در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، بومی کردن سرمشق های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه، بازآفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم در این صورت باید بتواند از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و یا حداقل کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه های اجرایی باشد.

دنیای امروز دنیای ارتباطات است. در سازمان های دولتی داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار، بزرگترین سرمایه یک سازمان است و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دوسویه درون سازمانی و برون سازمانی و انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد و این جاست که لزوم وجود روابط عمومی واقعی در ایستگاه های روابط عمومی نمایان می شود. در دنیای امروز که مرزهای ارتباطات شکسته شده و انسان به دنبال کشف راهکارهای مطلوب زیستن و نگرش جامع مدار است، آموزه های علمی ما را به کنکاش و توجه درباره وضعیت چگونگی تعامل و برخوردنمودن با مسایل رهنمون می سازد.

یک سازمان و یا یک اداره نمی تواند خود را جزیره ای بی ارتباط فرض نماید و از تکنولوژی و آورده های آن بی نیاز و با آن بیگانه باشد. روابط عمومی باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری و محوریت همدلی و همزبانی باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان مؤثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.

روز روابط عمومی رفت … ولی امیدواریم خود روابط عمومی ها فراموش نشوند و به مدیران ارشد استانی و شخص رئیس شورای روابط عمومی و اعضای آن پیشنهاد می شود با توجه به درگیری بیش از حد رئیس شورا دبیرخانه آن فعال تا این بار سنگین را در سال جاری با انبوهی از رویدادهای مهم به سلامت به سر منزل مقصود برساند.

حال خودتان قضاوت کنید کدام یک از موارد و دغدغه ها در استان اجرایی می شود؟! در روز روابط عمومی چند همایش و نشست با مدیران دستگاه ها و خود روابط عمومی ها برگزار کردیم؟ در طول سال چند کارگاه، دوره و کلاس برای مدیران روابط عمومی ها و آشتی بین مدیران با روابط عمومی و اصول ارتباط با مردم و افکار عمومی، تعامل با رسانه ها و فضای مجازی و راه اندازی سیستم های به روز اطلاع رسانی برگزار می کنیم؟

البته پیشنهاد می شود در همین ابتدای کار خود روابط عمومی ها یک آسیب شناسی جدی و علمی روی حوزه کاری خود داشته باشند و نقاط ضعف و قوت مجموعه فعالیتی خود را استخراج و در اختیار مدیران دستگاه خود و مدیران ارشد استانی قرار دهند و در ادامه نسبت به حل برخی از مشکلات پیش رو که کار چندان سختی هم نیست همت گمارند.

بی شک اصلی ترین چالشی که هم امسال در استان و هم پارسال در حوزه افکار عمومی بوجود آمد یکی از معضلات آن نبود روابط عمومی های کارآمد در سیستم اجرایی و ارتباط ضعیف با حوزه رسانه و حلقه مفقوده یک اتاق فکر قوی و تشکل صنفی در جایگاه انجمن روابط عمومی ها در استان و ضعف بنیادین این شورا بود و امسال که انتخابات حساسی پیش رو داریم و شعار سال هم بفرموده ” همدلی و همزبانی ” و اتصال و همراهی بین مردم و دولت است باید با بازنگری در این حوزه و تدوین آئین نامه نظام مند، آشتی بین مدیران دستگاه ها با روابط عمومی، کم کردن فاصله بین رسانه و مردم و افکار عمومی با روابط عمومی، برگزاری چند همایش در این حوزه ها، برگزاری کارگاه ها و دوره های روابط عمومی و اصول فعالیت کار و چه بسا ده ها نکته دیگر در دستور کار مسئولان امر و شخص شما قرار گیرد تا روابط عمومی ها در تحقق شعار سال و بازیابی هویت خویش وارد کار شوند.

روزنامه نگار، نویسنده و کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد