درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 04:41   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17311صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 25 خرداد 1394 - 09:10
چطور درکی بهتر از روابط عمومی بدست آوریم؟
روابط عمومی موفق در کوتاه سخن درباره پیام یا ارائه آن نیست. روابط عمومی درباره عموم و مخاطبان است. یک متخصص روابط عمومی کسی است که می داند چگونه کار را از اینجا شروع کند و باقی کار یک روند طبیعی است که اگر به درستی آغاز شده باشد با احتمال زیاد به موفقیت ختم می شود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کریس نلسون- گاهی اوقات متخصصان روابط عمومی قدری در معرفی روابط عمومی اهمال کاری می کنند. ما گاهی اوقات چنین می نماییم که تنها کارمان اسپین داکتری است- افرادی که شغل شان این است که موقعیت های بد، خوب به نظر برسند و در نشان دادن واقعیات به عموم مردم از نیرنگ استفاده کنند.


برای اینکه مطمئن باشید کنترل آسیب بخش بزرگی و آشکار فعالیت کارگزاران روابط عمومی است و در واقع این عمل کسب و کار کثیفی می باشد می توانید در این خصوص ویک، مایکل، پالایشگاه های نفت بی پی؛ تویوتا و سایرین را به یاد آورید.


واقعیت این است که بسیاری از کسب و کارها از شرکت های بزرگ گرفته تا گاراژ های کوچک در شروع فعالیت خود از روابط عمومی استفاده می کنند.


بیشتر به این نقطه، که هر تلاشی توسط یک شخص برای ارتباط با یک یا بیشتر مردم مرکز روابط عمومی تلقی می شود. ما به عنوان بشر به طور طبیعی به سمت آن تمایل داریم. برخی از ما به سادگی تصمیم به ادامه تحصیل در آن رشته می گیریم و آن را تا مقاطع حرفه ای ادامه می دهیم.


روش واقعی روابط عمومی اغلب به آن اندازه که پیچیده نشان داده می شود نیست. برای مثال، چیزها از ابتدا به آن اندازه پیچیده نیستند.


رایج ترین اشتباهی که صاحبان کسب و کار یا کارگزاران روابط عمومی تازه کار مرتکب می شوند این است که در پایان شروع می کنند و یا از وسط پیام می دهند. دریافت پوشش خبری سراسری کار دشواری نیست، از این منظر، برای به دست آوردن این پوشش بایستی از تعدادی از امکانات رسانه ای (آگهی، پست الکترونیکی مستقیم، رسانه اجتماعی، ایمیل، و غیره.) بهره مند شوید و آنگاه می توانید دقیقا به آن چیزی که می خواهید برسید.


خوشبختانه یک تغییر کوچک در چشم انداز می تواند همه چیز را سهل و ساده کند:


اینکه مخاطب احمق است.
ریشه هر تلاش ارتباطی مخاطب است و اینجاست که هر تلاشی شروع می شود. با اختصاص قدری زمان و تعقیب چهار گام ساده برای شناسایی مخاطبان هدف، طراحی هنرمندانه پیام و تشخیص رسانه نهایتا ارائه آن در قالب یک فرآیند می توانید به هدف تان برسید.


• گام نخست. تمام مخاطبان جهانی خود را که به آنها دسترسی دارید شناسایی کنید. این کار در تئوری می تواند به گستردگی کل قاره امریکا باشد، اما برای بسیاری از کسب و کارها به احتمال زیاد محدود به جامعه محلی یا منطقه پیرامون شان می شود. هنگامی که می بینید اندازه آن بسیار زیاد است، برای اینکه بتوانید بهتر عمل کنید، باید نسبت به آنها بازنگری کنید و برخی از آنها را حذف کنید.


• گام دوم. جمعیت گسترده ای را که مد نظر قرار داده اید، به گروه هایی تقسیم بندی نمایید. این بخش بندی ها به عنوان مثال می توانند بر مبنای جنسیت، سطح تحصیلات، سطح درآمد، وضعیت تاهل، و غیره انجام شوند. نحوه تقسیم بندی این گروه ها بستگی مستقیم به اهداف شما دارد. برای انتخاب این گروه ها زمان خوبی اختصاص دهید. هرچه معیارهای خود را به درستی انتخاب کنید، در گام های بعدی و مرحله نهایی عملکرد بهتری خواهید داشت.


• گام سوم. برای هر کدام از آن بخش ها پرونده ای تشکیل دهید که در آن مشخصات کامل ذکر شده باشد. مشاهده می کنید که در اکثر موارد بخش ها با هم همپوشانی دارند (زنان متاهل، سن میان 30 تا 35، کسانی که از دانشکده دانش آموخته شده اند و غیره). این همپوشانی ها را شناسایی کنید و پرونده هایی را برای گروه هایی که در یک بخش قرار می گیرند تهیه نمایید.


• گام چهارم. هر گروه را بر مبنای پرونده اش رتبه بندی کنید. این کار به اندازه ای که به نظر می رسد ساده نیست. اگر زنان مذکور که سن شان بین 30 تا 35 سال است و از دانشکده دانش آموخته شده اند کسانی هستند که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، باید به آنها رتبه یک بدهید و به همین ترتیب بعدی ها را در رتبه های 2 و 3 و ... قرار دهید و در نهایت شما به یک دسته بندی سلسله مراتبی خواهید رسید که کارتان را به شدت آسان می کند.


اکنون می توانید نگران سایر بخش ها باشید.
در این مرحله بایستی ایده خوبی در خصوس اینکه چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند داشته باشید و بدانید که تعداد آنها چقدر است. با تجهیز به این سلاح اطلاعاتی، سایر وظایف قابل مدیریت می شوند. اکنون شما می دانید که دارید با چه کسی سخن می گویید. برای مثال، شما می دانید که چگونه با آنها پیام خود را در میان بگذارید.


که این در مقابل، به شما در تصمیم گیری در مورد نحوه انتقال پیام راهنمایی می کند. روابط عمومی موفق در کوتاه سخن درباره پیام یا ارائه آن نیست. روابط عمومی درباره عموم و مخاطبان است.


یک متخصص روابط عمومی کسی است که می داند چگونه کار را از اینجا شروع کند و باقی کار یک روند طبیعی است که اگر به درستی آغاز شده باشد با احتمال زیاد به موفقیت ختم می شود.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد