درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 11:43   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17299صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 24 خرداد 1394 - 11:11
تاسیس قطب اطلاع‌رسانی علیه داعش در خاورمیانه
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک ارزیابی داخلی وزارت امور خارجه آمریکا تصویری از تلاش‌های دولت اوباما و متحدانش در مبارزه با دستگاه تبلیغی داعش ارائه می‌دهد؛ تصویری مغشوش از ائتلافی در هم گسسته که نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک ارزیابی داخلی وزارت امور خارجه آمریکا تصویری از تلاش‌های دولت اوباما و متحدانش در مبارزه با دستگاه تبلیغی داعش ارائه می‌دهد؛ تصویری مغشوش از ائتلافی در هم گسسته که نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

 

این ارزیابی چند ماه پس از آن است که وزارت خارجه اعلام کرد در نظر دارد تا مبارزه خود را در فضای مجازی علیه داعش و گروه‌هایی از این دست تشدید کند. این ارزیابی نتیجه می‌گیرد که روایت خشونت‌‌آمیز داعش- که هر روزه با هزاران پیام تبلیغ می‌شود- به‌طور موثری از تلاش‌های برخی از ثروتمندترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان پیشی گرفته است.

 

این ارزیابی می‌گوید یک «گروه کاری انتقال پیام» باید شکل بگیرد تا هم پیام‌های مبادله شده میان ائتلاف را رصد و هم پیام‌های صادر شده از سوی داعش را دنبال کند.
 

این ارزیابی بی‌پرده در بحبوحه انتقاداتی است که می‌گوید تلاش ارتش علیه خلافت خودخوانده مبهم است. مبارزان این گروه تکفیری به تازگی شهر الرمادی را از عراق گرفته و فلوجه و موصل را هم بیش از یکسال است تسخیر کرده‌اند. مقام‌های وزارت خارجه بارها اعلام کرده‌اند که «مقابله با پیام‌های داعش» یکی از ستون‌های این استراتژی برای شکست داعش است. اما مقام‌های دولت اوباما می‌گویند داعش در انتقال پیام خود بسیار زیرک‌تر از آمریکا عمل می‌کند.

 

به گزارش نیویورک‌تایمز، این سند داخلی – که از سوی ریچارد. ای. استنگل، قائم مقام وزیر در امور دیپلماسی عمومی و امور عمومی و سردبیر سابق تایم تهیه شده و خودش هم گزارشی در مورد آن نوشته - پس از کنفرانس مقام‌های غربی و عربی در ماه جاری در پاریس در نشست مهار داعش تهیه شد. این گزارش دستاوردهای داعش را بر شمرده بود. این بیانیه به نام کری، فابیوس و حیدرالعبادی نوشته شده است. کری به دلیل پای شکسته با تلفن در این نشست حضور یافته بود. این گزارش عنوان «حساس اما طبقه‌بندی شده» داشت و از سوی یکی از مقام‌های آمریکایی به نیویورک‌تایمز داده شد. جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید این یادداشت «اذعان به چیزی است که در گذشته آن را روشن کردیم: باید تلاش بیشتری برای بی‌اعتبار ساختن داعش در فضای مجازی انجام دهیم.»

 

امسال مقام‌های دولت اعلام کردند که در نظر دارند «مرکز وزارت خارجه برای ارتباطات استراتژیکِ ضد‌تروریسم» را توسعه دهند؛ دفتری که در سال 2011 برای مبارزه با پیام‌های‌تروریستی در اینترنت فعال شد. این مرکز متخصصان مسلط به زبان عربی، اردو، پنجابی و سومالیایی را برای مقابله با تبلیغات‌تروریستی و اطلاعات غلط به‌کار گرفته است.

 

استنگل با بسیاری از اعضای ائتلاف به‌ویژه اعراب همکاری می‌کند تا بتواند به شکلی داعش را در فضای مجازی بی‌اعتبار و زمینگیر کنند به این امید که مانع پیوستن سیل مهاجران خارجی به این گروه شوند. وقتی در ماه سپتامبر جان کری به منطقه رفت و تلاش داشت تا ائتلافی علیه داعش برقرار کند، استنگل هم با او راهی شد تا با مقام‌های عرب دیدار کند. او درصدد بود تا «ائتلاف ارتباطاتی و پیامی، برای تکمیل آنچه در عمل روی می‌دهد» برقرار سازند. بخش مهمی از دیپلماسی عمومی همانا تشویق رهبران مذهبی سنی، دانشمندان مسلمان و سازمان‌های رسانه‌ای عرب برای محکوم کردن داعش به‌عنوان گروهی که اسلام را تحریف کرده، بود. مقام‌های وزارت امور خارجه امارات متحده عربی هم مرکزی برای مقابله با دستگاه تبلیغی داعش دایر کرده‌اند. در واقع، ضعف اطلاع‌رسانی در میان مقام‌های عربی و اروپایی و نادیده گرفتن فضای مجازی یکی از علت‌های پیوستن مهاجران اروپایی به داعش است. ریچارد استنگل به کری پیشنهاد می‌کند که «یک قطب اطلاع‌رسانی و ارتباطاتی» در یکی از کشورهای خاورمیانه ایجاد شود- و البته نمایندگانش از میان اعضای مختلف ائتلاف هم باشد- که کارش «پیام‌رسانی روزانه و هفتگی در مورد فعالیت‌های ائتلاف» برای مبارز با داعش باشد. به گزارش نیویورک‌تایمز، غرب پی برده که مبارزه «سخت» با داعش در میدان جنگ راه به جایی نخواهد برد. غرب به تدریج به سوی جنگ «نرم» و مبارزه با داعش در فضای مجازی روی آورده است؛ اما این مهم نیازمند همکاری ائتلاف عربی با کشورهای غربی است.

 

ظاهرا «مرکز وزارت خارجه» به این نکته پی برده که مبارزان به زبان‌های مختلف سخن می‌گویند؛ بنابراین به گروهی نیاز است که هم زبان‌شناس باشد و هم بتواند پیام‌های داعش به زبان‌های مختلف در فضای مجازی را رصد کرده و کدیابی کند. گام اول برای مبارزه با داعش در فضای مجازی برداشته شده است. در این گام، گروه‌های کاری تشکیل می‌شود که تمام فعالیت‌های داعش در فضای مجازی را رصد و «پاتک» مقابل را برای آن می‌سازد. نیویورک‌تایمز می‌نویسد چه بسا این امکان فراهم آید که بتوان «رد عوامل داعش را در فضای مجازی زد و عوامل آن را به دام انداخت. همچنین ممکن است از این طریق نحوه عضوگیری داعش را ردیابی و مهاجران را پیش از هرگونه اقدامی دستگیر کرد.»


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/887595/#ixzz3d1B3yikD
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد