درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17226صفحه نخست » روز روابط عمومیسه شنبه، 19 خرداد 1394 - 08:48
توجه به نیازهای مخاطب؛ رسالت‌ اصلی روابط عمومی‌
محمدتقی کمال‌پور، معاون روابط عمومی پست بانک ایران - با تبریک 27 اردیبهشت سالروز ارتباطات و روابط عمومی باید گفت ایجاد ارتباط دوسویه بین سازمان و مخاطب و فهم متقابل از یکدیگر و همچنین حفظ آن به منظور سودمندی و استفاده بهینه از امکانات و فرصت های فرارو مهمترین اصلی است که در دنیای امروز، روابط عمومی‌ها و مراکز اطلاع رسانی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، با تبریک 27 اردیبهشت سالروز ارتباطات و روابط عمومی باید گفت ایجاد ارتباط دوسویه بین سازمان و مخاطب و فهم متقابل از یکدیگر و همچنین حفظ آن به منظور سودمندی و استفاده بهینه از امکانات و فرصت های فرارو مهمترین اصلی است که در دنیای امروز، روابط عمومی‌ها و مراکز اطلاع رسانی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

این در واقع همان هوشمندی است که بایستی متولیان و کارگزاران روابط عمومی درصدد تحقق آن برآیند و هیچ چاره‌ای جزء حرکت در این مسیر ندارند.

روابط عمومی ها به عنوان چشم و گوش و آئینه تمام نمای یک سازمان و واسط صدیق و راستین مخاطبان با آن، زمانی می‌توانند پویائی و کارآمدی خود را به منصه ظهور برسانند تا بتوانند از یک هوشمندی و راهبری قابل قبولی برخوردار باشند.

روابط عمومی‌ای که خود را هوشمند نساخته و از غافله فضای رقابتی دنیا عقب بماند هرگز نمی تواند در مسیر رشد و پیشرفت گام برداشته و سازمان را از بحران ها و تهدیدهای پیش رو دور کند.

در جهان امروز و در فضای کاملاً آنلاین و تعاملی، هوشمندی برای روابط عمومی ها امری واضح و مبرهن است و هیچ سازمانی بدون تعامل و تفاهم با مخاطب نمی تواند از عهده نیازها و خواسته های آنان برآید زیرا درعصر انفجار اطلاعات توجه به نیازهای نوین مخاطبان حداقّل انتظاری است که باید مدنظر قرار گیرد.

در غیر اینصورت آنان بدون کوچکترین تعصب و تعلقی از شما جدا شده و به سمت و سوئی حرکت می کنند که بتواند نیازهایشان را برآورده سازند و اینجاست که یک روابط عمومی هوشمند می تواند از این بحران خودساخته جلوگیری کند.

شناسائی بحران‌ها و چالش‌های احتمالی با برقراری ارتباط دوسویه همسنگ، تفاهم و گفتگوی مستقیم و بدون واسطه با مخاطبان با بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی نظیر؛ وب سایت، وبگاه، سامانه‌های پیامک و پیامگیر و تالارهای گفتگوی دوطرفه آنلاین نمونه های بارزی از مصادیق هوشمندی در روابط عمومی است که با ایجاد چنین فضاهائی هیچگاه فرصت ارتباط با مخاطب و امکان رصدکردن او را از دست نمی دهد.

درحال حاضر در کشور ما روابط عمومی ها به جهت وابستگی بیشتر به بخش‌های دولتی و عدم گسترش رقابت بین این بخش‌ها کمتر به دنبال هوشمندی هستند و در واقع بیشتر درصدد مطرح کردن خود از طریق اعمال قدرت و یا نفوذ در افکار عمومی هستند.

بطوریکه با صرف هزینه های بی حساب و کتاب و پیام های تکراری بیشتر برای تثبیت خود تلاش می‌کنند و حتی در این راه از نفوذمندان مختلف از جمله؛ عرصه های هنری و اجتماعی نیز در تبلیغات تجاری و سیاسی خود بیشترین بهره را می برند و از این حیث هیچگاه در میان مخاطبان از جایگاه واقعی برخوردار نیستند.

روابط عمومی ها به عنوان مصدر افکار عمومی می توانند با هوشمندی هرچه تمام تر، مخاطبان را با سازمان مأنوس کرده و آنان را چنان به سازمان وابسته کنند که هرگز فکر جدائی در ذهنشان خطور نکند و این زمانی عملیاتی و اجرائی می شود که سازمان به طور خودکار، نیازها و خواسته های آنان را شناسائی کرده و با هوشیاری در اختیارشان قرار دهد در غیر اینصورت روابط عمومی ها جایگاه واقعی خود را از دست خواهند داد.

با این تفاسیر به صراحت می توان گفت که روابط عمومی های کشورمان از هوشمندی کمتری برخوردار هستند زیرا به ندرت به دنبال چنین تفکر و حرکتی بوده اند.

هوشمندی در روابط عمومی به معنی شناخت به موقع نیازهای مخاطب و تأمین آن در همه شرایط است و یک روابط عمومی زمانی موفق است که بتواند در مسیر هوشمندی گام برداشته و به سمت و سوی پیشرفت و تعالی خود حرکت کند.

در این راستا؛ هوشمندی راهبردی یعنی اینکه با درک صحیح و درست از دورنمای تعالی و پیشرفت سازمان و بهره گیری از روش ها و ابزارهای مناسب ارتباطی می توان موفق عمل کرد.

هوشمندی عاطفی نیز با توجه به گرایش های درونی و تعلق خاطر افراد همواره در شناخت درست مخاطب و درک نیازها و خواسته های وی می تواند جایگاه ویژه ای داشته باشد. همچنین هوشمندی مجازی هم در شرایط امروز، امری لازم و ضروری است و اگر کسی از این هوشمندی بهره مند نباشد قطعاً از دروازه عصر اطلاعات و ارتباطات دور خواهد ماند و به نوعی این فرصت طلائی را از دست می دهد.

بطور کلی مرزی بین هوشمندی های مورد وصف وجود ندارد زیرا هریک از این هوشمندی ها می تواند به عنوان مکمل یکدیگر عمل کرده و روابط عمومی را به سمت تعالی و پیشرفت هدایت کنند.

برگزاری سمینارها و سمپوزیوم های تخصصی ملی و بین المللی همانند این سمپوزیوم با توجه به حضور نخبگان و متخصصان عرصه های بین المللی ارتباطات و روابط عمومی و ارائه تجارب و آموخته های جدید توسط آنان می تواند تحولی شگرف در این زمینه ایجاد کرده و در اعتلای روابط عمومی های کشورمان مؤثر و مفید واقع شود.

به هرحال امیدواریم با برگزاری چنین سمینارهائی بتوانیم بیش از پیش در عرصه روابط عمومی هوشمند موفق و مؤثر عمل کنیم.

محمدتقی کمال‌پور، معاون روابط عمومی پست بانک ایران

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد