درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 15:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17178صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 12 خرداد 1394 - 10:04
خوشحال باشیم؛ شهر روابط‌عمومی شلوغ شده است!
امیر عباس تقی‌پور، نایب رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران - هر چه پیش می‌رویم، شهر روابط‌عمومی شلوغ‌تر می‌شود. کافیست قدری بیشتر روی تاریخ روابط‌عمومی در ایران تمرکز کنیم. شاید شما هم موافق باشید شهری که اولین بنایش در سال ۱۳۳۲ توسط مرحوم دکتر حمید نطقی در شرکت ملی نفت پی‌ریزی شد...
  

خوشحال باشیم؛ شهر روابط‌عمومی شلوغ شده است!

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هر چه پیش می‌رویم، شهر روابط‌عمومی شلوغ‌تر می‌شود. کافیست قدری بیشتر روی تاریخ روابط‌عمومی در ایران تمرکز کنیم. شاید شما هم موافق باشید شهری که اولین بنایش در سال ۱۳۳۲ توسط مرحوم دکتر حمید نطقی در شرکت ملی نفت پی‌ریزی شد، تا قبل از فراگیر شدن فناوری‌های نو (دهه ۱۳۷۰) و برقراری پیوند میان روابط‌عمومی و فناوری اطلاعات و ارتباطات(دهه ۱۳۸۰)، رونق جدی نداشت و تنها و تنها به مدد عشق، ایمان و تلاش علاقمندانش آهسته و آرام ساخته می‌شد.

 

خواهش می‌کنم رونق نداشتن را بی‌رمق بودن معنا نکنید که به هیچ وجه منظورم نیست. اتفاقی که با فراگیر شدن کامپیوترهای شخصی و بعد ورود تلفن همراه، اینترنت، رسانه‌های دیجیتال، ابزار هوشمند و... افتاد، آن‌قدر مهم و تأثیرگذار بود که تمام حوزه‌های علمی و کاربردی از جمله روابط‌عمومی را متأثر و مسیر توسعه و پیشرفت‌شان را هموارتر کرد. استعدادهای جوان، خلاق و مبتکر بیش از گذشته جذب روابط‌عمومی شدند و ورود و فعالیت بخش خصوصی به این حوزه در کنار برگزاری کنفرانس‌ها، همایش‌ها و سمپوزیوم‌های روابط‌عمومی، ترجمه و تألیف بیشتر کتاب، انتشار نشریات تخصصی و فعالیت رسانه‌های مجازی با موضوع روابط‌عمومی، تأسیس دانشگاه‌های علمی و کاربردی و پذیرش دانشجو در این رشته و رشته روابط‌عمومی الکترونیک و... باعث شد شهر روابط‌عمومی رونق بگیرد؛ رونقی که ادامه دارد و امیدواریم بیشتر شود. منظورم از رونق، ایده‌آل نیست اما معتقدم در دهه ۱۳۸۰ زمینه جهش روابط‌عمومی فراهم شد.

 

تکلیف شهری که رونق می‌گیرد، مشخص است؛ هجوم می‌آورند تا زمین‌هایش را بخرند! قیمت‌ها بالا می‌رود! سروصدا می‌شود و.... از سال ۱۳۹۰ ورودی‌های شهر روابط‌عمومی متراکم شد و به نظر می‌رسد این شهر شلوغ شده است.

 

حالا صداها و فریادهای متفاوتی که بلندشده نشان از رمق و رونق شهر، با هم دارد. یکی گندم کاشت می‌کند و دیگری فقط نان می‌خورد! برخی از نان به نرخ روزخوران، تغییر موضع صد درصدی می‌دهند! برخی هم که هیچ نسبتی با روابط‌عمومی ندارند، برای خودشان فامیل‌تراشی می کنند و...

 

در همین سال‌های اخیر شاهد نگرانی شدید برخی از منتقدان دلسوز و پیشروان روابط‌عمومی بوده‌ام. بالاخره شلوغی می‌تواند با بی‌نظمی، بی‌اخلاقی، فتنه‌گری، بی‌عدالتی و خیلی از راست و دروغ‌ها همراه شود اما به نظرم حواس‌جمعی همان آدم‌های عاشقی که در ابتدا عرض کردم و جوانان خلاقی که در ادامه اشاره شد، نتیجه این شلوغی را به نفع شهر روابط‌عمومی تمام خواهد کرد. منتقدان و پیشروان به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و نخواهند گذاشت شلوغی شهر روابط‌عمومی به هرج و مرج تبدیل شود.  سودجویان همیشه ثابت کرده‌اند ناتوان‌تر از آن هستند که صبر کنند. آنان پا به فرار خواهند گذاشت. روابط‌عمومی ایران دوران گذار را طی می‌کند. خوشحال باشیم.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد