شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سازمان های موفق امروز به نتیجه رسیده اند که وجود رهبری قوی در این حوزه رقابت در عصر امروز مهمترین مسئله و دغدغه اصلی روابط عمومی هر سازمانی است چراکه سلیقه مشتریان روزبروز تغییر می کند و این نگاه و تفکر رهبر استراتژیک روابط عمومی و تیم اجرایی اوست که بایستی دائما منعطف باشد تا بتواند رجحان مشتریان را خیلی خوب شناسایی کرده و به آنها پاسخ دهد. اما این به تنهایی صورت نمی پذیرد، لزوم آن ایجاد انگیزه مثبت و رعایت اصول اخلاق حرفه ای تا آموزشهای دوره ای در بین کل کارکنان سازمان (همان مشتریان درونی) است و در نهایت کارکنان راضی شرکت باعث خلق و ایجاد مشتریان راضی می شوند و اینجاست که نقش روابط عمومی پررنگ می شود تا این حلقه های زنجیر را که باعث ارزش آفرینی می شوند در کنار هم نگه دارند.
روابط عمومی و ارتباطات شایسته آن فرآیند خرید مشتریان در بلند مدت است. مشتریان راضی بهترین، ارزانترین و اثربخش ترین مروج و مبلغ برند سازمان خواهند بود و این کاری است که روابط عمومی باید درایت انجام دهد. این هنر روابط عمومی است که به مشتریان سازمان خود ثابت کند که چرا محصول یا خدمات برند ما را بایستی خریداری کنند.؟
در اینجاست که وجه تمایز خدمات بیمه ای مطرح می گردد که بسیار فاکتور کلیدی و مهم است که جایگاه آن در حوزه مدیران بازاریابی است. پس از آنکه مشتریان، برند را شناختند بایستی آنها به شرکت وفادار شوند و پس از وفاداریشان باید عاشق شوند و این از اهداف شرکت بیمه پارسیان است.
گرچه تبلیغات مهم هستند اما هیچ تبلیغی به اندازه عملکرد شرکت و در نتیجه تبلیغاتی که همیشه مشتریان (ازطریق دهان به دهان) انجام می دهند موثر نیستند. پس در پایان مجددا متذکر می شوم هدف و نگاه رهبری روابط عمومی بیمه پارسیان این است که تمام کارکنان شرکت مشمول ایجاد، حفظ و توسعه برند شرکت هستند و بایستی یکایک آنان عاشقانه و هوشمندانه در این راه قدم نهاده تا بتوانیم مشتریانی راضی خلق نموده و به اهداف سازمانی نایل شویم.
مهدی عزیزی ها، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه پارسیان
منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|