درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:08   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17101صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 7 خرداد 1394 - 18:59
طرح یکپارچه سازی اطلاعات در روابط عمومی شهرداری
آرشیو/ امروزه اهمیت جایگاه روابط عمومی در توسعه هدف ‏ها و فعالیت‏ های هر سازمان یا نهاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در سطوح گوناگون (محلی، منطقه ‏ای و بین ‏المللی) بر کسی پوشیده نیست. اکنون که شرایط و ساختار جوامع به دنبال تحولات گوناگون، آنچنان پیچیده شده است که تحقق این اهداف و توسعه فعالیت ‏های هر سازمان به آسانی میسر نخواهد شد.
  



مقدمه
آرشیو/ امروزه اهمیت جایگاه روابط عمومی در توسعه هدف ‏ها و فعالیت‏ های هر سازمان یا نهاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در سطوح گوناگون (محلی، منطقه ‏ای و بین ‏المللی) بر کسی پوشیده نیست. اکنون که شرایط و ساختار جوامع به دنبال تحولات گوناگون، آنچنان پیچیده شده است که تحقق این اهداف و توسعه فعالیت ‏های هر سازمان به آسانی میسر نخواهد شد.


در این راستا بررسی بسیاری از تجارب و شواهد نشان می ‏دهد که با وجود تلاش ‏ها و فعالیت‏ های انجام شده به دلیل عدم حضور روابط عمومی یکپارچه موثر، سازمان‏ ها نتوانسته ‏اند به موفقیت چشمگیری برسند. حتی فعالیت ‏های از آن‏ها نیز با شکست مواجه شده است. این در حالی است که وجود روابط عمومی اثرگذار در سازمان‏ ها و شرکت ‏های گوناگون موجب گسترش فعالیت ‏های سازمان از یک ‏سو و جلب افکار عمومی از سوی دیگر می‏ شود.


یکی از عواملی که در سرنوشت هر موسسه، سازمان، گروه و حتی فرد اهمیت اساسی دارد و آن‏ها را در نیل به هدف یاری می‏ کند، کیفیت رابطه آن‏ها با افراد و نهادهایی است که با آن‏ها سروکار دارد. هر اندازه این ارتباط به طور مفید و اثربخش برقرار شود و به شکل مؤثر گسترش یابد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابی به اهداف خود موفق‏ تر خواهد بود. 


آنچه ما باید در توسعه روابط عمومی ی‏های یکپارچه به آن توجه کنیم این است که روابط عمومی یک واحد کوچک اداری برای یک حرکت کوچک در طول روز و یا سال نیست. کار روابط عمومی برگزاری یک نمایشگاه یا سیمنار یا فعالیت‏ هایی مانند نصب پلاکارد و خرید شیرینی و میوه و این خدمات نیست.


روابط عمومی یکپارچه جایگاهی است که باید بتواند عامل پیوند انسان‏ ها و تعامل بین ارتباط دهنده و ارتباط گیرنده باشد. روابط عمومی یکپارچه با برقراری ارتباط مناسب، قدرت هر سازمانی را در تبادل نظرات افزایش می ‏دهد و راه را از بیراهه جدا می‏ کند. با ایجاد ارتباط، نظرات جدید شکل گرفته و عامل مهمی از درک و تفاهم متقابل را بین بخش ‏های مختلف جامعه بوجود می ‏آورد. روابط عمومی عامل و جایگاهی پویا است که می ‏تواند هر لحظه با توجه به وقایع پیرامون خود شکل جدیدی به خود گرفته و رفتار جامعه خود را تجزیه و تحلیل و بین اعضای مختلف جامعه ارتباط منطقی برقرار کند. روابط فرهنگی اقتصادی اجتماعی را تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از ضوابط حاکم بر استانداردهای اخلاقی از آن‏ها به نفع ایجاد رابطه ‏ای اصولی بهره‏مند شویم.


با ایجاد یک روابط عمومی یکپارچه می توان فعالیت‏ های سازمانی را مدیریت کرد و با کسب اطلاعات صحیح با جدا کرد سره از ناسره و نشان دادن راه مستقیم از رفتن به بیراهه و طولانی کردن فعالیت ها جلوگیری و راه را برای توسعه سازمانی فراهم می‏ کنیم.


برای روابط عمومی، وظایف متعدد و متنوعی از سوی صاحب‏نظران و دست‏اندرکاران مطرح شده است ولی نکته جالب توجه در اکثر وظایف و تعاریف ارایه شده، همان بحث ارتباط و پیوند با مردم و جامعه است.


روابط عمومی یکپارچه با استفاده از ابزارهای مناسب رسانه ه‏ای و دسترسی به اطلاعات شفاف و دقیق می‏ تواند به ابزاری کارآمد در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دست یابد. در واقع مهندسی رسانه تنها از طریق دست‏یابی به اطلاعات یکپارچه، همسان و بروز دست‏ یافتنی است.


سیاستگذاری و مدل سازی روابط عمومی یکپارچه
یکپارچه سازی فراگردی است که طی آن همه بخش‏ های تشکیل دهنده یک کل برای کسب هدف مشترک ترکیب می‏ شوند. هماهنگی با مجموعه ‏ای از سازوکارهای ساختاری و رفتاری تحقق می ‏یابد که برای مرتب ساختن اجزای سازمان با یکدیگر به کار می ‏روند و نیز اهداف سازمانی را تسهیل می ‏کنند.

 

یکپارچه سازی روابط عمومی عبارت است از فرایند همسو نمودن همه قسمت‏ های سازمان به گونه ‏ای که تصمیمات، وظایف، فعالیت ‏ها و تخصص همه کارکنان و گروه‏ ها برای نایل آمدن به اهداف از قبل تعیین شده در حداکثر مطلوبیت ممکن ترکیب و همسو گردد. «هانری فایول» مسأله هماهنگی را به عنوان عمل همسو نمودن همه فعالیت‏ های یک موسسه برای نایل شدن به موفقیت و اهداف مورد نظر سازمان تلقی می‏ نماید.وی معتقد است سازمانی که دارای ویژگی ‏های زیر باشد، عملیات هماهنگی را به نحو مطلوبی دنبال می ‏کند:

الف- هر واحد و زیر شاخه های مربوط به آن با سایر بخش ‏های سازمان هماهنگ باشد،

ب- هر واحد و زیرشاخه‏ های مربوط به آن به طور مشخص می‏ داند که چه وظیفه ‏ای برایش در نظر گرفته شده است،

ج- هر واحد برای رسیدن به کیفیت مورد نظر، برنامه و کارهایی را ک باید انجام دهد خود به خود تنظیم و تعدیل می‏ نماید. «هیمن و اسکات» هماهنگی را چنین تعریف کرده ‏اند: فرایند آگاهانه همسو نمودن و تطبیق دادن فعالیت‏ های مختلف سازمان به طوری که تخصص ‏های گوناگون، ضمن هماهنگی، سازمان را در کمال بخشیدن و نیل به هدف‏ های مورد نظرش یاری می ‏دهند.


داشتن درک قوی از گرایش ‏های رسانه ‏ای که می ‏تواند بر سه حوزه ضروری تولید محتوا اثرگذار باشد شامل: چه چیزی محبوبیت بیشتری در میان این مخاطبان دارد؟ دانستن اینکه کدام نوع از عناوین محتوایی اهمیت بیشتری برای تولید دارند و آیا مخاطب شما واکنش خوبی به برنامه ‏های تولید شده که می ‏خواهد مؤثر باشد، نشان می ‏دهد؟ لازم و ضروری به نظر می‏ رسد و باید بدانیم که روابط عمومی چه چیزهایی را می‏ تواند ایجاد کند که اثربخش‏ تر باشد.


برای سیاستگذاری مفید در یکپارچه سازی روابط عمومی تقریبا می‏ شود از این موارد سود برد:
اصل خط فرمان- خط فرماندهی یا مسیر صدور دستور از مقامات عالی سازمان شروع می‏ شود و تا کارکنان سطح عملیاتی امتداد می ‏یابد. وحدت روابط عمومی فقط هنگامی امکانپذیر است که همه ارتباطات رسمی از طریق خط فرمان برقرار گردند.


همچنین تعیین موضوعات استراتژیک که تصمیمات سیاسی و اساسی هستند و بر اختیارات، مأموریت، ارزش‏ ها، محصول یا خدمات ارائه شده، مراجعان یا استفاده ‏کنندگان، هزینه‏ ها، تأمین منابع مالی، سازمان یا مدیریت تأثیر می‏ گذارد بسیار ضروری است.


لذا با توجه به موارد فوق‏الذکر طرح یکپارچه سازی اطلاعات با هدف اطلاع رسانی سریع، صحیح و شفاف، آگاهی بخشی دو سویه و در نهایت دستیابی به طرح جامع اطلاع رسانی اثر بخش و کارآمد اجرا گردید. در این طرح بانک اطلاعاتی به روز و مناسب به عنوان بازوی نرم ‏افزاری قوی، با دریافت کلیه اطلاعات مربوط به مجموعه شهرداری‏ ایجاد گردید. سپس با استفاده از اطلاعات تدوین شده و بر اساس اولویت‏ های تعیین شده یک برنامه عملیاتی تهیه شد.


با تعیین اداره ‏ها و بخش ‏های داخلی، کار اطلاع رسانی میان هر یک از ابزارهای در اختیار تقسیم شده و امکان استاندارد کردن کارها و تخصصی کردن فعالیت‏ فراهم گردید. با توجه به اینکه موفقیت عملیات اطلاع رسانی مستلزم هماهنگ ساختن فعالیت‏ ها است در واقع بدون هماهنگی، احتمال بروز تأخیر و اتلاف وقت در انجام فعالیت ‏ها، پروژه‏ ها و برنامه‏ ها افزایش می‏ یابد و ممکن است سازمان با عجز و ناکامی مواجه شود. سازماندهی از طریق تفکیک افقی و عمودی و تلفیق انجام شد. در تفکیک از تخصص گرایی و تقسیم کار و در تلفیق از استاندارد سازی فعالیت‏ ها و مشخص کردن اختیارات استفاده شد. با گردآوری و دسته‏ب ندی اطلاعات حوزه‏ های مختلف شهرداری و یکپارچه سازی این اطلاعات در قالبی یکسان، امکان پردازش مناسب و اطلاع رسانی بهنگام در راستای اهداف شهرداری فراهم می ‏گردد. در نهایت روابط عمومی یکپارچه در قالب مجموعه ‏ای از فرآیندها و فعالیت‏ های هماهنگ و منسجم و استفاده از کلیه ابزارهای رسانه ‏ای در اختیار که همگی در مسیر دستیابی به هدفی مشترک در تکاپو هستند؛ معنا پیدا می ‏کند.


اهداف طرح
• ایجاد بانک اطلاعاتی به روز
• تأکید بر رسالت و هدف سازمان از طریق پیاده سازی و اجرای موضوعات با استفاده از کلیه ابزارهای رسانه ‏ای در اختیار
• اولویت بندی و انتخاب ابزارهای رسانه‏ ای در اختیار مناسب براساس موضوعات

 
روند طرح یکپارچه سازی اطلاعات
• تهیه و تدوین فرم مربوط به اطلاعات
ذیل عناوینی چون: عنوان پروژه، نام منطقه / سازمان، موضوع پروژه، کاربری، تاریخ شروع و اتمام پروژه، هزینه‏ های اجرا، سطح پروژه، مشخصات پروژه، پیوست‏ های رسانه‏ ای و...
الف: ارسال فرم مربوط به مجموعه ‏های وابسته به شهرداری مانند مناطق پانزده گانه شهرداری جهت ارسال پروژه ‏های عمرانی و سازمان‏ های مربوطه جهت ارسال پروژه ‏های شاخص با موضوعات خاص خود.
ب: درجه بندی، تعیین سطح و اولویت‏ بندی موضوعی فعالیت ‏های مناطق و سازمان‏ های شهرداری
• تهیه پیوست رسانه ‏ای
الف: تدوین لیست ابزارهای رسانه ‏ای در اختیار
ب: اولویت بندی موضوعات و تعیین ابزار رسانه ‏ای مناسب براساس هر موضوع


 

لیست پروژه ‏های سازمان...

ردیف

عنوان پروژه

هدف

تاریخ

هزینه

سطح پروژه

ویژگی ‏های پروژه

توضیحات

شروع

پایان

A

B

C

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لسیت برنامه ‏ها و فعالیت‏ های اختصاصی سازمان.............................

ردیف

عنوان برنانه

هدف

تاریخ

هزینه

ویژگی ‏های برنامه

توضیحات

شروع

پایان

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد