درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:31   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17070صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 5 خرداد 1394 - 15:03
روابط عمومی بازویی قوی در برهه ای حساس
دکتر الهویردی حبیب پور، مدیرروابط عمومی بانک رفاه کارگران. - در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به ویژه در چند سال اخیر لزوم توجه جدی به اقتصاد پویا،‌ درون زا و پایدار از اصول و مبانی فکری و عملی رهبری و دولتمردان بوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به ویژه در چند سال اخیر لزوم توجه جدی به اقتصاد پویا،‌ درون زا و  پایدار از  اصول و مبانی فکری و عملی رهبری و دولتمردان بوده است.

این رویکرد فکری که به حق هوشمندانه و با ظرافت زایدالوصفی توسط رهبر معظم انقلاب طرح ریزی و راهبری می شود؛ البته نگاه موشکافانه ای هم به سیاست و فرهنگ دارد.

ساخت سه ضلع هرم اقتصاد،‌ سیاست و فرهنگ که از سویی زیرساخت و شالوده اصلی توسعه و تعالی از سوی دیگر پایداری و ثبات برای یک ملت است.

انتخاب شعارهایی براساس یک هندسه فکری منظم از تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی گرفته تا حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی،‌ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و شعار سالجاری که دولت و ملت،‌ همدلی و همزبانی  است به گونه ای طرح ریزی شده که سنگ بنای یک اقتصاد پویا و متعالی به موازات یک جامعه مترقی و توسعه یافته را رقم می زند.در سال 1394 شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی انتخاب شده که به درستی ادامه دهنده شعارهای گذشته و اهداف سال های گذشته است؛ شعاری که در صورت تحقق خیر جمعی بسیاری نصیب دولت و ملت شریف ایران اسلامی می کند. اما در این بین روابط عمومی ها به عنوان حوزه ارتباطی میان دولت و ملت چگونه و از چه طریقی می توانند به تحقق شعار مذکور کمک کنند؟

حوزه ای ثاتیرگذار و دارای ابتکار عمل برای سرعت بخشیدن به شعار پیشرانه دولت و ملت، همدلی و همزبانی در رسیدن به سرمنزل مقصود؛ چه اینکه تلفیق عمل روابط عمومی ها و برد گسترده رسانه ای در بازه های زمانی مستمر نقش بسیار مهمی در جهت دهی به افکار عمومی ایفا خواهد کرد.

وظیفه اصلی روابط عمومی ها به صورت عام و کلی اطلاع رسانی و اطلاع یابی است که در آن انتشار سریع‌، صریح و روشن اطلاعات برای مخاطبان سازمان و کسب اطلاعات از افکار عمومی و بازخورد اقدامات در سطح جامعه و فراهم سازی بستر مشاوره برای مدیران عالی سازمان،‌ اتفاق می­افتد.

اما یکی دیگر از جنبه های عمل در روابط عمومی حرکت به سوی ارتباطات ترغیب گر است که در آن روابط عمومی ها و متخصصان امر با استفاده از عواملی نظیر تجزیه و تحلیل مخاطبان،‌ تهیه و انتشار پیام های اقناعی،‌ باورمند ساختن مخاطبان از طریق ارایه پیام ها از کانال های معتبر و منابع موثق،‌ بهره گیری از کارگزاران شناخته شده متخصص،‌ مدنظر داشتن اصل صداقت و ایجاد سازکارهایی که در آن مخاطبان پیام،‌ احساس سودمندی کنند. در این حوزه روابط عمومی ها با بهره گیری از تمامی توان و امکانات موجود و با رعایت اخلاق حرفه ای در کار می تواند منشا اثر باشند.

در جامعه کنونی ما با گستردگی طیف مخاطبان و پراکندگی آنها هم می توان از روابط عمومی سنتی و هم از روابط عمومی دیجیتال و سایبر بهره برد.

روابط عمومی ها با اتکا به پیام های اقناعی و توسل به ارتباطات ترغیب گر در بستر سنتی و دیجیتال می توانند نقش موثری در محقق شدن شعار سال داشته باشند. در اولین قدم هم درک درست و عمیق از مخاطبان و دریافت نیازهای آنها و چاره جویی در این خصوص بسیار حیاتی است. پایش مخاطبان و نیازهای آنها و همچنین شرایط دسترسی آنها به پیام های اقناعی در این مرحله مهم و کارساز است.

روش های عملیاتی کردن این هدف هم از طریق انتشار گسترده پیام ها، اطلاعات و نکات کلیدی درخصوص چیستی شعار سال،‌ مزایای تحقق آن و نقش یکایک افراد جامعه در میزان موفقیت آن به طرق مختلف سنتی و دیجیتال و سایبری می تواند صورت بپذیرد.

پس از این مرحله روابط عمومی ها قادر خواهند بود از طریق تهیه متون ترغیبی و اقناعی در قالب های مختلف، نسبت به باورمند ساختن مخاطبان به این نکته که تحقق این شعار به میزان بسیار بالایی به زندگی فردی و شخصی شما بستگی دارد، پیکان آغشته به ترغیب و اقناع را از چله کمان رها سازند و از این طریق یک وابستگی سازی عمیق فی ما بین مخاطب و هدف ایجاد نماید.

در مراحل بعدی روابط عمومی ها می توانند به میزان گسترده ای شعار را از طریق افراد متنفذ در جامعه بازتولید کنند. آحاد جامعه به چهره ها و شخصیت ها واکنش نشان می دهند؛ بنابراین روابط عمومی ها با کانالیزه کردن این واکنش ها به فرایند مطلوب، نقش اصلی را در تحقق شعار سال ایفا می کنند.

از منظر دیگر که البته بسیار حیاتی و قابل تامل جلوه می کند و برای تحقق عملی شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی ضروری است، ارزیابی مستمر اقدامات و دریافت منظم بازخورد ها و تحلیل آن برای برنامه ریزی و بهبود مستمر در طول سال است.

روابط عمومی قابل اعتماد، پاسخگو و پویا با تمرکز بر این شعار آن را تبدیل به دغدغه ای ملی خواهند کرد و مشارکت جمعی در تحقق آن به تکلیف بدل می شود. درحقیقت در این مسیر گام تاثیرگذار در تحقق شعار سال و کاستن از دغدغه های مقام معظم رهبری نخست توسط روابط عمومی ها برداشته می شود. در این صورت است که تحقق شعار سال در تمامی ایام سال و نه به صورت مقطعی و هیجانی با شور و حرارت دنبال می شود.

بنابراین روابط عمومی ها با استفاده از آنچه امروز روابط عمومی یکپارچه،‌ روابط عمومی دیجیتال و روابط عمومی سایبری خوانده می شود می تواند بازوی اثرگذار در تحقق اهداف کلان و سیاست های راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد،‌ چیزی که در نهایت توسعه اقتصادی پایدار را رقم می زند، آنچه که بی تردید هدف نهایی انتخاب این شعار از سوی مقام معظم رهبری نیز بوده است.

 

دکتر حبیب پور، مدیر روابط عمومی بانک رفاه کارگران

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد