درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:39   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 30 بهمن 1390 - 12:21
پیشنهادهای فعالان اقتصادی برای توسعه مسوولیت اجتماعی
پیشنهادهای فعالان اقتصادی برای توسعه مسوولیت اجتماعی
«مسوولیت اجتماعی شرکت ها» موضوعی است که طی چند هفته اخیر روی میز کمیسیون امور اجتماعی و تشکل ها اتاق تهران قرار گرفته و به گفتمان اصلی اعضای این کمیسیون درآمده است. تلاش فعالان اقتصادی عضو این کمیسیون این است که در فرصت باقی مانده تا پایان سال، به
  
پیشنهادهای فعالان اقتصادی برای توسعه مسوولیت اجتماعی

«مسوولیت اجتماعی شرکت ها» موضوعی است که طی چند هفته اخیر روی میز کمیسیون امور اجتماعی و تشکل ها اتاق تهران قرار گرفته و به گفتمان اصلی اعضای این کمیسیون درآمده است.

تلاش فعالان اقتصادی عضو این کمیسیون این است که در فرصت باقی مانده تا پایان سال، به جمع بندی کامل تری از پرونده مسوولیت اجتماعی بنگاه ها در ایران دست پیدا کنند و دست کم اگر هم توانستند این پرونده را در سال جاری بسته و مقدمات اجرای آن را برای دوره کاری سال آینده فراهم کنند.

گفتمان اعضای کمیسیون امور اجتماعی و تشکل ها اتاق تهران بر این محور است که با انطباق موضوعات اساسی در مسوولیت اجتماعی شرکت ها که در ایزو 26000 آمده است با موضوع مسوولیت های اجتماعی در ایران، نسخه مسوولیت اجتماعی بنگاه ها و نیز اتاق های بازرگانی را تدوین کنند. از این رو، پس از آنکه در نشست چهاردهم کمیسیون امور اجتماعی و تشکل ها، این موضوع در دستورکار اصلی قرار گرفت و از سوی اعضا نظراتی بیان شد، به درخواست رییس کمیسیون، مقرر شد که نشست فوق العاده ای برای جمع بندی این مبحث برگزار شود و تا پیش از پایان سال با دست پر به استقبال سال جدید بروند.

آنچه که در نشست چهاردهم اتفاق افتاد، بیان نظرات پیشنهادی اعضای کمیسیون در رابطه با نوع مسوولیت اجتماعی بنگاه ها بود در حالی که اعضا گوشه چشمی نیز به جزوه تهیه شده ای از ایزو 26000 (مسوولیت اجتماعی شرکت ها) نیز داشتند. در این جزوه که از سوی حسین ساسانی مشاور و کارشناس کمیسیون امور اجتماعی و تشکل ها اتاق تهران تهیه شده است، 8 مبحث به عنوان موضوعات اساسی در مسوولیت اجتماعی شرکت ها عنوان شده که در بستر استانداردهای بین المللی به آن پرداخته می شود. در آن نشست، پیشنهاداتی از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد و محمدمهدی راسخ برای تکمیل نظرات و جمع بندی اعضا خواستار تشکیل جلسه فوق العاده شد که این نشست یکبار دیگر فعالان عضو کمیسیون را برای بحث و بررسی مسوولیت اجتماعی شرکت ها دور هم جمع کرد و پیشنهادهای تازه ای نیز مطرح شد. در گرهمایی پانزدهم کمیسیون، اکثر اعضا حضور داشتند.

 

تقویت اخلاق کسب وکار

محمدمهدی راسخ رییس کمیسیون و دبیرکل اتاق تهران، در این نشست بر جای خالی اخلاق کسب وکار در فضای اقتصادی کشور تأکید کرد و جایگاه پیشکسوت گرایی در جامعه امروز ایران را کمرنگ دانست. از این رو راسخ اعتقاد دارد که در مقوله مسوولیت اجتماعی شرکت ها، اخلاق کسب وکار را باید گنجاند و در راه تقویت آن تلاش کرد. او همچنین معتقد است که در مبحث مسوولیت اجتماعی بنگاه ها، تلاش برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی چه به لحاظ مالی و چه از حیث اختلافات پیش آمده، باید جزو اصول قرار بگیرد.

دبیرکل اتاق تهران همچنین بر فرهنگ سازی آموزش و نهادینه کردن موضوع مسوولیت های اجتماعی تأکید و آن را به عنوان پیشنهاد خود برای موضوع مسوولیت اجتماعی مطرح کرد.

 

از موضوعات زیست محیطی تا مباحث خانوادگی

به باور احمد پورفلاح نیز هر اقدامی که در جامعه منجر به تأثیرگذاری در اقتصاد شود باید جزو مسوولیت های اجتماعی لحاظ شود.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران از این رو تصریح کرد که مقوله هایی چون محیط زیست، توجه به معلولیت های اجتماعی، فقر تغذیه، اشتغال و نیز توجه به مسائلی که منجر به از هم پاشیدگی کانون خانواده می شود، باید در فهرست مسوولیت های اجتماعی بنگاه ها و اتاق های بازرگانی قرار بگیرد.

او در عین حال تصریح کرد که در این زمینه، مواردی همچون عوامل منفی در فضای کسب وکار، عدم مشورت با ذی نفعان قوانین و مقررات، ساماندهی و نظم دهی تشکل ها و پشتیبانی در جهت توسعه تشکل ها و تشکل گرایی باید در چارچوب موضوع مسوولیت اجتماهی شرکت ها گنجانده شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران همچنین موارد دیگری را نیز به فهرست پیشنهادی خود اضافه کرد و گفت: پیگیری برای ایجاد دیدگاه های تخصصی، توجه به NGO های غیر اقتصادی که موجب رضایتمندی و آرامش بیشتر در کارکنان می شود، ساماندهی موضوع همایش هایی که به معرفی برترین ها می پردازد، ایجاد انسجام و همدلی در شبکه های سراسری اتاق های بازرگانی و نیز سایر تشکل ها، ایجاد فرصت برابر برای حضور بانوان و در نهایت ایجاد فرصت برای آموزش جوانان برای جایگزین شدن با نسل های فعلی، از مواردی است که باید در موضوع مسوولیت اجتماعی بنگاه ها به آن توجه شود.

 

پیوستن به کنوانسیون های بین المللی

از دیدگاه سیده فاطمه مقیمی دیگر عضو کمیسیون امور اجتماعی و تشکل ها، تقویت تفکر کار جمعی و ترویج این فرهنگ باید جزو موارد لحاظ شده در مقوله مسوولیت اجتماعی شرکت ها باشد.

او همچنین به پیوستن به کنوانسیون های جهانی و فعال کردن نهادها و کنوانسیون هایی که اتاق بازرگانی در آنها عضو است اشاره کرد و خواستار گنجاندن این مبحث در چارچوب مسوولیت اجتماعی بنگاه ها شد.

ایجاد مرکز مشاوره تخصصی که در حوزه مأموریت اتاق بازرگانی است و نیز تشکیل مرکز تحقیقاتی که طرح های پیشنهادی آن با طرح های مورد نیاز جامعه و بازار منطبق باشد، از دیگر موارد مورد نظر این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران بود.

 

احترام و اعتقاد به قانون

برای مجیدرضا حریری نیز، تلاش برای ارزشمند کردن احترام و اعتقاد به قانون جایگاه ویژه ای دارد. او این مورد را به عنوان پیشنهاد خود برای گنجاندن در فهرست موضوعات مسوولیت های اجتماعی بنگاه ها مطرح کرد.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران همچنین توجه به تأثیرات مسائل و موضع گیری های سیاسی در فعالیت های اقتصادی جامعه را از دیگر نکات مورد نظر خود در زمینه مسوولیت اجتماعی شرکت ها دانست.

 

توجه به فقر اقتصادی

به گفته سیاسی‌راد مشاور و کارشناس کمیسیون امور اجتماعی و تشکل ها، توجه به فقر اقتصادی در جامعه و نیز توجه به مقوله آموزش از نکات حائز اهمیت در مبحث مسوولیت اجتماعی شرکت ها است. او در عین حال از اهتمام به سلامت جامعه به عنوان پارامتری دیگر در موضوع مسوولیت اجتماعی بنگاه ها یاد کرد.

 

تأثیرگذاری عوامل فرهنگی و بومی بر تجارت

علی اکبر جوان جاویدان نیز در ادامه این نشست، نظرات پیشنهادی خود را بیان کرد و ابتدا تصریح کرد که در فهرست موضوعات مسوولیت اجتماعی بنگاه ها، مقوله توجه به تأثیرگذاری عوامل فرهنگی، بومی و سنتی در تجارت و نیز رعایت حقوق مصرف کننده باید مورد توجه قرار گیرد. وی همچنین تلاش برای شناخت و از بین بردن یا ضعیف کردن تأثیرات قوانین مغایر با عوامل مربوط به مسوولیت های اجتماعی و نیز توجه به مسائل زیست محیطی برای گسترش فعالیت های اقتصادی در ارتباط با مسوولیت های اجتماعی را از جمله مواردی دانست که باید در فهرست موضوعات مسوولیت اجتماعی گنجانده شود.

 

تأکید بر شفاف سازی

به گفته علی اکبر صابری نیز زمینه سازی فرهنگی و تکنولوژیک ارتباط با اعضا و نیز فراهم کردن امکانات شفاف سازی باید در این فهرست گنجانده شده و مورد توجه قرار گیرد.

 

گردآوی 43 پیشنهاد در یک جلسه

پس از بیان پیشنهادها و نظرات اعضای کمیسیون، بر اساس تصمیم جمعی مقرر شد که مجموعه این پیشنهادات به همراه جزوه موضوعات مسوولیت های اجتماعی شرکت ها، همگن شده و موضوعات در سه بخش اتاق بازرگانی، تشکل ها و بنگاه های اقتصادی تقسیم شود. در کل 43 پیشنهاد از سوی اعضای کمیسیون امور اجتماعی و تشکل ها در خصوص مسوولیت های اجتماعی بنگاه ها مطرح شد.

 

منبع: به گزارش فارس به نقل از  روابط عمومی اتاق تهران

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد