شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برخورد شایسته با مردم از نقاط قوت سازمان یا شرکتهایی محسوب میشود که محصول آنها خدمات است. مشتری مداری صرفا به معنی برخوردهای شعار گونه کارکنان در مواجهه با مشتریان نیست بلکه به معنی تامین نیازها و انتظارات تمامی مشتریان اعم از حقیقی و حقوقی است که سازمان با توجه به توانمندیهایش در برآورده ساختن آنها به جدیت تلاش نمایند.
بیتردید شرکتهایی در بازار پر رقابت امروز، روند موفقیت را با طی میکنند که به طور گسترده و دائم با جامعه ارتباط موثر برقرار کرده و تحول در ارائه سرویس و خدمات نوین را برای رسیدن به هدف ملاک قرار میدهند.
تقاضا و پیشرفت تکنولوژی، تنوع خدمات جدید را افزایش داده و این تغییر، امکان رقابت را در بهینه نمودن فعالیت شرکتها به وجود آورده است.
در این بین، برقراری ارتباط و همراهی با پدیده های اجتماعی از جمله قوانین نانوشتهای است که شرکتها و سازمانهای بزرگ با رعایت و الزام اخلاقی خود با مشارکت در آن میتوانند خدمت بزرگی به جامعه داشته و چنین اقدامی وظیفه تمامی دستگاههای دولتی و خصوصی را در قبال جامعه پر رنگتر مینماید.
ارتباط میان سازمانها با هنجارهای اجتماعی در اکثر کشورهای جهان در هم تنیده شده و بیش از 30 سال است که شاهد مشارکت روز افزون سازمانها در حمایت از مسئولیتهای اجتماعی هستیم.
یکی از جدیترین زمینههای کاری در مسئولیتهای اجتماعی سازمانها توجه به محیط زیست است به طوریکه روابط عمومیها در حمایت از محیط زیست و همراهی با طبیعت در ساختن هوای پاک، زمینی سالم و خلق زیباییهای طبیعی نقش قابل ملاحظهای دارند. چنین اقداماتی اگر به عنوان یک تکلیف برای سازمانها تعریف شود به عنوان وظیفه اجتماعی خود نمایی میکند.
تداوم موضوع موجب تقویت نگاه مثبت به بحرانهای طبیعی و تنشهای اجتماعی میگردد. قدری هزینه از درآمدها میتواند وجدان سازمانها را بیدار و حس نوع دوستی را در جامعه افزایش دهد.
علاوه بر این با توجه به اینکه مشتریان امروزی به مسائل اخلاقی بسیار حساس شده اند، رعایت مسئولیت اجتماعی از جانب شرکتها میتواند یکی از پیش شرطهای کسب سود باشد.
صادق فرامرزی
مدیر عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش
منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|