درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:16   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16841صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 14:30
چهارمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت با حضور استاندار برگزار شد
سیدحسین هاشمی در این کنفرانس گفت:‌ اعتماد سازی مهمترین و موثرترین کارکرد روابط عمومی است.
  

چهارمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت با حضور استاندار برگزار شد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دراین کنفرانس یک روزه که با حضور محمدرضا صادق، مشاور رسانه ای رئیس جمهور، سید حسین هاشمی، استاندار تهران، سید غلامرضا کاظمی دینان؛‌ رئیس شورای سیاست گذاری هفته روابط عمومی و جمعی از مدیران و کارشناسان و صاحب نظران حوزه روابط عمومی و صنعت دربخش های مختلف اقتصادی، صنعتی،‌اجتماعی و فرهنگی  برگزارشد، از فعالان و حامیان این حوزه تقدیر و مدال زرین خدمت به دکتر علی دیواندری رئیس سابق بانک ملت و بانک پارسیان اعطاء شد.
 

گاه روابط عمومی را با تبلیغات اشتباه می گیریم

 دراین مراسم محمدرضا صادق؛ مشاور رسانه ای رئیس جمهور، ‌ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی و در سخنانی گفت:هفته روابط عمومی را خدمت همه عزیزانی که با تلاش و کوشش مضاعف خود در این حوزه فعالیت می کنند تبریک می گویم و با افتخار اعلام می کنم که شخصا و در جمهوری اسلامی ایران کارم را در روابط عمومی آغاز کرده ام  و در همه این سال ها با خبر و اطلاع رسانی و رسانه سر و کار راشته ام .

وی افزود: خرسندیم که همکاران ما که در دوران خدمت رسمی خود در حوزه های ارتباطات و روابط عمومی تلاش می کرده اند، امروز و در تشکل های مردم نهاد باز هم در خدمت همین حوزه هستند و امیدواریم که تجارب و حاصل سال ها تلاش دوستان اکنون هم به کمک بیاید و بتوانیم گام های موثر تری در یان حوزه برداریم.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور با تاکید بر جایکاه مردم در همه امور و بخصوص امور ارتباطی گفت: اگر نگاهی کوتاه بر تجربه ارزشمند انقلاب اسلامی داشته باشیم مشاهده خواهیم کرد که از همان ابتدا حضرت امام خمینی(ره) بر سپردن امور به مردم تاکید داشته اند و مقام معظم رهبری نیز بر همین معنا اصرار ورزیده و دولت یازدهم و جناب آقای دکتر روحانی هم بر همین موضوع تاکید زیادی دارند.

صادق افزود: ما در نظر و صحبت روابط عمومی را چشم و  گوش سازمان می دانیم و بر آن اصرار داریم اما گاهی احساس می شود که ما روابط عمومی را با تبلیغات اشتباه می گیریم و به همین دلیل هم نتیجه لازم را درارتباطات با مخاطبان و ذینفعان دریافت نمی کنیم. در همین ارتباط لازم است که در تعاریف و عملکرد خود بازنگری و بازاندیشی کنیم تا بتوانیم از روابط عمومی آن گونه که شایسته است بهره ببریم.



اعتماد سازی مهمترین و موثرترین کارکرد روابط عمومی

همچنین سید حسین هاشمی؛ استاندار تهران با تاکید بر موضوع و اهمیت روابط عمومی در حوزه صنعت، گفت: ایران به لحاظ صنعتی یکی از کشورهای استثنایی است و با داشتن صنایع بزرگی مانند صنعت نفت، مواد معدنی و صنعتی و داشتن 67 نوع ماده معدنی باید نقش و جایگاه والاتری در اقتصاد ملی، منطقه ای و جهانی داشته باشد و قطعا روابط عمومی با نقش و جایگاهی که دارد می تواند تاثیر زیادی بر معرفی، کارآمدی در حوزه اطلاع رسانی و بقیه مسائل نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: علاوه برتوانایی ها و ظرفیت های صنعتی، ما در زمینه نیروی انسانی هم ظرفیت های زیادی داریم که کارآمد شدن و توجه بیشتر به آن می تواند در این زمینه راهگشا باشد و اگر قرارباشد که از اقتصاد تک محصولی و مبتنی بر نفت که یادگار دولت های قبل از انقلاب است، رهایی پبدا کنیم، باید به این ظرفیت های مهم توجه کنیم.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان تهران گفت:خوشبختانه د.لت یازدهم که کارش در آغاز، یکی از سخت ترین کارها درهمه دوران ریاست جمهوری بعد از انقلاب سخت تر بود توانست گام های بزرگی را درحوزه اقتصاد بردارد و با کمک و همراهی مردم یک ثبات نسبی را دراین حوزه برقرار کند.

وی افزود: سه رکن مهم موضوعات قضایی، امنیت و اعتماد برای هرسیستم و حکومتی از اولین اولویت ها و نیازها است تا بتوان جامعه ای در آرامش و امن داشت و در این میان موضوع اعتماد که بسیار هم مهم است و باعث همراهی با حکومت می شود، بستگی مستقیم با کار و عملکرد ر.ابط عمومی ها دارد که این موضوع نشانگر جایگاه و نقش مهم روابط عمومی در همه سطوح است.

هاشمی با اشاره به کار سختی که پرچمداران دیپلماسی کشور در مذاکرات هسته ای برعهده دارند، نیز گفت: گمان نکنیم که ما با 5 یا 6 کشور در این موضوع طرف صحبت هستیم، بلکه ما با حدود 37 کشور درسطح جهانی هم صحبت و طرف مذاکره هستیم که در این خصوص هم باید قدردادن قدرت ارتباطی و تلاش های اثر گذار این تیم که ریشه دراعتقادات و تخصص آنان دارد، باشیم.



  از همه فرصت ها برای بالندگی روابط عمومی استفاده می کنیم

در ادامه این مراسم سید غلامرضا کاظمی دینان؛‌ رئیس شورای سیاست گذاری هفته روابط عمومی با تقدیر از حضور گسترده وشایسته مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی و صنعت و در این مراسم گفت: ما امید زیادی به تحولات و اتفاقات مثبت حوزه روابط عمومی و صنعت داریم و قدر دادن همه نهادها، سازمان ها و مراکز اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی که  باعث ایجاد زمینه برای برگزاری سومین هفته روابط عمومی و برگزاری چهارمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت شده اند هستیم و تلاش می کنیم از فرصت هایی که این عزیزان در اختیار روابط عمومی ایران قرار می دهند تابیشتر ببالد و رشد کند،به بهترین شکلی بهینه و موثر بهره بگیریم.

وی افزود: سالی دیگر و هفته ای دیگر به نام "هفته روابط عمومی و ارتباطات فرا" رسید. اتفاق خوش یمن ومبارکی که خوشبختانه امسال هم راستا و هم قدم با شعار سال، ‌سال  دولت و ملت؛‌ همدلی و هم زبانی شده است و زمینه مناسب تری را برای اقدامات روابط عمومی و ارتباطات رقم زده است. اتفاق و رخدادی که به ما انرژی و انگیزه بیشتری می بخشد تا در کنار هم و با استفاده از خرد جمعی و اجماع گروهی قدم های موثرتر و مطمئنی را  دراین مسیر با همدلی و هم زبانی برداریم و به آینده روشن خود امیدوار تر باشیم.


  اهدای مدال زرین

در چهارمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت، مدال زرین روابط عمومی در سال  1394 با حضور محمدرضا صادق؛ مشاور رسانه ای رئیس جمهور، دکتر سید حسین هاشمی؛ استاندار تهران، سید غلامرضا کاظمی دینان؛‌ رئیس شورای سیاست گذاری هفته روابط عمومی و جمعی از مسئولان برگزار کننده کنفرانس و توسط دکتر یونس مظلومی، مدیر عامل بیمه رازی به دکتر علی دیواندری مدیرعامل سابق بانک های ملت وپارسیان اهداء شد.

دکتر مظلومی در سال 1393 این مدال را دریافت کرده بود. همچنین دکتر کرباسیان، رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در سال 1392 و دکتر ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در سال 1391 موفق به دریافت این مدال شده بودند.

  براساس سنت دبیرخانه دائمی این کنفرانس، مدال زرین روابط عمومی هر سال توسط مدیر دارنده مدال در سال قبل به یک مدیر ارشد حامی روابط عمومی اهداء می شود.

  همچنین در این مراسم از روابط عمومی ها و نهادها و مراکزی که از برنامه های هفته روابط عمومی حمایت و پشتیبانی کرده اند با اهدای لوح تقدیرو هدایایی فرهنگی قدردانی شد

 

روابط عمومی و صنعت می توانند به هم کمک کنند

استاد علی میر سعید قاضی از پیشکسوتان حوزه روابط عمومی و ارتباطات و نویسنده کتاب تئوری و عمل در روابط عمومی و ارتباطات هم در سخنانی گفت: خوشحالم که در هفته ارتباطات و روابط عمومی که همه جا صحبت از ارتباط ومهربانی و همدلی است، در کشور خودم و در کنار کسانی هستم که صمیمانه دوستشان دارم. بنده امروز در کنار جوانانی که با انگیزه وپشتکار و صمیمیت کار سخت روابط عمومی و ارتباطات را عهده دار هستند، روزهای خیلی خوبی را در افق و آینده روابط عمومی ایرانی می بینم و خوشحالم که راهی را که ما سال ها قبل با پایه گذاری تشکل های روابط عمومی و انتشار کتاب های مرتبط آغاز کرده ایم، روبه رشد و توسعه ادامه دارد.

این استاد دانشگاه که از بنیانگذاران رشته روابط عمومی و ارتباطات دردانشگاه آزاد اسلامی نیز هست افزود: چون امروز موضوع این کنفرانس، صنعت و روابط عمومی است این را هم باید اضافه کنم که گذشته تاریخی ما ومثلا دورانی که پتر کبیر در روسیه درحال پایه گذاری صنعت در ان کشور بود و درایران شاه سلطان حسین به دنبال افیون و حرمسرای خود بود، خیلی قابل مطالعه است

وی با اشاره به نقش روابط عمومی در کمک به بالیدن صنعت هم گفت:   فراموش نکنیم که  امروز و همیشه این موضوع مطرح بوده است که صنعت قدرت می آورد و این قدرت در گرو کمک و همراهی روابط عمومی است. زیرا اگر صنعت نتواند محصول و فرآورده خود را خوب ارائه کند و به اصطلاح خود را خوب ارائه کند نخواهد توانست به موفقیت های لازم دست پیدا کند.



  اتصال به معنای ارتباط نیست

  بعد از سخنرانی استاد میر سعید قاضی، دکتر احمد یحیایی ایله ای استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه ارتباطات با ارائه مقاله ای  با عنوان" روابط عمومی؛‌صنعت ارتباط آفرینی" مدل مورد نظر خودرا در بحث ارتباط آفرینی در روابط عمومی به صورت کاربردی مطرح کرد.
وی با بیان این موضوع که تنها برقراری ارتباط منجر به آفرینش ارتباط نمی شود، تاکید کرد: نباید گمان کنیم که اتصال به معنای ارتباط است و توجه داشته باشیم صرف برقراری ارتباط، بوجود آورنده ارتباط موثر و و اقعی نیست، بلکه بایستی گفت که ارتباط یک فرایند کامل از کاشت به موقع پیام از سوی فرستنده، نگهداشت پیام از طریق رسانه و برداشت درست پیام از سوی مخاطب است.

یحیی ایله ای با تاکید بر این موضوع که پیام بایستی توسط فرستنده ای شایسته ارسال شود و در کانال مخصوص به خودش انتقال یابد تا مخاطب بتواند آن را در شرایط مناسبی درک و جذب کند،‌ افزود: در مدل مورد نظر من برای ارتباط آفرینی، تبلیغات، اطلاع رسانی و روابط عمومی به صورت یکپارچه و به عنوان روش های توسعه ارتباطات می توانند منجر به آفرینش یک ارتباط شود. ابتدا تبلیغات است که منجر به برقراری ارتباط می شود، اطلاع رسانی اعتماد را پدید می آورد و ارتباط را حفظ می کند و نهایتا تکنیک های روابط عمومی است که ماندگاری و پایداری یک ارتباط را رقم می زند.


با هوشمندی در دوران رکود هم می توان فروخت

احمد رضا فتوت؛ استاد دانشگاه و دکترای روانشناسی صنعتی و سازمانی با ارائه مقاله ای تحت عنوان" روابط عمومی،‌ صنعت و رقابت برای حفظ بازار" گفت: بدترین شکلی که می تواند برای یک تولید کننده پیش آید این است که محصولات او به فروش نرود و این موضوع باعث بدهی، اخراج کارکنان و و رشکستگی او و نهایتا تعطیلی کارخانه و یا شرکت او بشود. اما با انتخاب درست بازار و فروش حرفه ای می توان جلو چنین اتفاقی را گرفت و از مصیبت های احتمالی آن مصون ماند.

وی با ذکر این نکته که اگر هوشمندانه به این قضیه بنگریم متوجه خواهیم شد که حتی در دوران رکود، تقاضا برای کالا و خدمات متوقف نمی شود، افزود:  تقاضا هیچگاه از بین نمی رود، بلکه تغییر شکل می دهد و معمولا خریداران در خرید کالا درشرایط رکود عاقلانه تر و محتاط عمل می کنند که دانستن این موضوع و برنامه ریزی پیرامون آن می تواند باعث موفقیت تولید کنندگان و فروشندگان شود.

وی تاکید کرد: راهبردهای مختلفی جهت افزایش بازاریابی و فروش و رقابت برای حفط بازار مطرح است که شالوده آن محتوای علم بازاریابی را شکل می دهد و آشنایی با کانال های مختلف برای ارتباط با مشتریان، شناسایی و سوژه یابی مشتریان جدید و اموری از این دست می تواند به انتخاب بازار مناسب منجر و باعث موفقیت یک شرکت یا کارخانه تولیدی و صنعتی شود.


منبع: استانداری تهران
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد