شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، احمد مظفری در جمع مدیران روابط عمومی بهزیستی مازندران با گرامیداشت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: روابط عمومی اتاق شیشه ای سازمان برای پیوند درون و برون سازمان است .
نماینده ستاد برگزاری هفته روابط عمومی ایران در مازندران با اشاره به اینکه یک روابط عمومی حرفه ای می تواند سازمان گمنام را به یک برند تبدیل نماید گفت : روابط عمومی با تدوین برنامه منسجم و با بهره گیری از اطلاع رسانی و ارتباطات ، اطلاع یابی و افکار سنجی ، تبلیغات و امور فرهنگی ، انتشارات و مستند سازی و پژوهش و برنامه ریزی می تواند سرنوشت سازمان را تغییر دهد .
دبیر شورای اطلاع رسانی استان به بهره گیری از تاکتیک های نوشتاری ، گفتاری و بصری برای ایجاد اعتماد ، کسب تفاهم و حمایت اشاره کرد و گفت : یک روابط عمومی کارآمد می تواند با نهادینه کردن فرهنگ سازمانی ارزش آفرینی کرده و موجب انسجام فرهنگی و اجرای درست برنامه ها و سیاستهای سازمان شود .
مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران تصریح نمود : فعالیتهای سازمان بهزیستی در حوزه خدمات توانبخشی ، حمایتی ، بازپروری، پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی باید به خوبی اطلاع رسانی شود تا زمینه های جذب مشارکت مردم فراهم گردد.
مظفری افزود: الحمدلله با سیاستهای خوب سازمان بهزیستی بیش از 90 درصد فعالیتها به بخش خصوصی و انجمنهای خیریه واگذار شده است و این حرکت ارزشمند باید تداوم یابد.
وی بهره گیری از ظرفیت اورژانس اجتماعی را برای ارائه خدمات مشاوره ای مناسب به مردم به ویژه برای کاهش طلاق مورد تاکید قرار داد و گفت : تقویت سرمایه اجتماعی سازمان با ارائه اطلاعات دقیق ، شفاف و به دور از اغراق ممکن است و در این راستا مدیران روابط عمومی بهزیستی باید با اطلاع رسانی منسجم از آسیب های اجتماعی برای جلب مشارکت مردم گام بردارند.
مظفری تجزیه و تحلیل بازخوردها و ارائه آن را برای استفاده در تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیران مهم خواند و گفت : مدیران روابط عمومی باید زمینه ارتباط مدیران با کارکنان و مردم را تسهیل نمایند و با مخاطب شناسی و رسانه شناسی فرصت ها و تهدیدهای سازمان را شناسایی و با بازبینی هوشمندانه فعالیتها و ترسیم چشم اندازها برای موفقیت سازمان تلاش نمایند.
وی خواستار تهیه و تدوین پیوست رسانه ای برای فعالیتهای سازمان شد و گفت : امروز با گسترش شبکه های اجتماعی مردم هم مساله تعریف می کنند و هم راه حل ارائه می کنند و رسالت روابط عمومی این است با حضور موثر و حرفه ای در شبکه های مجازی بحران بی تفاوتی اجتماعی را مدیریت کند .
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مورد عصر ارتباطات و اطلاعات گفت: دوران پیام های یک سویه به پایان رسیده و دیگر جایی برای استبداد پیام نیست.
مظفری با تشکر از اقدامات خوب صورت گرفته در سازمان بهزیستی مازندران و برگزاری نشست مدیران روابط عمومی تصریح کرد : امروز سواد به معنای خواندن و نوشتن نیست بلکه دانش رسانه ای و سواد به معنای ورود آسان به جامعه بزرگ اطلاعاتی است .
وی با اشاره به ضریب نفوذ 93 درصدی اینترنت در مازندران گفت : در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در ایران 53 درصد است و در کل کشور 40 میلیون و 46 هزار کاربر اینترنتی وجود دارد که 2 میلیون و 800 هزار کاربر مازندرانی هستند و 40 درصد کاربران اینترنت گروه سنی 20 تا 29 سال هستند .
مظفری از فعالیت 170 شبکه ماهواره ای فارسی زبان و 870 میلیون سایت در جهان خبر داد و گفت : از مجموع 9 هزار شبکه تلویزیونی و ماهواره ای فرامرزی بیش از نیمی از آن در داخل کشور قابل دریافت است که بیانگر گسترش مراکز اطلاع رسانی است و این گستردگی و پیچیدگی کار روابط عمومی را با چالش های جدی روبرو کرده است .
منبع: ایرنا
|