درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 18:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16806صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 10:12
روابط عمومی های موفق را باید در کجا جست؟
در شرایط فعلی و در عصر حاضر که می توان روابط عمومی ها را یکی از مهم ترین ارکان حفظ جایگاه و ارتقای سازمان ها و نهادها دانست، به راستی جایگاه واقعی این بخش مهم در سازمان ها و نهادهای ایرانی دولتی و خصوصی کجاست؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ۱۷ مه همزمان با ۲۷ اردیبهشت (دیروز ) روز ارتباطات و روابط عمومی نام گذاشته شد و چند سال پیش با تلاش متخصصان حوزه روابط عمومی در داخل کشور در تقویم رسمی جای گرفت.

در این مجال اندک اعتنایی به گذشته و دلایل نام گذاری این روز نداریم و می خواهیم مختصر به این بپردازیم که جایگاه روابط عمومی در کشورمان در سازمان های اجرایی و دولتی کجاست و اصلا روابط عمومی به چه دردی می خورد.(متاسفانه این سخن از زبان بسیاری از مدیران دولتی شنیده شده است) دکتر رحمان سعیدی استاد رشته روابط عمومی می گوید: “یکی از وظایف خطیر روابط عمومی در هر سازمان داشتن شناخت علمی از تشکیلات، عملکرد و اهداف سازمان و نیز آشنایی با نقاط قوت و ضعف آن است.

این شناخت لازمه یک برنامه ریزی دقیق برای روابط عمومی است که باید به دیگر مخاطبان از جمله مدیران و دست اندرکاران و کارکنان یا گروه های درون سازمان و همچنین مخاطبان خارج سازمان که به نحوی با موسسه در ارتباط هستند از طریق ارتباطی سازنده و همه جانبه و موثر انتقال یابد. زیرا روابط عمومی وظیفه حفظ گفت وشنود دایم میان سازمان و مخاطبان مطلوبش را برعهده دارد.” در شرایط فعلی و در عصر حاضر که می توان روابط عمومی ها را یکی از مهم ترین ارکان حفظ جایگاه و ارتقای سازمان ها و نهادها دانست، به راستی جایگاه واقعی این بخش مهم در سازمان ها و نهادهای ایرانی دولتی و خصوصی کجاست؟

این که چه فردی بر مسند کارشناس یا رییس روابط عمومی می نشیند بسیار مهم و حائز اهمیت است.

نوع نگاه فرد و سوابق و رویکرد ارتباطی اش به عنوان فردی که تریبون یک سازمان است گاها بسیار مورد غفلت واقع شده که آسیب هایی را برای آن سازمان یا نهاد در بر داشته است. این که رییس حراست یک سازمان با حفظ سمت رییس روابط عمومی آن سازمان باشد یا این که مثلا رییس امور فرهنگی یک نهاد همزمان رییس روابط عمومی باشد از نگاه تخصصی به دور بوده و آن سازمان را در افکار عمومی محیط بیرونی خدشه دار می کند و حاوی ارزش های نادیده گرفته شده ای است که اول از همه دودش در چشم آن سازمان و سپس ذینفعانش می رود

 درک و شناخت از محیط داخلی و خارجی سازمان، رسالت و ماموریت شرکت، چشم اندازها، ذینفعان و مخاطبان همگی از موارد مهمی هستند که در بسیاری از روابط عمومی ها مغفول مانده است و اینجاست همان نقطه ای که می طلبد نگاه تخصصی و علمی و تکنیکی به جایگاه روابط عمومی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

نگاهی به شکاف های موجود بین سازمان ها و مخاطبان و ذینفعان همگی ناشی از یک روابط عمومی ضعیف و بی برنامه است. یک روابط عمومی موفق باید کارآمد، موثر و هدفمند، ساختار ارتباطی با افکارعمومی را پی ریزی کند و تسهیل بخشد تا این شکاف ها به حداقل ممکن برسد و آن وقت است که مقدمات شکل گیری یک تصویر مثبت و موفق از سازمان در ذهن همگان شکل می گیرد.

در اهمیت افکار عمومی همین بس که موجزترین تعریف روابط عمومی را نفوذ در افکار عمومی دانسته اند که لازمه آن را هم برقراری ارتباط با همگان و توجه به افکار و نظر مردم دانسته اند. به نوعی می توان گفت پس از گسترش حکومت های مردمی و سهیم شدن آن ها در مشارکت های اجتماعی، حضور و گسترش روابط عمومی اهمیتی دوچندان یافت.

بیاییم و کمی به این فکر کنیم که یک روابط عمومی خوب و موفق باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ گفته اند یک روابط عمومی موفق باید در بیرون سازمان مدعی سازمان و در درون سازمان مدعی مردم باشد. باید دیوارهای بین خود، رسانه ها و مردم را برداشت.

جلب و گسترش اعتماد، ایجاد اقناع و ترغیب جز پاسخگویی درست به افکار عمومی نیست. روابط عمومی باید به دنبال برقراری ارتباطی سالم بر اساس تفاهم و اعتماد متقابل برای دستیابی جامعه به حقیقت باشد.

اهمیت روابط عمومی در سازمان ها و نهاد ها به قدری زیاد است که به نظر می رسد باید نگاه جامع و ویژه ای به جایگاه آن را در دستور کار قرار داد و آن را از این حالت بی توجهی، کم اهمیتی و نگاه غیر تخصصی و به ویژه هیاتی نجات داد. کمی به سازمان ها و نهادها و شرکت های اطرافتان نگاه کنید.

اگر تصویر ضعیف و مهجور و کهنه ای از آن ها در ذهن دارید شک نکنید یک روابط عمومی ضعیف در آن مستقر است. تکرارش خالی از لطف نیست که یک روابط عمومی پویا و فعال باید کارآمد، موثر و هدفمند، ساختار ارتباطی مناسب با افکارعمومی را پی ریزی کند و تسهیل بخشد تا این شکاف ها به حداقل ممکن برسد و آن وقت است که مقدمات شکل گیری یک تصویر مثبت و موفق از سازمان در ذهن همگان شکل می گیرد و سازمان می تواند با شناخت بهتر از رسالت و ماموریتش خدمت رسانی کند

.

منبع: لنگه نیوز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد