درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:24   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16803صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 09:54
دهمین همایش روابط عمومی الکترونیک برگزار شد
صبح روز یکشنبه 27 اردیبهشت ماه و با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تعداد زیادی از اساتید، مدیران، کارشناسان حوزه روابط عمومی و ارتباطات سومین هفته روابط عمومی در تهران آغاز شد.
  

دهمین همایش روابط عمومی الکترونیک برگزار شد


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دکتر معصومه ابتکار در سخنرانی افتتاحیه این همایش، ضمن تبریک فرارسیدن هفته روابط عمومی به همه دست اندرکاران تلاشگر حوزه روابط عمومی و ارتباطات، ضمن اشاره به اهمیت موضوع نقد در روابط عمومی گفت: نقد یکی از ارکان محیط ارتباطات است و باعث می شود تا دریچه ای گشوده شود تا سازمان ها و نهادها با اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود راه و مسیر خود را به درستی بپیمایند و ما از نقد سازنده و موثر استقبال می کنیم و آن را فرصتی برای خدمت بهتر و موثرتر می دانیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وضعیت کنونی جهان و افزایش آلام و آسیب های بشر هم گفت: نگاهی به جهان امروز نشان می دهد که ما دچار جنگ و حشونت هستیم و به نوعی با طبیعت و محیط زیست خود هم در جنگیم که این موضوعات نیاز به تامل بیشتری دارد و حال که این جمع تحت عنوان هفته روابط عمومی در کنار هم گرد آمده اند، باید در خصوص کاهش آلام این دردها راهی بجوییم که قطعا روابط عمومی ها به دلیل ارتباط گسترده ای که با مردم دارند دولت تدبیر و امید را برای پاسخگویی بهتر و شایسه تر یاری خواهند کرد.  
 
افق های روشن تری به سوی روابط عمومی ایران گشوده شده است
سید غلامرضا کاظمی دینان، رئیس انجمن روابط عمومی و رئیس شورای سیاستگذاری برگزاری هفته روابط عمومی در سخنانی کوتاه با تشکر از حضور مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی و ارتباطات در برنامه های این هفته، گفت: آنان که راز لبخند را می دانند، به اعجاز ارتباط ایمان دارند و ما امروز و در حالی سومین هفته روابط عمومی را گرامی می داریم که افق های بهتر و امیدارکننده تری روبه روی روابط عمومی ایران گشوده شده است.
کاظمی دینان افزود: محله روابط عمومی گذر ارتباط و دوستی است و ما امروز در کنار هم به دنبال این هستیم که معبر بزرگتر و کارآمدتری را برای ارتباط بیشتر و موثرتر بین سازمان ها و نهادها و مردم و مخاطبان آنان بگشاییم.
 
باید از ظرفیت «شهروند- روابط‌عمومی»ها استفاده کرد
در ادامه برنامه امیر لعلی؛ دبیر کل همایش روابط عمومی الکترونیک هم با یادآوری نام و یاد کسانی که سال گذشته در کنار همکاران خود بودند و به دیار باقی شتافتند، از حاضران خواست به احترام ابراهیم دربانیان، امیرانصار و استاد حسین قندی یک دقیقه سکوت کنند.
وی در ادامه و در سخنان کوتاهی پیرامون موضوع همایش که «روابط عمومی الکترونیک، حکمرانی الکترونیک» بود، گفت: امروز روابط عمومی الکترونیک یک ویژگی روابط عمومی نیست بلکه عین روابط عمومی است. اگر ده سال قبل روابط‌عمومی الکترونیک یک ویژگی و صفت برای روابط‌عمومی محسوب می‌شد، امروز روابط‌عمومی الکترونیک خود روابط‌عمومی است و قابل تفکیک از آن نیست.
وی برای اولین بار به مفهوم «شهروند-روابط‌عمومی»ها اشاره کرد و گفت: ما امروز با پدیده شهروند- روابط عمومی ها روبرو هستیم که به کلی فضای روابط عمومی ها را عوض کرده‌اند، ظرفیت‌های جدیدی در روابط‌عمومی الکترونیک ایجاد کرده اند و الزاماتی جدیدی را در حوزه حکمرانی الکترونیک فراروی دولت ها و سازمان ها و نهادها قرار داده ‌اند.
وی با اشاره به اقدام شهرداری تهران  در خصوص تبدیل تابلوهای شهری تهران به یک گالری بزرگ هم گفت:  این که در یک زمان همه تابلوهای اطلاع رسانی شهر تهران به یک گالری بزرگ تبدیل می شود و شهروندان هم به اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی آن را تبلیغ و معرفی می کنند خودش نمادی از شهروند- روابط عمومی است و نشان می دهد که اگر بتوانیم مشارکت مردم را در امور جلب کنیم می توانیم با هزینه هایی اندک تاثیرات ماندگار و موثری بگذاریم.
 
برگزاری هفته روابط عمومی در سطح کشور
علی شوقی بنام، دبیر هفته روابط عمومی هم با تشکر از مشارکت و همراهی نهادها و سازمان ها و شرکت های حامی همایش و هفته روابط عمومی گفت: امروز و برای سومین سال موفق به برگزاری هفته روابط عمومی شدیم و این در حالی است که این مراسم امسال در برخی استان های کشور هم انجام می شود و نشان از اقبال دست اندرکاران حوزه روابط عمومی و ارتباطات از این رخداد خوب و موثر دارد.
 
مایملک دیجیتالی و حکمرانی روابط عمومی الکترونیک
بعد ا ز برگزاری مراسم افتتاحیه همایش، دکتر محمد سلطانی فر رئیس کمیته علمی همایش، با ارائه مایملک دیجیتالی و  تقی کمالی با ارائه مقاله حکمرانی روابط عمومی الکترونیک و نظام یکپارچه اقتصادی و اجتماعی برای حاضران سخنرانی کردند.
دکتر سلطانی فر با اشاره به این موضوع که دنیا چند سالی است که به دنبال سرمایه دیجبتالی و یا مایملک دیجیتالی است، گفت: امروزه اگر نتوانیم دارایی های مکتوب خود را تبدیل به دارایی های دیجیتالی کنیم مالک آن نخواهیم بود،
ریس کمیته علمی دهمین همایش روابط عمومی الکترونیک در ادامه در خصوص ضرورت های تبدیل دارایی های مکتوب به دارایی دیجیتال هم صحبت کرد و افزود: روابط عمومی ها با برنامه ریزی و مدیریت تبدیل اسناد و مدارک به مایملک دیجیتالی، نقش مهمی در این کاردارند و می توانند کمک کنند که این کار در زمان خود و بهتر و موثرتر صورت گیرد.
همچنین سید تقی کمالی با اشاره به این که مجازی شدن امور ضرورت ها و الزامات جدیدی را پیش روی مسئولان و مدیران قرار داده است، گفت: گر چه حکومت امر قانونی است اما در دنیای مجازی و الکترونیک و با حضور مردم و مشارکت آنان باید از عبارت حکمرانی الکترونیک استفاده کنیم.
وی افزود: همین ضرورت ها باعث شده است که مرکز فضای مجازی هم در کشور شکل گیرد و برای امور مهمی که در این حوزه وجود دارد تدبیرهای لازم اندیشیده شود، اما باید توجه داشته باشیم که نوع و مفهوم حکمرانی و یا حتی حکومت در فضای حکمرانی الکترونیک نسبت به فضاهای سنتی گذشته عوض شده است و حکمرانی الکترونیک فرهنگ و الزامات خود را دارد که باید بدان توجه کنیم تا بتوانیم از این فضا و فرصت هایی که ایجاد دشه است، بخوبی استفاده کنیم.
 
نقش گرافیک اطلاع رسان در روابط عمومی الکترونیک
درادامه برنامه های نوبت صبح همایش ودر پنل دوم همایش، مریم سلیمی و بهروز مظلومی فر ضمن ارائه نمونه هایی کاربردی در حوزه و فضای روابط عمومی الکترونیک، مقاله خود را با عنوان «نقش گرافیک اطلاع رسان در روابط عمومی الکترونیک» ارائه کردند.
مریم سلیمی با اشاره به این موضوع که بابهره گیری از گرافیک اطلاع رسان مخاطب و مشتری می تواند به راحتی با موضوعات مورد نظر ما آشنا شود، اما باید توجه داشته باشیم که با توجه به حضور مخاطب در فضای محازی و امکان انتخاب های فراوان، این خطر هم وجوددارد که مخاطب با یک کلیک و نرسیدن به خواسته و نیاز خود ما را برای همیشه ترک کند و به همین دلیل باید مراقب این مسائل که از ویژگی های روابط عمومی الکترونیک هم هست، باشیم.
 
نقش شبکه های اجتماعی سازمانی در توسعه نظام اداری ایران
در ادامه این همایش هم دکتر افسانه مظفری و علیرضا خرازی با ارائه مقاله ای با عنوان « بررسی نقش شبکه های اجتماعی سازمانی در توسعه نظام اداری ایران» بر اهمیت و بررسی نقش شبکه های اجتماعی سازمانی در توسعه نظام ادری ایران تأکید کردند.
این مقاله برگرفته از یک پروژه تحقیقاتی است که بر فراگیر شدن نو آوری های اطلاعات به مدد فن آوری های ارتباطات تاکید دارد. این موضوع باعث پدید آمدن نظام هایی شده است که توانسته اند با غلبه بر زمان و مکان پیام های خود را در کمترین زمان ممکن و بدون محددیت مکانی ارئه  کنند.
خرازی در ارائه این مقاله با تاکید بر این موضوع که امروزه در کنار شبکه های اجتماعی در سطح جامعه، شبکه های اجتماعی سازمانی پدید آمده اند، افزود:  این شبکه ها می توانند باعث چابکی سازمان و نیروهای آن شود . ضمنا همین موضوع می تواند باعث توسعه نظام اداری ایران و افزایش مشارکت مردمی در نظام اداری و همچنین اثرگذاری شبکه های اجتماعی سازمانی در بهبود فرایند اطلاع رسانی اثر بگذارند.  
 
مخدرهای تبلیغاتی و آینده حکمرانی الکترونیک
آخرین مقاله ارائه شده در نوبت صبح،  مقاله «مخدرهای تبلیغاتی و آینده حکمرانی الکترونیک» بود که توسط سعید نوری آزاد ارائه شد.
وی که محتوای مقاله خود را به عنوان مطالعه ای برجریان های تبلیغاتی و تاثیر آن بر آینده روابط عمومی ارائه کرد، با نمایش نمونه هایی از کلیپ های تبلیغاتی گفت: آن قدر نفوذ تبلیغات و جریان هایی تبلیغاتی زیاد است که در بسیاری از موارد تبلیغات ارائه شده بیشتر در نقش یک مسکن و آرام بخش ظاهر می شوند و به همین  دلیل ما از واژه مخدر در عنوان مقاله استفاده کرده ایم.
وی با اشاره به این موضوع که همیشه دیده شدن به معنای پسندیده شدن نیست گفت: باید از شهرداری تهران تشکر کنیم که با تبدیل بیلبردهای شهری به گالری های هنری ما را چند روز ی از این تبلیغات نجات داد و صحبت من امروز این است که اگرتبلیغات انبوه و گسترده با ارائه محتوا همراه نباشد، هیچ اتفاق خاصی در ذهن مخاطب نسبت به آن تبلیغ نخواهدداشت.
سعید نوری آزاد با بیان این موضوع که باید توجه داشته باشیم که این انبوه تبلیغات موج بلاهت را در جامعه رقم نزند، گفت: باید مراقب این آسیب باشیم که اگر تبلیغات بی مایه و اساس شیوع پیدا کند, ذائقه مردم و حتی مدیران ما هم عوض خواهد شد و نهایتا جامعه به سمت و سویی خواهد رفت که تبلیغات و رسانه نیاز و نگاه او را تحت تاثیر قرار داده و ازنیازهای اصلی و واقعی خود تهی خواهد شد و چون معمولا روابط عمومی ها در این امر تبلیغات و اطلاع رسانی نقش دارند در این زمینه هم باید مراقب آسیب های این حوزه باشند.
وی تاکید کرد: این وضعیت ما را بی سوی توجه به وضعیت مخاطب، تا نیاز او سوق خواهد داد و بوجود آمدن انتظارات گوگلی و رهبری جامعه بر اساس لایک، جامعه را به سوی امپراطوری ترند و رنک و فالور پیش خواهد برد که آسیب هایی زیادی را به دنبال خواهد داشت.   
دهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک بعد از ظهر با ارائه دو مقاله و برگزاری یک نشست تخصصی کار خود را ادامه داد.


منبع: ایرنا

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد