درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:17   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16774صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 14:07
روابط عمومی هنوز در ایران جدی گرفته نشده
حسن بهشتی‌پور معتقد است هنوز شغل روابط عمومی در ایران جدی گرفته نشده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، این کارشناس رسانه در روزی که به نام «ارتباطات و روابط عمومی» نام‌گذاری شده است، گفت: روابط عمومی هنوز در کشور ما آن‌طور که باید جدی گرفته نشده است؛ در حالی که ما باید متناسب با نیازهای کشورمان در این حرفه افزایش کارآمدی داشته باشیم.
این کارشناس رسانه درباره‌ی اینکه درج روزی به نام «ارتباطات و روابط عمومی» در تقویم چقدر به ارتقای این حرفه در کشورمان منجر شده است؟ بیان کرد: اینکه مناسبتی با عنوان روز روابط عمومی چقدر می‌تواند به این شغل کمک کند، بحث خوبی است؛ به شرطی که نسبت به آن نگاه جدی شود. ما در حال حاضر 790 مورد مناسب ملی، مذهبی و سایر مناسبت‌ها را در طول 365 روز سال داریم، بنابراین اعلام یک روز با عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی کمکی به این ماجرا نمی‌کند، بلکه فقط یادآوری می‌کند که چند نفر از این حوزه، دور یکدیگر جمع شوند، درباره این حوزه صحبت کنند و از تجربیات هم استفاده کنند و در نهایت روز روابط عمومی را تا سال آینده رها کنند.
وی سپس تصریح کرد: متأسفانه روابط عمومی هنوز در کشور ما آنقدر جدی گرفته نشده است و نام‌گذاری این روز فقط به این محدود شده است که چند پوستر بزنیم و چند مراسم برگزار کنیم؛ در حالی‌ که شغل روابط عمومی به نوعی بازتاب‌دهنده‌ی خواسته‌های مردم به شکل سیستماتیک است نه به شکل موردی؛ به نظرم حتما باید به این مساله توجه شود.
بهشتی‌پور همچنین عنوان کرد: در حال حاضر در دانشگاه‌های ما متونی که در زمینه روابط عمومی ارائه می‌شود، برگرفته از ترجمه‌های غربی است که به نظرم اشکالی ندارد اما مشکل این است که متون روابط عمومی غربی برای فرهنگ آن‌ها ساخته شده است. ما باید همت کنیم و متناسب با نیازهای کشور خودمان این شغل را بومی‌سازی کنیم. هنوز بسیاری از علم‌های ما در ایران مثل روابط عمومی متناسب با نیازها و ساختارهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه شکل نگرفته است.
حسن بهشتی پور
او با بیان اینکه 27 اردیبهشت روز بین‌المللی روابط عمومی است، خاطرنشان کرد: حداقل حدود 20 سال است که فکر می‌کنم روزی به عنوان روابط عمومی در دنیا عنوان شده است. مهم این است که ما از چنین روزی چه بدست می‌آوریم. در حال حاضر در ایران روز روابط عمومی فرصتی شده تا عده‌ای دور یکدیگر جمع شوند، چند ساعتی صحبت کنند و بروند تا سال دیگر؛ در حالی که نباید این‌طور باشد و باید به این علم تخصصی‌تر نگاه شود. ما باید در حرفه روابط عمومی کار اساسی و بنیادی که باعث افزایش کارآمدی این شغل باشد را داشته باشیم که من هنوز آن‌را مشاهده نکرده‌ام.
این کارشناس رسانه در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا، گفت: معمولا حرفه روابط عمومی در ایران به معنی مجری دستورات عالی‌ترین سازمان مربوط به کشور است که اگر بخواهند تبلیغاتی را انجام دهند از روابط عمومی استفاده کنند؛ در حالی که این نگاه درست نیست و باید نگاه جدی‌تری به آن داشته باشیم.
27 اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی نام‌گذار شده است.


منبع: کشاورز نیوز
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد