درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:40   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16756صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 10:06
ارتباطات؛ محرک نوآوری در عصر فناوری
بیست و هفتم اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی، فرصتی شایسته است تا با شناساندن اهمیت ارتباط به عنوان محرک های نوآوری در عصر فناوری های اطلاعاتی و معرفی نقش و جایگاه ارزشمند روابط عمومی ها به عنوان پایشگر افکار عمومی، بیش از پیش بر اهمیت این نهاد حیاتی تاکید شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ارتباط، فن انتقال اطلاعات، افکار و رفتارهای انسانی از یک شخص به شخص دیگر است و جریان پویایی محسوب می شود که در آن تبادل اطلاعات صورت می گیرد. این جریان می تواند به یکی از روش های‎ ‎رو در رو،‎ ‎یک طرفه،‎ ‎ارادی‎ ‎یا ‎غیر ارادی‎‎ و شفاهی‎ ‎یا‎ ‎غیر شفاهی ‎صورت پذیرد.

ارسطو فیلسوف یونانی نخستین کسی بود که به موضوع ارتباط به صورت علمی توجه داشته است و آن را جستجو برای دستیابی به تمام وسایل و امکانات ‏موجود به منظور تشویق دیگران تعریف می کند.

ارتباطات در گذشته های دور از راه هایی همچون دود، نور، آتش و ... انجام می شد اما با ورود تلگراف به زندگی بشر ارتباط شکل دیگری یافت و تکنولوژی های نوین یکی پس از دیگری بر نوع برقراری ارتباط تاثیر گذاشتند تا جایی که اکنون با بهره گرفتن از ابزارهای ارتباطی جدید، اطلاعات با سرعت بسیار زیاد در هر نقطه ای از این زمین پهناور در اختیار افراد قرار می گیرد.

روابط عمومی نیز دانش و فنی محسوب می شود که انجمن جهانی روابط عمومی آن را بخشی از وظایف مدیریت سازمان و عملی ممتد، مداوم و طرح ریزی شده می داند که به وسیله ی آن افراد و سازمان ها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سر و کار دارند، به دست آورند.

اکنون فعالیت های روابط عمومی به صورت 2 طرفه است و مخاطب به صورت فعال و هوشمند عمل کرده و پیام های مورد نظر خود را آگاهانه انتخاب می کند و نسبت به آنها واکنش نشان می دهد.

اصطلاح روابط عمومی برای نخستین بار در جهان در اتحادیه ی راه آهن آمریکا به کار برده شد و در ایران نیز شرکت نفت نخستین نهادی بود که دفتر روابط عمومی را راه اندازی کرد.

روابط عمومی از زیر شاخه های ارتباطات اجتماعی به شمار می رود و به دلیل جایگاه ارزشمندش در ارتباطات درون و برون سازمانی، از نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف سازمان ها و نهادها برخوردار است.

روابط عمومی ها وظایف گسترده ای را به عهده دارند که انجام آنها به اعمال مدیریت شایسته ی یک سازمان یا نهاد کمک خواهد کرد. از جمله ی این وظایف می توان به آگاه کردن و خبر دادن، ترغیب، تشویق، ترویج و تبلیغ، انجام تحقیقات اجتماعی و افکار سنجی و پیوند آن به منابع سازمان و عموم مردم اشاره کرد.

هماهنگی های مورد نیاز سازمان، برقراری ارتباط با فرد، گروه و سازمان ها به صورتی که برای آن موسسه یا سازمان اهمیت دارد یا در آینده خواهد داشت، از دیگر وظایف روابط عمومی محسوب می شود.

حرفه و فن روابط عمومی برای حفظ و ادامه ی حیات مدیریت ها به اندازه ای اهمیت دارد که به پیشنهاد شورای اطلاع رسانی دولت و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، بیست و هفتم اردیبهشت به نام «روز ارتباطات و روابط عمومی» در تقویم رسمی کشور جای گرفت تا فرصتی برای تعالی و تکامل روابط عمومی در کشور فراهم و بیش از گذشته بر اهمیت فعالیت روابط عمومی ها تاکید شود.

جامعه ی بین الملل سال ها پیش به اهمیت ارتباطات نوین پی برد و برای گام نهادن به دنیای فناوری های نوین ارتباطی، در هفدهم مه 1865 میلادی با تشکیل اتحادیه ی تلگرافی بین المللی در ژنو، ارتباطات را به عنوان رشته یی جهانی و بین المللی مورد توجه قرار داد. این اتحادیه در سی ام اکتبر 1906 میلادی در کنفرانسی شکل گیری اتحادیه ی رادیو و تلگرافی بین الملل را به تصویب رساند، 26 سال بعد این 2 اتحادیه با یکدیگر متحد شدند و اتحادیه ی بین المللی ارتباطات راه دور یا اتحادیه ی جهانی مخابرات (ITU) را شکل دادند و این گونه مجمع عمومی سازمان ملل متحد هفدهم ماه مه را به عنوان روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نام گذاری کرد.

«مخابرات و فناوری اطلاعات، محرک های نوآوری» شعاری به شمار می رود که اتحادیه ی جهانی مخابرات در 2015 میلادی و در آستانه ی یکصد و پنجاهمین سالگی خود برگزیده است، چرا که با توجه به سرعت تحولات فناوری در سال های پیش می توان، مخابرات و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی را محرک های نوآوری در زندگی دانست.

اتحادیه ی بین المللی ارتباطات راه دور وظایف گوناگونی را به عهده دارد که از آن جمله می توان قانون گذاری و مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را نام برد.


** گفت و گو با «حسین امامی» پژوهشگر روابط عمومی و رسانه های نوین :

حسین امامی با اشاره به نقش تکنولوژی های نوین ارتباطی در عملکرد روابط عمومی ها گفت: تغییراتی که اینترنت در روابط عمومی ها به وجود آورد و فعالیت های آن را گسترده تر کرد، چنان سبب قدرتمندتر شدن و گسترده شدن فعالیت های این بخش سازمانی شد که پیش از این، در تاریخ روابط عمومی سابقه نداشته است. روابط عمومی ها در نقش های تازه ی خود به دلیل راه اندازی وب سایت های سازمانی، تمام ساختار سازمان و خدمات و فعالیت های آن را در فضای مجازی مدیریت و رهبری می کنند.

وی در ادامه در رابطه با روابط عمومی الکترونیک و دیجیتال بیان داشت: روابط عمومی الکترونیک و دیجیتال اصطلاحاتی بودند که در عصر ارتباطات نوین برای توصیف روابط عمومی متداول بود اما اکنون با گسترش اینترنت و فضای مجازی موضوع روابط عمومی آنلاین به صورت گسترده مطرح می شود. گسترش ابزارهای نوین ارتباطی و استفاده همیشگی روابط عمومی ها از آنان، سبب شد که در محافل و منابع معتبر علمی جهان، دیگر کسی تکنولوژی را از روابط عمومی جدا محسوب نکند و اصطلاحات مطرح شده مانند روابط عمومی الکترونیک و دیجیتال را به کار نبندد و این همان شرایطی است که یونس شکرخواه پدر روزنامه نگاری آنلاین ایران از آن به عنوان انفجار بزرگ خاموش در روابط عمومی ها تعبیر می کند.

پژوهشگر روابط عمومی و رسانه های نوین، نقش روابط عمومی ها در دنیای کنونی را اینگونه تشریح کرد: روابط عمومی ها در عصر حاضر به صورت آگاه تر، علمی تر، اجتماعی تر و تعاملی تر فعالیت می کنند و تمرکز خاصی بر مخاطبان خود دارند، آنان با استفاده از محیط های تعاملی چند سویه با کاربران خود ارتباط برقرار می کنند و این گونه فرصت بی نظیری را برای پایش افکار عمومی و بازخورد اطلاعات و خدمات سازمان به وجود می آورند.

حسین امامی در پایان با بر شمردن 2 وظیفه مهم روابط عمومی ها گفت: روابط عمومی ها به نمایندگی از تمام واحدهای سازمان که ارتباط با مخاطبان برون سازمانی دارند، باید اطلاعات و خدمات و به ویژه فرم های مورد نیاز مخاطبان را در فضای مجازی قرار دهند تا زمینه ی مراجعه ی حضوری مشتریان را کمتر کنند. دوم اینکه با فعال کردن بخش نظرهای کاربران و دریافت بازخوردها به آنها پاسخگو باشند و با گردآوری نظرات و تحلیل و بررسی اطلاعات دریافتی از مخاطبان، مجموعه ی آن را برای بخش های مختلف سازمانی و تصمیم گیری های بعدی و بهبود امور سازمانی در اختیار مدیریت ارشد قرار دهند.


منبع: ایرنا
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد