درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:02   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16754صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 09:46
روابط عمومی در عصررسانه های نوین
فرصت هایی که رسانه های نوین خصوصا وب سایت های سازمانی و رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی ها فراهم کرده است علاوه بر اینکه یک محیط تعاملی چندسویه را برای کاربران فراهم می کند فرصت بی نظیری را برای پایش افکار عمومی و بازخورد اطلاعات و خدمات سازمان به وجود می آورد.
  

روابط عمومی در عصررسانه های نوین


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دکترحسین امامی: تغییراتی که اینترنت در روابط عمومی ها به وجود آورد و فعالیت های آن را گسترده تر کرد، چنان موجب قدرتمندتر شدن این بخش سازمانی شد که پیش از این، در تاریخ روابط عمومی سابقه نداشته است.ماهیت فیزیکی یک سازمان که شامل ساختمان مرکزی، مدیریت ها و ادارات مختلف می شود تحت رهبری و فرماندهی شخص اول سازمان یا مدیرعامل است.
اما وب سایت های سازمانی، فضایی فراهم کردند که تمام آن ساختار سازمانی، خدمات و فعالیت های یک سازمان در شکل فیزیکی به فضای مجازی نیز انتقال یابد و مدیریت و رهبری و هدایت این بخش به عهده روابط عمومی ها گذاشته شده است.برای توصیف این شرایط در روابط عمومی ها در عصر ارتباطات نوین، صاحبنظران ارتباطات و روابط عمومی، اصطلاحاتی بکار بردند که اشاره به بکارگیری و ورود فناوریهای نوین ارتباطی در روابط عمومی ها داشت.
روابط عمومی الکترونیک و روابط عمومی دیجیتال، اصطلاحاتی بودند که تا سال ۱۹۹۷ بسیار متداول بود. از سال ۱۹۹۷ بحث روابط عمومی آنلاین مطرح شد و در توصیف این شرایط بکار رفت. هدف از بکار بردن این اصطلاحات این بود تا مسیر حرکت و استراتژی های جدید به روابط عمومی ها نشان داده شود و این امر در جهان اتفاق افتاد. ولی امروزه در محافل و منابع معتبر علمی جهان، دیگر کسی تکنولوژی را از روابط عمومی جدا نمی داند و از سال ۲۰۰۶ اصطلاحاتی همچون روابط عمومی الکترونیک یا روابط عمومی دیجیتال مطرح نمی‌شود چرا که به تدریج فرآیندهای کاری در روابط عمومی همگی از تکنولوژی بهره گرفتند و به عبارتی درون روابط عمومی هضم شد.
این همان شرایطی است که دکتر شکرخواه از آن به عنوان انفجار بزرگ خاموش در روابط عمومی ها تعبیر می کند. بنابراین امروزه اگر از روابط عمومی نام‌ می‌برند دیگر منظور روابط عمومی سنتی یا روابط عمومی الکترونیک یا اصطلاح دیگر نیست. اینها همه در روابط عمومی ترکیب شده‌اند و روابط عمومی‌، همان روابط عمومی است با قابلیت‌های بیشتر، آگاه‌تر، علمی‌تر، اجتماعی تر و تعاملی تر که بیشتر بر مخاطبانش تمرکز دارد و برای تسهیل در فعالیت هایش از فناوری ها و نرم افزارها بسیار بهره می گیرد.
فرصت هایی که رسانه های نوین خصوصا وب سایت های سازمانی و رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی ها فراهم کرده است علاوه بر اینکه یک محیط تعاملی چندسویه را برای کاربران فراهم می کند فرصت بی نظیری را برای پایش افکار عمومی و بازخورد اطلاعات و خدمات سازمان به وجود می آورد. البته با توجه به اینکه سازمان‌ها به لحاظ عملکرد، کارکردشان با یکدیگر تفاوت دارد لذا نمی توان یک نسخه واحد برای همه سازمان‌ها نوشت. ا
ما آنچه مشخص است این است که روابط عمومی ها دو وظیفه مهم برعهده دارند. اول اینکه آنها به نمایندگی از تمام واحدهای سازمان که ارتباط با مخاطبان برون سازمانی دارند باید اطلاعات و خدمات و مخصوصا فرم های مورد نیاز مخاطبان را در فضای مجازی قرار دهند و زمینه مراجعه حضوری مشتریان را تا حد امکان کمتر کند. البته زمینه های فرهنگ سازمانی پذیرش و قبولی فرم های آنلاین با همکاری سایر واحدها باید صورت پذیرد.دوم اینکه با فعال کردن بخش نظرات کاربران و دریافت بازخوردها به آنها پاسخگو باشند. با گردآوری نظرات و تحلیل و بررسی اطلاعات دریافتی از مخاطبان، مجموعه آن را برای بخش های مختلف سازمانی و تصمیم گیری های بعدی و بهبود امور در اختیار مدیریت ارشد قرار گیرد.
باید توجه داشت که پاسخگویی ما در فضای مجازی یکی از مهمترین مواردی است که باید در همان محیط مجازی برای کاربران صورت پذیرد و نباید موکول به فضای فیزیکی و یا تماس تلفنی شود. مسئولیت پذیری سایر واحدها نسبت به پاسخگویی مخاطبان و افکار عمومی در فضای مجازی چیزی است که کار روابط عمومی را در بین سایر واحدهای سازمانی با اهمیت نشان می دهد. بنابراین فضای مجازی سازمان‌تان را جدی بگیرید تا روابط عمومی شما را با اهمیت بدانند و جدی بگیرند.


منبع: روزنامه تفاهم
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد