درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:42   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16718صفحه نخست » ادامه مطلب دوپنجشنبه، 24 اردیبهشت 1394 - 22:20
بیانیه انجمن متخصصان روابط عمومی یزد به مناسبت روز ملی روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بنا به شواهد موجود، بیش از ۶۰ سال از عمر روابط عمومی در ایران می گذرد و طی این مدت هیچگاه اهمیت و جایگاه ارتباطات و حرفه روابط عمومی تا این اندازه نمایان و برجسته نبوده است، به طوری که اگر امسال از هم‌دلی و هم‌زبانی ملت و دولت سخن به میان می‌آید، محوریت نقش نهاد قدرتمند روابط‌عمومی در تحقق و ارتقای این شعار، مورد توجه و تاکید صاحب‌نظران و کارشناسان قرار گرفته است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199



شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بنا به شواهد موجود، بیش از ۶۰ سال از عمر روابط عمومی در ایران می گذرد و طی این مدت هیچگاه اهمیت و جایگاه ارتباطات و حرفه روابط عمومی تا این اندازه نمایان و برجسته نبوده است، به طوری که اگر امسال از هم‌دلی و هم‌زبانی ملت و دولت سخن به میان می‌آید، محوریت نقش نهاد قدرتمند روابط‌عمومی در تحقق و ارتقای این شعار، مورد توجه و تاکید صاحب‌نظران و کارشناسان قرار گرفته است.


انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد به سهم خود از همه دست اندرکاران و برگزارکنندگان آیین‌های گرامیداشت این روز، بخصوص شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد قدردانی می‌کند و به تمام مدیران و کارشناسان عرصه هنر هشتم و نیز استادان و مدرسان این رشته، فرارسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را تبریک عرض نموده و نکاتی را برای تحقق اهداف روابط‌عمومی یادآوری می‌نماید:


۱- به رغم گذشت چهار دهه از تدوین آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مرتبط با روابط‌عمومی در کشور، هنوز نتایج و اثربخشی این قوانین کاملا آشکار نشده است، که یکی از دلایل آن اجرا نشدن صحیح و کامل این دستورالعمل‌ها و نیز نیاز به بهنگام شدن قوانین با توجه به مطالبات و تحولات اجتماعی و تکنولوژیکی است، همچنین تبیین ضمانت اجرایی این دستورالعمل‌ها و الزام دستگاه‌ها به رعایت آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


۲- تحقق شعار «روابط عمومی؛ آیینه همدلی و همزبانی»، نیازمند تقویت جدی روابط‌عمومی‌هاست که یکی از راهکارهای آن، توجه مناسب مدیران به استفاده از منابع انسانی شایسته و باتجربه برای تصدی پست های سازمانی مرتبط با روابط عمومی است، چرا که زیرساخت‌های حوزه روابط عمومی با جذب نیروهای متخصص قوی‌تر خواهد شد.


۳- متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد اوج گرفتن وجه تبلیغاتی و نمایشی در برخی از روابط‌عمومی‌ها و روی آوردن به اغراق و بزرگ‌نمایی هستیم، درحالی‌که تبلیغات، بخشی از حرفه روابط‌عمومی است و لازم است مرز میان اطلاع رسانی صحیح با تبلیغات، برای مسئولان و روابط عمومی‌ها مشخص شود .


۴- استفاده مناسب دستگاه‌های دولتی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد؛ یکی از حلقه‌های مفقوده در روابط عمومی است که وجود خلاء های قانونی و نبود اختیارات از جمله دلایل آن محسوب می‌شود، از این رو توجه بیشتر به بخش غیر دولتی و سمن‌ها به ویژه شکل‌گیری و به‌کارگیری انجمن‌ها و شرکت‌های تخصصی روابط‌عمومی، بهره مندی از مشاوره‌ها و برجسته نمودن جایگاه آنها در سازمان‌های دولتی مورد انتظار است.


۵- با توجه به رسالت و وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها در «مردم داری و مردم مداری»، تهیه و تدوین منشور اخلاقی روابط عمومی‌های استان به عنوان نقشه راه روابط عمومی توصیه می‌شود .


۶- توسعه و تقویت انجمن‌های علمی روابط عمومی و توجه به راه اندازی مراکز پژوهشی در حوزه علوم ارتباطات و کیفی‌سازی آموزش عالی و نیز آموزش‌های ضمن خدمت در این بخش با توجه به نیاز شدید استان به جهش در حوزه ارتباطات و روابط عمومی ضروری می‌نماید . این انجمن نیز آمادگی خود را برای ارائه مشاوره های تخصصی و تدوین برنامه‌های روابط‌عمومی به مدیران دستگاه‌ها و مسئولان روابط‌عمومی اعلام می‌دارد.


۷- ارتباطات بین‌المللی برای استان یزد که از ظرفیت‌های گسترده و متنوعی در این حوزه ازجمله گردشگری، صنعت و بازرگانی برخوردار است، نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی مسئولان استان است، و با توجه شرح وظایف و مسئولیت‌های بخش روابط عمومی، شایسته است زمینه ارتقای تشکیلاتی این نهاد به «روابط عمومی و امور بین الملل» فراهم شود.


۸- بازشدن دریچه‌های ارتباطی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، و پاسخگو شدن اجزای این دستگاه‌ها، و اهتمام جدی به شنیدن صدای مردم و پاسخگویی خوب و به موقع به خواست‌ها، نیازها و ابهام‌های مردم ، یکی از پیش نیازهای تحقق همدلی و همزبانی است و روابط‌عمومی‌ها برای تحقق این مهم نقشی اساسی دارندکه غفلت از آن موجب بروز شکاف میان ملت و دولت خواهد شد.


۹- فقدان نظام جامع تخصصی جامع تخصصی روابط عمومی کشور، که دربردارنده نظام ارزیابی عملکرد، نظام تشویق و تنبیه، ایجاد ساز و کاری برای نظارت بر انتصاب و انتخاب مدیران روابط عمومی، اخلاق حرفه‌ای و حمایت و پشتیبانی از حرفه گرایی روابط عمومی باشد، از جمله کاستی‌های جدی است که انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید با همکاری انجمن‌ها و مجامع و صاحبن‌نظران روابط‌عمومی کشور، تمهیدات و مساعدت‌های لازم را برای رفع این کاستی‌ها داشته باشد.

انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد
اردی بهشت ۱۳۹۴

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد