شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «بیش از آن که فقط به یک وسیله/ گزینه در جهت اهداف خودم نیاز داشته باشم، به شریک ارتباطی و تیم مدیریت حساب اختصاصی نیاز دارم که به اهداف اهمیت می دهد»- آیا شما دارای این ویژگیها هستید؟
اگر در حال حاضر مشغول انجام ارتباطات درون شرکتی هستید یا چندین سرمایهگذار را در اختیار دارید که الزامات زیادی را برای شما به انجام میرسانند- تحکیم ارتباطات دیجیتال با شریکی را در نظر داشته باشید که میتواند به صورت دقیق نقاط ضعف شما را یافته و برطرف نماید.
شریل-لین کالینز، مدیر تجارب مشتریان در استاریاتا میگوید، «شریک ارتباطات دیجیتال شما فقط نباید ایمیل ارسال کند: بلکه باید سهولت، تعطیلات، بخشهای خاص، فرصتها، پیشنهادات فردی و ویژه، آخرین خبرها، خوشامدگوییهای گرم و صمیمانه، تبریک روز تولد، تبریک ولنتاین به صورت ناشناس، اطلاعات ضروری برای مشتریان و نتایجی بسیار خوب را برای شما به ارمغان بیاورد.
اگر هریک از گزاره های زیر در شما وجود دارد- پس وقت آن رسیده تا به شریک ارتباطی دیجیتال جدیدی باشید:
1. به شما برای کاهش هزینه های ارتباطی نیاز دارم
اگر هزینه های داخلی شما (هزینه های فنی، منابع انسانی و مدیریتی) شما بسیار بالا می باشند، یا اینکه احساس می کنید که به یک سازمان ارتباطی دیجیتال مبلغی هنگفت را پرداخت می کنید- پس به دنبال شریکی باشید که همگام با شما کار میکند تا هزینههای ارتباطی را کاهش دهد، و در عین حال تجارب مشتریان شما را نیز بهبود و ارتقا میدهد.
2. سیستمهای داخلی من قادر نیستند آنچه را که من به آنها نیاز دارم فرآهم آورند.
تکنولوژی شما را سردرگم یا ناتوان نکند و یا شما را مجبور ننماید تا از سیستمهای داخلی خود برای مقاصدی بیش از آنچه استفاده کنید که برای آنها ایجاد شدهاند (نظیر استفاده از سامانه ایمیل اوتلوک برای ارسال ایمیلهای بازاریابی انبوه!). شریکی را پیدا کنید که از راه حل مناسب برخوردار میباشد و میتواند بار را از دوش سیستمهای داخلی شما بردارد.
3. نمی توانم مهارتهای داخلیای را پیدا کرده یا حفظ نمایم که به طراحی و اجرای ارتباطات میپردازند
جذب و حفظ استعدادهای دیجیتال وقتی که برای مرکزیت تجارت شما بکار گرفته نمیشوند دشوار است. در حالی که سازمانهای بسیاری تمایل به انجام هرکار مفیدی را در سازمان خود دارند، واقعیت این است که شریک فنی کاری با کیفیت بالاتر را انجام میدهد، مدت زمان برنامهریزی کمتر و بهتری را به ارمغان میآورد و مدیریت منابع انسانی با وجود او دیگر مشکل نخواهد بود.
4. آدرس ایمیل یا مجوز لازم برای ارتباط ارتباط الکترونیک را ندارم
این یک بهانه معمول برای عدم شروع و یا عدم بهبود استراتژی ارتباطی دیجیتال است. مجبور نیستید به تنهایی از سد این مانع بگذرید. شریک ارتباطی دیجیتالی را پیدا کنید که به شما هم در دستیابی به مخاطبین کمک میکند و هم مجوزهای مورد نیاز را برایتان فراهم میآورد.
5. باید امنیت مدارک/اطلاعات/فرآیندهایم را افزایش دهم
برخی از سازمانها در تولید مدارک خوب عمل میکنند، اما قادر نیستند به خوبی و به شکلی مناسب از آنها محافظ نمایند. این به معنای عدم برآورده شدن انتظارات مشتریان از نظر امنیت قوانین و بهترین فعالیت صنعتی میباشد. شریک ارتباطی شما باید قادر باشد تا هم پیامهای بازرایابی/تعاملی مستقیم را ارسال نماید و هم اینکه بتواند امنیت لازمه را برای مدارک محرمانه فراهم آورد.
6. از کمپینهایم نتایج مورد نیاز را حاصل نمیکنم
هر ارتباطی که برقرار میکنید باید از نتایج قابل قبولی برخوردار باشد، اگر به هدف خود دست پیدا نمیکنید- هدف تان خواه کلیک مشتریان روی گزینههای مورد نظر شما باشد، یا جذب آنها، و یا فروش یا نظرخواهی؛ در پی شریکی باشید که با شما برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تان همکاری میکند.
7. میخواهم از اطلاعاتم برای ارائه تجارب اختصاصی استفاده نمایم
مشتریان انتظار سطحی از خصوصی سازی را دارند، نه تنها برای نشان دادن این که ارائه دهنده پذیرنده را بخوبی میشناسد، بلکه مهمتر از آن، آنها انتظار اطلاعاتی را در ارتباط دارند که با آنها مرتبط میباشد. استفاده از دادهها برای اختصاصیسازی، پیشنهاد روشی بسیار خوب برای جذب و مشارکت بیشتر است. شریکی را پیدا کنید که تقسیمبندی پایگاه اطلاعاتی و قوانین دشوار تجاری را به بهترین شکل ارائه میدهد.
8. برای مدیریت چندین سرمایهگذار از نظر استانداردها/هزینهها/فرآهند در تلاش و نبرد هستم.
آیا گاهی از اوقات آرزو میکنید که ای کاش فقط یک سرمایهگذار داشتید که قادر بود تا تمام ارتباطات دیجیتال را کنترل نماید؟ آیا در حال حذف نیاز به مدیریت، میانجی گری و سنجش چندین سرمایهگذار هستید؟ چنین شریکی وجود ندارد، بنابراین میتوانید تمامی ارتباطات دیجیتال خود را تحت لوای یک سقف تحکیم و یکپارچه سازی نمایید.
9. به دسترسی به ایده های جدید و نوآوری در فضای ارتباطی نیاز دارم
اگر ارتباط دیجیتال، هسته تجارت شما را نمیسازد، پس در تماس بودن با پیشرفتهای جدید و نوآوری برایتان کاری دشوار خواهد بود. در پی شریکی باشید که با ارتباط دیجیتال زندگی میکند و آن را تنفس میکند- کسی که برای شما ایدههای جدید، تفکر انتقادی و پیشنهادات راهبردی را به ارمغان می آورد.
«آیا از ارتباطات دیجیتال کنونی خود راضی هستید؟» به خاطر داشته باشید که شریک ارتباطات دیجیتال نباید فقط ایمیل بفرستد، وجود او باید برای شما نتیجهبخش باشد.... کالینز نتیجه گرفت: درست انتخاب کنید».
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|