درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:28   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16465صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 5 اردیبهشت 1394 - 09:34
حذف یا ابقای یارانه ها؛ از بی اخلاقی روابط عمومی تا ضعف روابط عمومی
در این میان جریان سازی های رسانه ای علیه دولت چیز جدیدی نیست، اما سکوت روابط عمومی دولت بسیار عجیب است. اینکه هیچ رسانه دولتی تمایلی به پاسخگویی به این مسائل نداشت و سه روز یک شایعه در رسانه های کشور میان مردم تولید استرس کرد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در میان اصحاب روابط عمومی جمله ای معترضه وجود دارد که می گوید: «هرگاه خبر نیست، شایعه هست» و این حکایت امروز بحث حذف یارانه یا ابقای آنها در سال جدید است.


خبرگزاری ایرنا در خبر روز 28 فروردین خود نوشت: «مشاور رئیس جمهوری در امور اقتصادی؛ از آغاز مطالعات مقدماتی برای حذف یارانه گروه های پردرآمد خبر داد و افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اکنون مطالعات مقدماتی برای حذف یارانه گروه های پردرآمد را آغاز کرده است.


به گزارش وزارت نفت، مسعود نیلی با بیان این که انجام مطالعات باید سنجیده باشد تا شوکی به جامعه وارد نشود، افزود: خوشه بندی و تقسیم بندی دهک های جامعه یک کار پردردسر و بسیار پیچیده با عواقب بسیار زیاد است، امامی توانیم دو باره گروه های هدف را تعریف کنیم.


وی بر دقت لازم برای انجام این مطالعات تاکید کرد و افزود: این مطالعات باید به گونه ای انجام شود که استمرار آن را تضمین کند.


نخستین یارانه نقدی سال 94 بدون تغییر نسبت به سال قبل به ارزش 45هزار و 500 تومان به ازای هر نفر واریز شد و پیش بینی می شود حدود 76 میلیون نفر در این مرحله مشمول دریافت یارانه نقدی باشند که براین اساس دولت سالانه 425 هزار میلیارد ریال (42.5 هزار میلیارد تومان) یارانه پرداخت می کند.


ارزیابی ها از تصمیم مجلس در قالب قانون بودجه امسال نشان می دهد که منابع لازم برای توزیع نقدی و غیرنقدی در قانون بودجه امسال با کاهش 3000 میلیارد تومانی نسبت به رقم 42هزار میلیاردی لایحه پیشنهادی دولت همراه است رقم کاهش یافته ای که باید برای تراز شدن درآمد و هزینه موجود، دولت حدود 5 میلیون یارانه بگیر را از بین حدود 76میلیون نفرحذف کند.» (منبع: خبر آنلاین)


این خبر با جریان سازی های خبری توسط سایت های مختلف ادامه پیدا کرد که گاهی این موضوع را به پرسش گذاشته بودند که «به نظر شما چرا دولت بدون هیچ اعلامی یارانه ها را حذف کرده است؟» و تیترهای دیگری که همه حاکی از نوعی جهت گیری ضد دولتی و جریان سازی رسانه ای علیه دولت داشت.


اما نکته جالب توجه این است که روابط عمومی دولت هیچ پاسخ صریحی به این مسائل که قاعدتا توسط دستگاه های نظارتی دولت دیده می شوند نداد تا اینکه پس از سه روز تکذیب این خبر صورت گرفت: «، محمدباقر نوبخت در نشست خبری سه‌شنبه ( اول اردیبهشت) خود با خبرنگاران با اعلام اینکه یارانه هیچ گروهی حذف نشده است، اظهار کرد: ما اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را در چارچوب بودجه‌های سنواتی داریم. سال گذشته در تبصره 21 قانون بودجه چگونگی اجرای این قانون دائمی را داشتیم.


وی با اشاره به ناممکن بودن شناخت خانوارها، درآمد آنها و همچنین تاکید دولت بر حفظ آرامش خانواده‌ها گفت:‌در سال 94 چگونگی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در تبصره 20 قانون بودجه تبیین شد. در این تبصره ضمن بیان احکام، منابع و مصارف، تصریح شد تا اجرای این تبصره مطابق آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، باشد.


سخنگوی دولت گفت: با توجه به این که مجلس محترم با تاخیر زیادی این قانون را به ما ابلاغ کرد، دولت موفق نشد که آیین‌نامه مذکور را تصویب و اجرا کند ولی برخی از رسانه‌ها پیشاپیش خودشان خبر از حذف یارانه‌ها دادند بدون این که به هیچ منبعی اشاره کنند.


نوبخت گفت: به محض تصویب آیین‌نامه مذکور در مورد آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و همچنین خواهش می‌کنیم برخی از رسانه‌ها در این زمینه ایجاد استرس نکنند.»


در این میان جریان سازی های رسانه ای علیه دولت چیز جدیدی نیست، اما سکوت روابط عمومی دولت بسیار عجیب است. اینکه هیچ رسانه دولتی تمایلی به پاسخگویی به این مسائل نداشت و سه روز یک شایعه در رسانه های کشور میان مردم تولید استرس کرد.


به نظر می رسد دولت تدبیر و امید در روابط عمومی هنوز نقاط ضعف زیادی دارد و اگر این روند ادامه پیدا کند بعید نیست پیش از اینکه تفهیم اتهام شود، توسط رسانه هایی که به نوعی از هنجارهای اخلاقی دور شده اند، گردن زده شود.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه نویسندگان شارا

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد