شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شاون پل وود- بله، امروز روز «زمین» است، فرصتی مهم برای آموختن بازیافت، پایداری، «سبز شدن» و هر چیز دیگری که باید برای حفاظت از اکوسیستم زمین انجام داد.
برای بسیاری از مشتریان ما، این روز به روزی بزرگ برای روابط عمومی تبدیل شده است، اما سوال این است که حقیقتا چه چیزی می توانیم از هیاهوی این جشن و موقعیت پر سر و صدا یاد بگیریم؟
این نوشتار به 5 درسی می پردازد که روابط عمومی ها می توانند از روز زمین بیاموزند.
1. توقف ارسال نامه های ناخواسته برای مشتریان عالی است ... و البته برای محیط زیست.
همه ما یک مشتری داریم که حاضر به تجربه رسانه اجتماعی است. شما آن مشتری را اینگونه می شناسید: تلفنی، کاکل بسر، با دهانی بد بو؟ بله، خودش است. حرکت به سوی جهان دیجیتال برای این افراد همراه با نگرانی هایی است زیرا آنها نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. با این حال، هر سال، بیش از 100 میلیارد قطعه ایمیل ناخواسته برای شهروندان امریکایی ارسال می شود. شاید این شما را درباره پیچ کردن تان متعجب کند.
ما در این شرایط زمانی که به سراغ صندوق پستی خود می رویم هیچ احساس خوبی از صندوق پستی نمی گیریم و بنابراین این صندوق ارزش خودش را برای ما از دست داده است. برای توقف این حالت چه باید کرد؟ چه ارزشی از تماس های رسانه ای خود دریافت می کنید؟ به پیچ های خودتان نگاه کنید- آنها کوتاه، شیرین، و سازگار با محیط زیست هستند و عاری از هرگونه هرزه نامه ای می باشند. (این به معنای ارسال ایمیل های کمتر در مجموع است.)
2. روز زمین مانند کمپین شماست- این می تواند در عین حال به دست آید.
تولد جنبش محیط زیست مدرن هیچ چیزی برای انجام با نسل هزاره برای تجارت منصفانه جاوا ندارد. نخستین روز رسمی زمین در سال 1970 برگزار شد. صلح، عشق و شرمندگی از آلودگی زمین باعث شد که پیام این روز ساخته شود. به عبارت دیگر، برخی از بهترین چیزها در پیرامون ما احساسات ویروسی نیستند، و آنها روندهایی در توییتر نیز نیستند.
کاری که تغییرات واقعی ایجاد می کند به وسیله تشویق مردم برای توقف فکر کردن درباره چیزهایی است که دست نیافتنی و در نهایت به آهستگی می سوزند. توجه کنید که زمان بعدی در کمپین شما تاثیر «متوسط» بر خواسته های مشتریان نداشته باشید. کار کنید تا بذرهایی کاشته شوند و رشد آنها را به نظاره بنشینید.
روابط عمومی، فقط مانند باغداری است، به صبر و شکیبایی زیادی نیاز دارد.
3. بازیافت روزنامه ها برای محیط زیست خوب است... و برای صنعت ما.
آیا می دانید که تنها 30 درصد از روزنامه های روز یکشنبه این روزها بازیافت می شوند؟ اگر ما می توانستیم که 100 درصد از آن را بازیافت کنیم، می توانستیم از قطع 250 میلیون درخت در هر سال جلوگیری کنیم. کاغذ می تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد: در این کشور کاغذ به داستان نقشه راه برای تصمیم گیری، داستانسرایی، و طالع بینی کمک کرده است.
امروز، ناشران در حال ورشکستگی کسب و کارشان هستند زیرا خودشان را با اینترنت همگام نکرده اند. روزنامه های چاپی و تبلیغات کاغذی به آهستگی در حال حرکت هستند. با این حال، گزینه های دیگری نیز وجود دارند، چگونه می توان همچنان بدون اینکه این زخم بدخیم را به همراه داشت، در چرخه روزنامه نگاری حضور داشت؟
شما ممکن است حدس هایی بزنید اما این چیزی نیست که ما در این نوشتار به دنبال آن هستیم و بهتر است حدس هایتان را به دفاتر روزنامه اعلام کنید. همانطور که همه ما می دانیم، رسانه و روابط عمومی بخش حیاتی از اکوسیستمی هستند که در شرایط بسیار شکننده ای حضور دارند.
4. اندیشه رهبری زودگذر است؛ رهبری صنعت ماندنی است.
سوال کوچک: گیلرد نلسون چه کسی است؟
دوست متصل به شما؟ رفیقی در مغازه بالا دست شما؟ آن گربه کوچک که برای شما شیطنت می کند؟
سناتور نلسون به عنوان پدر روز زمین شناخته می شود. بر اساس زندگی نامه او، «تلاش های نلسون برای تصویب قوانین مختلف زیست محیطی از جمله قانون حفاظت به محیط زیست، وی توانسته است کمک بسزایی به بهبود شرایط محیط زیست کند. وی ایده روز زمین را مطرح کرد، که نظریه های میراث امریکایی این روز را یکی از مهمترین اتفاقات در تاریخ دموکراسی ایالات متحده می دانند.»
همه ما مشتریانی داریم که می خواهند از بدنامی نجات پیدا کنند. این نفس عمل است... ما آن را دریافت می کنیم.
با این حال کسی که می خواهد نماینده واقعی برای تغییر ارزش و اخذ اعتبار باشد باید او را به سمت تلاش هایی هدایت کند که بتواند از چیزهایی حمایت کند. یک یادداشت خوب در لینکداین برای این مقصد عالیست، اما زمانی می تواند طولانی باشد که رشته ای از افکار مردم را در عمل دنبال کنید. گلیرد نلسون ممکن است نامی آشنا برای شما باشد، اما عمل او همه افکار و زمان ها را به او معطوف می کند.
این دقیقا چیزی است که باید در وهله اول در نظر بگیرید.
5. هرگز یک فراخوان عمل را دست کم نگیرید.
«فراخوان عمل» به الماس درخشان در میان تمام متخصصان روابط عمومی شناخته می شود.
نه تنها همه کمپین ها از اثربخشی روز زمین استفاده می کنند: امروز، ما بازیافت، آغوش گرفتن یک درخت، خاموش کردن لامپ ها، توجه به حمل و نقل عمومی، و معنای زندگی گیاهی را برای خودمان یادآوری کردیم... اما چه کاری در این زمینه انجام دادیم؟
بعد از این یک کمپین عالی برای شما باید یک فراخوان عمل داشته باشد که نیرویی از میان مردم گردهم بیاورد تا بتوانند ضمن اینکه از طریق رسانه های اجتماعی مردم را نسبت به این حقایق آگاه می کنند، آنها را به راهی تشویق کنند که روی خودشان آب سرد بریزند. این تبدیل به یک کاتالیزور برای تغییر می شود. و می تواند هدفی مناسب برای یک کسب و کار خوب باشد، مدیر عاملان خوب، و پیپ های روابط عمومی واقعی.
نوعی از اشخاص در این صنعت باشیم که می توانند بیشتر از یک تیتر خلق کنند: به ساخت چیزی کمک کنیم که دوام بیشتری داشته باشد.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|