درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:17   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16429صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 2 اردیبهشت 1394 - 11:43
جنگ روابط عمومی صدا و سیما و فارسی 1
انقلاب اسلامی ایران و متعاقب آن به پیروزی رسیدن جمهوری اسلامی با ارزش هایی بوده است که امروز به شدت در معرض تعرض شبکه های ماهواره ای قرار دارد. آمارها نشان می دهند تماشای ماهواره برای کشورهای صنعتی با هزینه هایی همراه است اما برای کشورهایی نظیر ایران، این شبکه های به تعداد زیاد با هزینه های بالا فیلم و برنامه های با کیفیت پخش می کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انقلاب اسلامی ایران و متعاقب آن به پیروزی رسیدن جمهوری اسلامی با ارزش هایی بوده است که امروز به شدت در معرض تعرض شبکه های ماهواره ای قرار دارد.


آمارها نشان می دهند تماشای ماهواره برای کشورهای صنعتی با هزینه هایی همراه است اما برای کشورهایی نظیر ایران، این شبکه های به تعداد زیاد با هزینه های بالا فیلم و برنامه های با کیفیت پخش می کنند.


مدیر شبکه فارسی 1 اخیرا در مصاحبه ای اذعان کرده است که چشم انداز آن برای سال 2020، گسترش بی حیایی و فرهنگ برهنگی در کشور ایران است. و اگر به تیتر اخبار در چند سال گذشته توجه کنیم در می یابیم که روابط عمومی شبکه فارسی 1 که در واقع بخشی از یک روابط عمومی نظام سرمایه داری برای رسیدن به اهداف خود به شدت بر روی افکار عمومی ما کار می کند.


اما در مقابل این روابط عمومی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که اینک به پایین ترین سطح محبوبیت در تاریخ خودش رسیده است.


تلاش های شبکه های ماهواره ای به اندازه ای بوده است که در یکی از شهرهای کشور در سال گذشته به علت بارش برف تعطیل شده است و تلویزیون تعطیلی را اعلام کرده است، همه دانش آموزان به مدرسه رفته اند و این نشان از عدم نفوذ تلویزیون در میان مردم ایران دارد.


اعتماد زدایی کردن از مردم در بازنمایی حقایق و یا غیر حقیقت گویی در صدا و سیما و از طرفی بهره گیری از روزنامه نگاری شهروندی و نمایش مقاومت طیفی از مردم در مقابل این بازنمایی از سوی شبکه های ماهواره ای از طرف دیگر باعث شده است که روابط عمومی صدا و سیما بازنده این بازی باشد.


این در حالیست که تمام بازوهای اجرایی برای جمع آوری ماهواره ها در خدمت صدا و سیما بوده است اما این مساله نه تنها بر مقاومت مردم در استفاده از ماهواره کم نکرده است بلکه آنها را به استفاده از آن تشویق نموده است.


فیلم های رایگان با دوبله فارسی، شوهای تلویزیونی، تبلیغات کالاهای لوکس غربی و جاذبه های بصری از بهترین مناطق جهان و امکاناتی که به بهترین وجه در جهت پیروزی در جنگ نرم روابط عمومی فارسی 1 استفاده شده است، باعث ایجاد استیصال در صدا و سیما شده است. به گونه ای که مسئولان راهکار این مساله را در توسعه کمی کانال های تلویزیون دیده اند. این در حالیست که اساسا این توسعه کمی بدون ایجاد تغییر در محتوا هیچ دردی را دوا می کند.


پیش بینی می شود که ادامه این روند در سال های آینده باعث می شود که صدا و سیما برای جلب نظر مردم، نیازمند حرکت به استفاده از ارزش های غربی برای جلب توجه مخاطب ایرانی شود و این یعنی یک باخت تمام عیار روابط عمومی.


روابط عمومی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این نوشتار به معنای واحد روابط عمومی که پاسخگوی امور مردمی و رسانه ای است، نمی باشد. بلکه مشی مدیریتی که در تصمیم سازی های سازمان صدا و سیما به کار گرفته می شود در حال حاضر اگرچه جریان هایی از بهبود را تجربه می کند، اما هنوز با آنچه باید اتفاق بیافتد بسیار فاصله دارد.


برای بهبود این شرایط پیشنهاد می شود:
1. اجرای تحقیقات پیمایشی از میان مخاطبان
2. بهره مندی از پتانسیل های دانشکده های علوم اجتماعی و علوم ارتباطات کشور
3. تغییر در استراتژی های کلی روابط عمومی برای تولید محتوا
4. خلاقیت و نوآوری به جای الگو گیری از رسانه های غربی


امید است که با ایجاد تغییرات و بهره گیری از روابط عمومی برای کسب اعتبار مجدد برای صدا و سیما، شرایط بهتری را برای این نهاد مهم کشور شاهد باشیم.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه نویسندگان شارا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حسین رضا
| 1394/2/7 - 21:13 |     0     0     |
کاش یک نفر از مسئولان صدا و سیما این را بخوانند.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد