شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در خبر نویسی باید از مقوله انشائی گذر کرد و به دانش، علم و فن خاص توجه کرد، افزود: در این حوزه گاهی اوقات با گزافه گویی و تملق گویی مواجه می شویم، در حالی که باید دقیق سخن گفت و با صداقت بیشتری با مخاطب روبه رو شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در دیدار با مدیرکل و روسای ادارات روابط عمومی و ارتباطات مردمی به گستردگی فعالیت های این حوزه اشاره کرد و افزود: اقدامات و فعالیت ها در حوزه روابط عمومی تنوع فراوان دارد و همین موضوع باعث شده تا در هر تشکیلات به عنوان ویترین اصلی آن تشکیلات شناخته شود.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با تاکید بر اینکه انعکاس درست خبر از اهمیت والایی برخوردار است، افزود: تکرار یک خبر خوب است، اما باید به این نکته توجه کنید که تکرار به درستی و به فواصل زمانی مناسب و به اشکال گوناگون انجام شود تا برای خواننده خسته کننده نباشد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در خبر نویسی باید از مقوله انشائی گذر کرد و به دانش، علم و فن خاص توجه کرد، افزود: در این حوزه گاهی اوقات با گزافه گویی و تملق گویی مواجه می شویم، در حالی که باید دقیق سخن گفت و با صداقت بیشتری با مخاطب روبه رو شد.
وی با بیان اینکه در حوزه اطلاع رسانی باید تاثیر گذار وارد عمل شویم، افزود: توجه به اهداف خبر از دیگر مواردی است که باید به دقت به آن پرداخت و با حساسیت بیشتری به آن نگاه کرد.
حجت الاسلام و المسلمین معزی بر لزوم تدوین سند جامع در حوزه اطلاع رسانی و اخبار تاکید کرد و گفت: روابط عمومی به عنوان تریبون جمعیت هلال احمر فعالیت می کند، بنابراین باید به گونه ای عمل کند که بیشتر از مدیران و مسئولان به صف جمعیت پرداخته شود.
وی اظهار داشت: چرا که مدیران، تریبون لازم برای انعکاس حرف های خود را دارند و این افراد در صف هستند که کمتر مورد توجه قرار می گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی، افزود: از سویی دیگر روابط عمومی به عنوان رابط میان مردم و جمعیت شناخته می شود و باید به گونه ای فعالیت ها را پیش ببرد که اطلاع مردم از اقدامات جمعیت هلال احمر گسترده تر شود و شناخت آنها از هلال احمر تنها به حضور در حوادث بزرگ محدود نشود.
تلاش برای تدوین سند جامع اطلاع رسانی
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر نیز در جریان این دیدار، با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مختلف روابط عمومی، گفت: تلاش ما بر این بوده است که به عنوان پل ارتباطی میان جمعیت و ذینفعان ظاهر شویم که البته خود نیروهای صف جمعیت هم از آن جمله هستند.
وحید رحمتی، افزود: با توجه به فعالیت های صورت گرفته این اتفاق به گونه مناسب به روز پیدا کرده است و با این وجود تا رسیدن به نقطه تعالی راه زیادی باقی مانده است.
وی به تحولات صورت گرفته در سایت اطلاع رسانی و نشریات جمعیت هلال احمر در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین دستاوردهای ما این بوده، که طی دو سال گذشته به عنوان روابط عمومی برتر در حوزه الکترونیک و بحران شناخته شده ایم که البته مرهون زحمات همکاران در این اداره کل است.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در ادامه به تلاش برای تدوین سند جامع اطلاع رسانی اشاره کرد و بیان داشت: ضرورت تدوین سند راهبردی به ریاست جمعیت انعکاس داده شده است و امیدواریم با حمایت های لازم به زودی به این موضوع جامه عمل پوشانده شود.
رحمتی همچنین بر لزوم پرهیز از موازی کاری در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی در سطح جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: با تدوین سند اطلاع رسانی باید دست به هم افزایی در حوزه تبلیغات بزنیم و به گونه واحد وارد عمل شویم.
وی تاکید کرد: در طول سال های گذشته شورای اطلاع رسانی در سطح جمعیت وجود داشته که اثر گذاری لازم را نداشته است و شرایط حاضر می طلبد که این شورا با یک جمع کوچکتر در حول محورهای جامع اطلاع رسانی و اسناد ارتباطی لازم برای جمعیت تشکیل شود.
وی با تاکید بر تجربیات و سوابق طولانی حجت الاسلام و المسلمین معزی در امور ارتباطات و اطلاع رسانی تصریح کرد: برای ما نعمتی است که چنین فردی با این تجربیات ارزنده در جمعیت هلال احمر حضور دارد و بطور مسمتر می توان از منویات وی در حوزه روابط عمومی بهره گرفت. استفاده از این تجربیات ارزنده وی جای خوشحالی برای ما دارد.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، در ادامه با اشاره ضرورت تغییر چارت سازمانی روابط عمومی استانها، افزود: در حال حاضر روابط عمومی های هلال احمر در استان ها با یک یا دو نیرو فعالیت می کنند که با توجه به ضرورت اطلاع رسانی مناسب تر باید تغییری در چارت سازمانی استان ها حاصل شود و آنها بتوانند نیرو جذب کنند.
|