درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:18   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16181صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 11 فروردین 1394 - 15:17
رسانه، روابط عمومی و تبلیغات در دولت روحانی
قطعا اگر روابط عمومی دولت در خصوص بحران های موجود در کشور بخواهد کاری انجام دهد نیازمند مدیریت بحران کند باید استراتژی هایی داشته باشد که در شرایط فعلی بتواند کنترل اطلاع رسانی را در دست بگیرد. مهمتر از همه اینکه در این شرایط تبلیغات بیشتر از اینکه بتواند به تنویر افکار عمومی منجر شود مردم را عصبانی تر خواهد کرد و دولت باید به سمت استفاده از روابط عمومی رو کند؛ چیزی که در کلام صادق زیبا کلام دیده نمی شود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فعالیت های دولت یازدهم در شرایط بحرانی تحریم ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند ارتباطات شفاف با مردم اس؛ ارتباطی که بتواند ضمن ترویج روحیه امید در میان مردم، آنها را با واقعیات و شرایطی که کشور با آن روبروست آشنا کند، اما سوال اینجاست که کدام بازوی ارتباطی بهتر می تواند چنین نقشی را به خوبی ایفا کند؟


آیا تبلیغات دولت روحانی باید محور فعالیت ها باشد یا روابط عمومی؟ کدام کانال های ارتباطی و رسانه ای بهتر می توانند عمل کنند؟ و چه استراتژی ها و سیاست هایی می تواند جهت بهتری به فعالیت های رسانه ای دولت بدهد؟


این در شرایطی است که محمدرضا صادق، در نشستی که در سال گذشته با اصحاب رسانه داشت از عدم توانایی دستگاه رسانه ای دولت برای معرفی فعالیت های دولت خبر داد. این عدم توانایی از یک سو باعث می شود که رسانه ها به جای استفاده از سیستم رسانه های توسعه بخش، و کمک به توسعه کشور با تقویت فعالیت های انجام شده در شرایط بحرانی کشور، نه تنها باری از دوش بخش اطلاع رسانی دولت برندارند بلکه حلقه فشار را از داخل بر دولت تنگ تر کنند.


رسانه های کشور امروز به جای انجام رسالت اطلاع رسانی و روشنگری خود، بیشتر به دنبال جریان سازی برای کسب منافع حزبی خود هستند و این باعث می شود که تصمیم گیری برای مردم دشوار شود. آنچنان که مشاور رسانه ای رئیس جمهور می گوید: گاهی اوقات برخی رسانه‌ها در سخنرانی‌ها با استفاده از یک جمله سخنران، عملیات روانی ایجاد می‌کنند و به دلیل آنکه دارای ظرفیت رسانه‌ای بالایی هستند، این موضوع با بازتاب خوبی مواجه می‌شود. در حالیکه این کار بیشتر در نشریات زرد که تعهدشان بیشتر از حقیقت بر علایق خواننده استوار است کارایی دارد.


کسری بودجه دولت یازدهم و سیاست های اقتصاد مقاومتی باعث شده است که فعالیت های رسانه ای دولت بیشتر در سطح رسانه های ملی و سراسری منعکس شود و صادق ضمن اذعان به این مشکل اظهار امیدواری می کند که این مشکلات برطرف شود. بنابراین دولت از تمام پتانسیل های رسانه ای که در اختیار دارد استفاده نمی کند.


عدالت رسانه ای موضوع دیگری است که گاهی اوقات عدم رعایت آن باعث می شود که رسانه ها در صدد جبران برآیند. مطبوعات کشور امروز بیشترین میزان بودجه خودش را از راه تبلیغات تامین می کند، این در حالی است که بیشتر این تبلیغات، تبلیغات دولتی است و تاکنون قوانینی که در این خصوص تصویب شده اند اجرا نشده است. علاوه بر این صادق از طرحی برای روند مشخص پرداخت یارانه به مطبوعات سخن گفت. وی علاوه بر این بر تقویت نظارت و حمایت از رسانه ها تاکید کرد که این حمایت شامل حمایت از خبرنگاران و نیازهای آنها می باشد که می تواند در لوای فعالیت تشکل های صنفی تامین شود.


مساله رسانه علاوه بر این حمایت ها - که فلسفه پرداخت آن جای مناقشه دارد- به آموزش نیاز دارد و تا این آموزش در سطوح بالا به اهالی رسانه کشور داده نشود، بخش رسانه ای کشور از فعالیت های غیر حرفه ای لطمه خواهد دید.


تبلیغات یا روابط عمومی
صادق زیباکلام به  فعالیت های تبلیغی دولت روحانی نمره ای نمی دهد، این در حالی است که در شرایط فعلی به نظر می رسد دولت روحانی در تبلیغات مشکلی ندارد و این ضعف در روابط عمومی است که باعث شده است نقدهای زیادی به دولت یازدهم وارد شود.


صادق زیبا کلام می گوید: «می‌پذیرم از نظر تبلیغات دولت آقای روحانی فوق‌العاده ضعیف و درمانده است یعنی کمترین نمره‌ای که به دولت آقای روحانی می‌دهم درباره تبلیغات است.»


صادق زیبا کلام در ادامه کلام خودش را شفاف تر می کند تا متوجه شویم که مراد وی از تبلیغات همان روابط عمومی است. او می گوید: «آقای روحانی به هر دلیلی موقع گرد و غبار به خوزستان نرفت که اگر می‌رفت بهتر بود اما می‌توانست فریاد بکشد و بگوید 8 سال مدیریت کشور را با نفت بشکه‌ای 100 دلار در اختیار داشتند اما آنها برای خوزستان چه کردند؟ مقابله با گرد و غبار برنامه بلند‌مدت می‌خواهد، ای کاش آقای روحانی می‌پرسید «آقای احمدی‌نژاد و رئیس سازمان محیط زیست او در دولت نهم و دهم برای مبارزه با این پدیده چه کردند؟» برای تالاب انزلی که امروز لجنزار شده چه اقداماتی شد؟ دولت گذشته حتی یک هلی‌کوپتر آب‌پاش نمی‌توانست بخرد تا در اختیار اداره کل محیط زیست گیلان و گلستان قرار بدهد که وقتی جنگل آتش گرفت هلی‌کوپتر برای خاموش کردن آتش اعزام شود.»


اما پرسشی که باقی می ماند این است که پس از بیست ماه از روی کار آمدن دولت جدید و فقدان استراتژی روابط عمومی مشخص و شکستن تمام کاسه کوزه ها بر سر دولت قبلی، آیا معنایش این است که   دولت یازدهم باید از زیر بار مسئولیت نسبت به محیط زیست شانه خالی کند و به قول صادق زیبا کلام فروش نفت بشکه ای 100 دلار را دلیلی برای عدم اقدام در این خصوص معرفی کند؟ آیا باید فعالیت های کشور را در رسانه های کشور بازنمایی کرد؟ آیا باید منفعلانه به تماشای آنچه اتفاق می افتد نشست؟ آیا زمان فرود جت انتقادها فرا نرسیده است؟


قطعا اگر روابط عمومی دولت در خصوص بحران های موجود در کشور بخواهد کاری انجام دهد نیازمند مدیریت بحران کند باید استراتژی هایی داشته باشد که در شرایط فعلی بتواند کنترل اطلاع رسانی را در دست بگیرد.


مهمتر از همه اینکه در این شرایط تبلیغات بیشتر از اینکه بتواند به تنویر افکار عمومی منجر شود مردم را عصبانی تر خواهد کرد و دولت باید به سمت استفاده از روابط عمومی رو کند؛ چیزی که در کلام صادق زیبا کلام دیده نمی شود.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
هادی دارابی
| 1394/1/20 - 14:51 |     0     0     |
همیشه با خودم می گفتم که تبلیغات نباید برای یک دولت که می خواهد در ارتباطش با مردم شفاف باشد چیز مناسبی باشد. این یادداشت برایم روشنگر بود.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد