درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 13:05   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16148صفحه نخست » سه شنبه، 4 فروردین 1394 - 17:17
داعش رسانه‌ای ترین گروه تروریستی تاریخ!
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- داعش را می توان رسانه‌ای ترین گروه تروریستی تاریخ دانست. این گروه در کنار عملیات تروریستی میدانی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را هم در فضای مجازی و پایگاه‌های اینترنتی دارد و سعی می کند از سویی به ترویج افکار و اندیشه‌های تروریستی خود بپردازد و از سوی دیگر، از این شبکه‌ها برای جذب عناصر جدید و توسعه تشکیلات خود استفاده کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- داعش را می توان رسانه‌ای ترین گروه تروریستی تاریخ دانست. این گروه در کنار عملیات تروریستی میدانی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را هم در فضای مجازی و پایگاه‌های اینترنتی دارد و سعی می کند از سویی به ترویج افکار و اندیشه‌های تروریستی خود بپردازد و از سوی دیگر، از این شبکه‌ها برای جذب عناصر جدید و توسعه تشکیلات خود استفاده کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حضور پر رنگ و گسترده داعش در رسانه‌ها نکته‌ای است که بایستی به آن توجه کرد، این موضوع حاکی از توجه رهبران این گروه به فضای مجازی است و اینکه آنها می خواهند از کلیه امکانات و ظریفت‌های موجود فضای مجازی در راستای تامین اهداف خود بهره برند، به تعبیری داعش از رسانه‌های جمعی به عنوان تریبون خود استفاده می کند.

داعش را می توان رسانه‌ای ترین گروه تروریستی تاریخ دانست. این گروه در کنار عملیات تروریستی میدانی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را هم در فضای مجازی و پایگاه‌های اینترنتی دارد و سعی می‌کند از سویی به ترویج افکار و اندیشه‌های تروریستی خود بپردازد و از سوی دیگر، از این شبکه‌ها برای جذب عناصر جدید و توسعه تشکیلات خود استفاده کند.

این گروه تروریستی در رسانه‌های جمعی پر مخاطب دارای صفحاتی هست که به طور هدفمندی از آنها استفاده کرده و به ارایه تفکرات افراطی خود می پردازد. به عنوان مثال آنها در توییتر و فیس بوک و اینساتگرام صفحاتی دارند که به پخش فیلم و عکس و ویدئوهایی از جنایات شنیع و سبوعانه خود می پردازند.

جالب اینجاست که آنها حتی به تولید نرم افزار هم دست زدند، این نرم افزار قابلیت نصب بر روی گوشی‌های همراه را دارد و این امکان را به اعضای آن گروه و اندک حامیان آن می دهد تا در جریان آخرین اخبار و جنایات گروه تروریستی داعش قرار بگیرند.

در همان حال که آنها با پخش جنایات وحشیانه خود سعی در اجاد ترس و وحشت در میان مردم را دارند، هدف دیگری را نیز توامان دنبال می کنند و آن فریب افکار عمومی از طریق ارایه تصویری مثبت از چهره خود است که در آن به پخش تصاویری از غذا دادن به حیوانات توسط اعضای داعش و یا نشان دادن آنها در حال خوردن شکلات و امثال آن می پردازند و یا با پخش چنین جملاتی توسط یکی از آنها که گفته بود: " ما نیز مثل شما خانواده داریم، خواهر و برادر داریم، ما را مثل حیواناتی وحشی نشان ندهید! " سعی در ارایه تصویری مطلوب از خود را دارند تا هم زمان که مخاطب از آنها به واسطه سفاکی‌ها و خون خواری‌هایشان می ترسد ، آنها را دوست هم داشته باشد.

داعش برای شرح فعالیت‌های خود در عراق سایت‌های مختلفی ایجاد کرده است. برای مثال برای هر استانی یک حساب کاربری در توییتر دایر کرده و با ارایه پیام‌های خود از آنها به عنوان یک تریبون استفاده می کند.

توئیتر را می توان مهم ترین ابزار رسانه‌ای داعش دانست. جالب آن جا است که داعشی‌ها در توئیتر ابتدا به زبان انگلیسی و در حجمی بسیار کمتر از آن به زبان عربی اقدام به ارسال توئیت‌های خود می‌کنند و البته هر حساب کاربری توئیتر که در خدمتشان است مدتی به ارسال اخبار ادامه داده و سپس به صورتی ناگهانی از کار می‌افتد، در حالی که با پایان یافتن عمر یک حساب کاربری داعشی در توئیتر، یک حساب دیگر فعال می‌شود.

تحقیقات نشان داده که کاربران فعال گروه داعش، بیشتر با چندین نام کاربری تقریبا مشابه وارد توئیتر می‌شوند و در صورت بسته شدن یکی از حساب‌های کاربری، بلافاصله حساب کاربری دیگری را فعال می‌کنند.

توئیتر این امکان را دارد که اخبار را با سرعت بسیار زیادی منتشر کرده و نیز به تمامی رسانه‌های خارجی دسترسی دارد. هم چنین با توجه به آن که مخاطبان داعش بیش تر آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هستند که در توئیتر بیش از سایر شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، توئیترشرایط مناسب تری را برای تروریست‌ها فراهم آورده است.

داعش هم چنین برای جذب نیروی بیشتر، یک بازی ویدیویی ساخته که در آن بازی هدف بازی کننده، نابودی نیروهای عراقی و آمریکایی است.

در این بازی، صدای اعضای داعش شنیده می‌شود که تکیه کلام شخصیت‌های آن فریاد الله اکبر است و همچنین، مخالفان خود را سلاخی می‌کنند و سر می برند! هم چنین مفاهیم به اصطلاح جهاد و ایثار در سراسر بازی، حاکم است!

داعشی‌ها به تازگی یک نرم افزار موبایل با نام «فجر البشائر» تولید کردند. این برنامه به زبان عربی‌ بوده و ‌قابلیت نصب بر ‌روی گوشی‌های هوشمند و سیستم عامل اندروید، را دارد. این نرم افزار به صورت خودکار کاربر را از آخرین اخبار مربوط به داعش آگاه می کند. هم چنین با استفاده از آن، افراد می توانند سیستم آنتی اسپم توئیتر را دور بزنند و امکان فرستادن انبوه اطلاعات را برای دیگر کاربران داشته باشند.

از جمله اهدافی که تروریست‌های تکفیری از حضور گسترده و حساب شده خود در فضای مجازی دنبال می کنند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

- ایجاد رعب و وحشت در میان مردم عادی و مخالفان خود
- تضعیف روحیه طرف مقابل به واسطه بزرگ‌نمایی خود و پیروزی‌هایش
- تلقین شکست ناپذیری این گروه (هیبت پوچالی)
- القای این مطلب که این گروه، بازیگری تاثیر گذار در معادلات منطقه و صحنه بین الملل است
- ارایه تصویری مثبت از خود به منظور فریب افکار عمومی و در راستای جذب نیرو از کشورهای مختلف

داعشی‌ها علیرغم جمود فکری خود، علاقه بسیاری به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه نشان داده اند. امواج مختلف فعالیت‌های رسانه‌ای داعش، در حالی است که بر پایه افکار آن‌ها، استفاده از فناوری‌ محدود است! برای مثال، بر پایه فتوای علمای آن‌ها دیدن فیلم‌های سینمایی و سینما رفتن حرام است!

در عین حال، استفاده از رسانه را برای رسیدن به اهداف خود را واجب می دانند! اگر فعالیت‌های گروهک داعش را با فعالیت سایر گروه های تروریستی مقایسه کنیم، خواهیم دید که داعش بسیار بیش تر از گروه های مشابه پیشین، به رسانه و امکانات آن وابسته است. برای مثال فعالیت‌های گروه القاعده تنها به انتشار نوار‌های سخنرانی در سایت‌های اینترنتی و یا مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی خاص محدود میشد؛ اما داعش از رسانه‌‌ای مختلف به صورت گسترده‌ای بهره می برد و نیز از تکنیک‌ها، جلوه‌های ویژه تصویری، تصاویر با کیفیت بالا و تدوین حرفه‌ای به منظور تاثیرگذاری بیش تر بر افکار عمومی و جذب نیرو استفاده می کند.

 

منبع: http://baztabonline.com

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد