شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسئولیت اجتماعی، مجموعه وظایف و تعهداتی است که سازمان ها باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه و افرادی که در آن و جامعه محلی، فعالیت و زندگی می کنند، انجام دهند.
در همین راستا، روابط عمومی زمانی می تواند به مسئولیت خود در این زمینه به درستی عمل نماید که برنامه های خود را با نیازهای دینفعان هماهنگ نموده باشد و این امر می باید به تمام فرآیندهای درون سازمانی تسری داده شود.
انجام صحیح و موثر مسئولیت اجتماعی و انجام تعهدات اجتماعی مستلزم این است که شرکت نخست ذینفعان خود را بشناسد و سپس در راستای اهداف مشترک شرکت به طرح ریزی روابط با این مخاطبان بپردازد. همچنین شناخت جوامع محلی و تشخیص نیازهای آن و سپس برنامه ریزی برای رفع آن ها، اولویت اصلی یک شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی است.
اگر چنین اتفاقی نیفتد و طرح ریزی روابط قبلا صورت نگرفته باشد هیچ یک از ذینفعان نه تنها اهداف سازمان را نخواهند شناخت بلکه با آن نمی توانند همسو شوند و در نتیجه برنامه های مسئولیت اجتماعی شرکت با شکست مواجه می شود. علاوه بر آن بزرگترین عامل در مدیریت اعتبار یک شرکت، چگونگی عملکرد و انجام تعهدات آن، اطلاع رسانی، شفافیت، گزارش دهی و طرز برداشت ذینفعان از هدف و روش کار آن شرکت است.
لهذا مجتمع مس شهر بابک با چنین رویکردی و بر اساس سیاستگذاری های کلان شرکت، کارهای بسیاری در حوزه زیست محیطی، فرهنگی، ورزشی، زیربنایی و عمرانی و کمک های بلاعوض انجام داده است و همه این اقدامات با هدف بهبود شاخص های کیفی زندگی ذینفان صورت پذیرفته که کاملا با منطق مسسئولیت اجتماعی سنخیت و تطابق دارد.
همچنین روابط عمومی شرکت تلاش می کند در راستای سیاست های کلان به اجرای راهکارها و روش های ابتکاری مسئولیت اجتماعی بپردازد تا هرچه بیشتر و بیشتر در برآوردن انتظارات ذینفعان موفقیت بیشتری بدست آورد. انشاءالله
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|