درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 20:16   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15846صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیدوشنبه، 4 اسفند 1393 - 14:34
سایت های روابط عمومی و فقدان پدیداری در گوگل
اخیرا مقالات متعددی منتشر شده اند که طی آن مطرح شده است که گزارش های خبری که توسط روابط عمومی ها منتشر می شود بر میزان پدیداری سایت روابط عمومی تاثیر می گذارد. همچنین در این یادداشت ها مطرح شده است که الگوریتم های اصلی گوگل نیز بر این روند تاثیر دارند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخیرا مقالات متعددی منتشر شده اند که طی آن مطرح شده است که گزارش های خبری که توسط روابط عمومی ها منتشر می شود بر میزان پدیداری سایت روابط عمومی تاثیر می گذارد. همچنین در این یادداشت ها مطرح شده است که الگوریتم های اصلی گوگل نیز بر این روند تاثیر دارند.


بر اساس مطالعات انجام شده، گزارش های خبری که در سایت های پی آر نیوز وایر، بیزینس وایر و پی آر وب منتشر می شوند بیش از 60 درصد از پدیداری خود را بعد از روزآمد الگوریتم ها در گوگل از دست داده اند. هیچ رازی وجود ندارد که بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) می تواند عملی فریبکارانه قلمداد شود، به ویژه زمانی که مجموعه ای از تغییرات و روزآمدها در گوگل در حال وقوع است. حال سوال اینجاست که برای قرار گرفتن در بالا چه باید کرد؟ برای شروع، شما می توانید کمی بر گوگل تمرکز کنید و بیشتر از آن بر تولید محتوای باکیفیت و در معرض قرار گرفتن.


خطرات یک مدل شکننده
ما می توانیم از سایت های گزارش مطبوعاتی عبرت بگیریم؟ این نشان دهنده شکنندگی مدلی است که با این شرکت های عمده مورد استفاده قرار گرفته است.
در اصل، آنها برای مشتریان خود یک چیز تولید می کنند و آن پدیداری است. این بیشتر شبیه قرار دادن همه تخم مرغ ها در یک سبد است. از این رو، آنها به طور کامل وابسته به گوگل هستند. وقتی گوگل یک تغییر می کند، مدل آنها فورا تحت تاثیر قرار می گیرد.


مزایای استفاده از یک مدل یک زاویه
پخش گزارش های خبری و نظارت بر آنها برای موفقیت روابط عمومی حیاتی اند، اما در سال 2014، دسترسی بین المللی و آنلاین به تنهایی کفایت نمی کند.


مدل های دیگر استفاده:
موثرترین ابزار روابط عمومی در افریقا وسیله موبایل است. این وسیله برای بازار وسیعی در دسترس است.


رسانه اجتماعی اهمیت بی بدیلی یافته است. در واقع، توییتر به عنوان پیشنیاز موفقیت در معرض توجه ویژه ای قرار گرفته است.


وقتی این ابزار به پخش گزارش های خبری در افریقا می آید، ما نتایج بزرگی را از آن مشاهده کرده ایم. به جای تمرکز خدمات برای پاسخگویی به نیازهای فردی به پدیداری، ما تمرکز بر زوایای گسترده ای قرار دادیم. به عنوان نتیجه، مدل شرکت ها تنها معطوف به نمایش روزآمدهای الگوریتم گوگل نشده است.


در این خصوص بهتر است از اجرای خود محور مدل های خارج از رده شرکت ها خودداری کنید.


مدلی که توسط اکثر روابط عمومی های شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد منسوخ شده و بسیار پیچیده است. بیشتر شرکت ها بر مشتری فشار می آورند که روش های خودساخته ای را انجام دهند، آنها را وادار می کنند که تمام اشکال فعالیت های روابط عمومی را از ایجاد تا بارگزاری چند رسانه ای توسط خودشان انجام شود.


بر خلاف شرکت های خارج از رده که در ابتدا بر دسترسی آنلاین تکیه می کنند، یک فهرست رسانه ای که در آن خبرنگاران و وبلاگ نویسان گنجانده شده اند راهی موثر برای ایجاد و پخش گزارش های مطبوعاتی در کل کشور است.


زیبایی این استراتژی عدم وابستگی بر سئو، رتبه گوگل و الگوریتم های آن است. این کار منوط به قابلیت ارسال ایمیل می باشد. یک سرویس پخش گزارش های خبری نمی تواند تنها شبکه ای از سایت ها باشد که گزارش های خبری را به صورت آنلاین کپی و منتشر می کنند.


APO (سازمان مطبوعاتی افریفا) تنها توزیع کننده گزارش های خبری در افریقا است که از سال 2006 تاکنون فعالیت های خود را آغاز کرده است. موفقیت آنها به انتخاب های مختلف، مدل های قوی تر و پدیداری آنلاین به عنوان بخشی کوچک از دسترسی رسانه ای شرکت بوده است.


سخن مترجم: این یادداشت یک متن ترویجی برای معرفی سازمان مطبوعاتی افریقا بود که به دلیل رقابت سختی که با سایت های پی آر نیوز وایر و... دارد سعی کرده بود مساله سئو را به نوعی بی ارزش نشان دهد. در حالیکه پس از مارس 2012 و تغییرات عمده الگوریتم های گوگل بحث محتوا از اهمیت بسزایی برخوردار شده است. سئو امروز خود را تنها به موتورهای جستجو خلاصه نمی کند چراکه تمام اطلاعات شبکه های اجتماعی توسط گوگل خریداری شده است و بنابراین علاوه بر تکنیک های سئو باید در شبکه های اجتماعی نیز قوی بود.


با توجه به موارد فوق، حوزه سئو پی آر امروز دیگر آن حوزه کوچک و بسته اوایل سال 2013 نیست. بلکه این حوزه شامل طیف گسترده ای از تکنیک های محتوایی و حضور در شبکه های اجتماعی و ... می شود که هر کدام به عنوان بخشی از استراتژی روابط عمومی اینترنتی باید مد نظر قرار گیرد.


مترجم: عادل میرشاهی (مدرس سئو پی آر و روابط عمومی اینترنتی)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد