درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:32   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1584صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 26 شهریور 1391 - 14:47
گزارش/ گردهمایی مسئولان روابط‌عمومی گمرکات سراسر کشور
گردهمایی مسئولان روابط‌عمومی گمرکات سراسر کشور با حضور رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، تنی چند از مدیران ارشد این سازمان و اساتید و کارشناسان روابط‌عمومی در تهران آغاز به کار کرد. دکتر عباس معمارنژاد، معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل گمرک در این گردهمایی جلب حمایت و پشتیبانی عمومی از عملکرد گمرک را مهمترین وظیفه روابط‌عمومی‌ها دانست و بر لزوم افزایش تلاش مستولان این بخش تأکید کرد.
  

گردهمایی مسئولان روابط‌عمومی گمرکات سراسر کشور با حضور رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، تنی چند از مدیران ارشد این سازمان و اساتید و کارشناسان روابط‌عمومی در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، دکتر عباس معمارنژاد، معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل گمرک در این گردهمایی جلب حمایت و پشتیبانی عمومی از عملکرد گمرک را مهمترین وظیفه روابط‌عمومی‌ها دانست و بر لزوم افزایش تلاش مستولان این بخش تأکید کرد.
وی همچنین اطلاع‌رسانی وسیع درخصوص نظام گمرکی یکپارچه نوین (نگین) را از اقدامات ضروری روابط‌عمومی خواند.
براساس این گزارش گردهمایی مسئولان روابط‌عمومی گمرکات سراسر کشور طی دو روز با تشکیل پنج کارگاه آموزشی به بررسی راه‌های توسعه و تقویت روابط‌عمومی و نقش آنها در بهبود عملکرد گمرک و ارائه خدمات و تسهیلات به ذینفعان می‌پردازد.

 

معمارنژاد: گمرک نوین باید مطالبه کارکنان و ذی‌نفعان باشد
رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک نوین باید مطالبه کارکنان و خدمت‌گیرندگان از گمرک باشد تا بتوان از نتایج و مزایای آن به نحو مطلوب استفاده کرد.
دکتر عباس معمارنژاد که در گردهمایی مسئولان روابط‌عمومی گمرکات سراسر کشور سخن می‌گفت، با تشریح وظایف و مسئولیت‌های روابط‌عمومی در گمرک افزود: روابط‌عمومی سه وظیفه اصلی دارد که یکی از مهمترین آنها ایجاد ارتباط منطقی بین عملکرد سازمان و ذی‌نفعان است. این ارتباط باید دوطرفه باشد یعنی هم روابط‌عمومی‌ها نقطه‌نظر سازمان را به ذی‌نفعان انعکاس دهند و هم نقطه‌نظرهای ذی‌نفعان را به بدنه سازمان منتقل کنند تا منتج به سیاستگذاری‌های صحیح شود.
وی افزود: دومین وظیفه روابط‌عمومی جلب حمایت و پشتیبانی عمومی از عملکرد سازمان است. تشریفات گمرکی یک فرایند است که سازمان‌های مختلفی در آن ذی‌مدخل هستند، ولی نتیجه آن توسط گمرک به مردم عرضه می‌شود و مردم همه مسائل را به حساب گمرک می‌گذارند.
معمارنژاد اظهار داشت: وظیفه روابط‌عمومی این است که نقش سازمان‌های ذی‌مدخل را برای مردم تبیین کنند تا هر سازمان براساس نقشی که دارد، مورد ارزیابی قرار گیرد.
رئیس‌کل گمرک تأکید کرد: روابط‌عمومی باید این موضوع را برای مردم بازگو کند که اگر تشریفات ترخیص کالا از هنگام اظهار تا زمان خروج از گمرک طولانی می‌شود، چقدر از این زمان مربوط به مجوزهاست و وظیفه روابط‌عمومی‌ها در این زمینه بسیار سنگین و خطیر است، زیرا باید مردم را توجیه کنند.
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه برای اثربخشی اقدامات خود باید از اطلاعات استفاده کنیم، افزود: شاخص فضای کسب و کار ابزار مناسبی است که نشان می‌دهد از 25 روز زمان برای انجام امور واردات فقط دو روز آن مربوط به گمرک است و در این زمینه روابط‌عمومی‌ها باید افکار عمومی را توجیه کنند.
معمارنژاد گفت: وظیفه سوم روابط‌عمومی‌ها آموزش مردم و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی است. وی با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های مهم در هر سازمان آموزش است، اظهار داشت: ما سال گذشته بسته سیاستی حمایت از تولید را ابلاغ کردیم که این موضوع باید از سوی روابط‌عمومی‌ها به اتاق‌های بازرگانی و ذی‌نفعان منعکس شود.
رئیس‌کل گمرک تأکید کرد: برای اجرای این وظایف باید از روش‌ها و شیوه‌های علمی استفاده کرد. من معتقدم که کار در روابط‌عمومی تلفیقی از مدیریت، علم، هنر، تفکر و خلاقیت است.
وی اظهار داشت: همانطور که ما می‌گوییم سطح آموزش در گمرک باید بالا برود، همکاران ما در روابط‌عمومی‌ها نیز باید سطح تخصص خود را ارتقاء دهند و مرکز آموزش و تحقیقات گمرک نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی برای روابط‌عمومی این امکان را فراهم کند.
معمارنژاد استفاده از ابزارهای نوین را عامل مؤثر دیگری در این جهت دانست و گفت: روابط‌عمومی باید به عنوان حلقه رابط سازمان با مردم بتواند برنامه‌های سازمان را برای مردم توضیح دهد و پشتیبانی آنها را برای اجرای برنامه‌ها جلب کند.
رئیس‌کل گمرک خطاب به مسئولان روابط‌عمومی گمرکات سراسر کشور گفت: در طرح گمرک نوین هم خودتان به موضوعات مشرف شوید و هم هدف طرح را برای مردم توضیح دهید.
وی افزود: روابط‌عمومی باید در مورد اجرای گمرک نوین به عنوان یکی از طرح‌های مهم گمرک، کمک کند تا این طرح هرچه بیشتر شناسانده شود.
معمارنژاد اظهار داشت: من معتقدم هر چیزی را می‌شود در قالب عرضه و تقاضا مطرح کرد و در این چارچوب باید خدمات گمرک نوین از ما خواسته شود تا تحقق یابد. در همین ارتباط گمرک نوین باید خواسته کارکنان و ذی‌نفعان باشد. ما دنبال این هستیم که حداکثر خدمات را به فعالان اقتصادی صحیح‌العمل ارائه کنیم و این موضوعی است که باید تبیین شود.
رئیس‌کل گمرک با تأکید بر لزوم تفکیک ذی‌نفعان خوشنام و متخلف اظهار داشت: اگر یک سازمان از روابط‌عمومی پویا برخوردار باشد می‌توان انتظار داشت که به اهداف خود دست خواهد یافت.
رئیس‌کل گمرک در پایان گفت: ما انتظار داریم روابط‌عمومی ها پیام‌رسانان راهبردها و نیات مدیران بالای سازمان به بدنه سازمان باشند.
 

آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع، از وظایف اصلی روابط‌عمومی‌هاست
آگاه‌سازی جامعه و اطلاع‌رسانی به موقع درباره عملکرد و اقدامات گمرک جمهوری اسلامی ایران از جمله وظایف مهم و اساسی روابط‌عمومی‌هاست که انتظار می‌رود با یک برنامه‌ریزی مناسب به نحو مطلوب انجام شود.
به گزارش روابط‌عمومی گمرک، نصیر جعفری مدیرکل حوزه رئیس‌کل و روابط‌عمومی گمرک در مراسم افتتاحیه این گردهمایی، ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان، با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط‌عمومی در سازمان و تبیین تاریخچه تأسیس این نهاد، به تبیین برخی از اقدامات حمایتی گمرک از روابط‌عمومی‌ها پرداخت و گفت: فراهم کردن بسته سیاستی روابط‌عمومی، یکپارچه‌سازی در نحوه اطلاع‌رسانی و دستیابی به شاخص‌هایی برای سنجش روابط‌عمومی گمرکات از جمله این اقدامات است.
وی افزود: اگر قرار باشد برای گمرکات خدمتی انجام دهیم، باید شاخص‌ها را تعیین کنیم و جایگاه خود را در نظام گمرکی یکپارچه نوین تثبیت نماییم.
مدیرکل حوزه رئیس‌کل و روابط‌عمومی گمرک با تأکید بر ضرورت کمک و همکاری مدیران گمرکات کشور در تقویت و توسعه فعالیت روابط‌عمومی‌ها اظهار داشت: باتوجه به تشکیلات جدید سازمانی گمرک، عناوین پست‌ها اصلاح شده است تا بتوانیم از توانایی همکاران روابط‌عمومی استفاده مطلوب‌تری بعمل آوریم.
جعفری در ادامه افزود: ما باید به طورمستمر و با یک تفکر استراتژیک و راهبردی به موضوع آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی توجه داشته باشیم.
نصیرجعفری با اشاره به اینکه ما اکنون در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم و نقش روابط‌عمومی به عنوان یک رسانه بسیار تعیین‌کننده است، گفت: در طرح تحول اقتصادی دولت یکی از 7 محور تعیین شده، طرح تحول نظام گمرکی است که انتظار می‌رود مسئولان روابط‌عمومی گمرکات کشور ضمن آشنایی بیشتر با این طرح، درخصوص آن اطلاع‌رسانی کنند و مخاطبان و مردم را با اثرات و نتایج آن آشنا سازند.
وی با یادآوری میزان مبادلات تجاری کشور در سال 90 اظهار داشت: روابط‌عمومی باید اقدامات و تلاش‌های لازم را برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم نسبت به عملکرد گمرک بعمل آورند.
جعفری تصریح کرد: اگر اطلاع‌رسانی وجود نداشته باشد، بالطبع بازخوردی هم وجود نخواهد داشت و ما نمی‌توانیم یک ارزیابی مناسب از میزان اگاهی جامعه نسبت به عملکرد گمرک داشته باشیم.
مدیرکل حوزه رئیس کل و روابط‌عمومی گمرک با اشاره به اینکه روابط‌عمومی یک ارتباط دوسویه است و اگر پیامی داده نشود بازخوردی هم دریافت نمی‌شود، گفت: سالانه 15 میلیون مسافر ورودی و خروجی از مرزهای گمرکی تردد می‌کنند که نحوه خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی گمرک به آنان حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها می‌توانند از مراجعان به گمرک به عنوان همکاران خود استفاده کنند، افزود: این هنر روابط‌عمومی است که از فرصت‌ها و امکانات موجود به نحو مطلوب برای بهبود عملکرد و ارائه خدمات بهتر بهره‌برداری نماید.
مدیرکل حوزه رئیس‌کل و روابط‌عمومی، فعالیت روابط‌عمومی‌ها را در ارتقای جایگاه کلی گمرک مهم ارزیابی کرد و گفت: برقراری ارتباط مستمر با رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی گسترده درباره عملکرد گمرک می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.
وی دستیابی به موقعیت برتر را یکی از برنامه‌های مهم روابط‌عمومی گمرک دانست و اظهار داشت: تلاش برای انجام وظایف و مسئولیت‌هایی که برای این نهاد تعیین شده می‌تواند زمینه موفقیت روابط‌عمومی را مهیا نماید و ما انتظار داریم که مجموعه اقدامات و فعالیت‌های روابط‌عمومی‌های گمرکات کشور موجب ارتقای جایگاه گمرک در عرصه خدمات‌رسانی به ارباب‌رجوع شود.
نصیر جعفری حرکت به سوی روابط‌عمومی الکترونیک را ضروری خواند و خواهان برنامه‌ریزی و تلاش روابط‌عمومی‌ها در این زمینه شد. وی همچنین طرح و پیگیری موضوعات جدید را از جمله مواردی دانست که می‌تواند سبب پویایی و کارآمدی بیشتر روابط‌عمومی‌ها شود.
به گفته وی، پاسخگویی به صورت آنلاین باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا گفته می‌شود بستر لازم برای پیاده‌سازی دولت الکترونیکی را باید از روابط‌عمومی الکترونیکی بخواهیم، چراکه روابط‌عمومی الکترونیکی، بستر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی است.

 

روابط‌عمومی نقش بسزایی در تحقق گمرک نوین، دارد
مهمترین وظیفه گمرک و تقاضای دولت از این سازمان، ایفای مسئولیت آن در زمینه کسب درآمد است و روابط‌عمومی می‌تواند در تحقق این امر نقش بسزایی داشته باشد.
مهندس علیرضا آزادانی مدیر پروژه نظام گمرکی یکپارچه نوین (نگین) با بیان مطلب فوق در نخستین روز از گردهمایی مسئولان روابط‌عمومی گمرکات در سراسر کشور گفت: تحقق اهداف درآمدی و برنامه‌های توسعه، از مهمترین وظایف گمرک به شمار می‌رود و دولت نیز خواهان انجام به موقع و کامل این وظیفه است.
وی با اشاره به اینکه در گمرک به طور متوسط تعرفه 11درصدی اعمال می‌شود، افزود: همین امر سبب توجه گمرک به بحث درآمدزایی است، اما گمرک وظایف دیگری هم دارد که حفاظت از سلامت و بهداشت و اقتصاد و جامعه از آن جمله است.
آزادانی اظهار داشت: واردکنندگان و صادرکنندگان انتظار تسهیل تشریفات گمرکی و کاهش زمان و هزینه از گمرک را دارند که این امر با بحث درآمدزایی و اعمال مقررات در گمرک به نوعی در تضاد است.
مدیر پروژه طرح نگین در اشاره به بحث روابط‌عمومی گفت: روابط‌عمومی از بخش‌هایی است که باید توجه بیشتری نسبت به آن صورت گیرد، چراکه به طور مستقیم در عملکرد سازمان و موفقیت آن نقش دارد.
وی با تشریح مراحل مختلف اجرای طرح گمرک نوین گفت: مهمترین پیامی که باید در داخل و خارج از گمرک منتشر شود و این امر ارتباط مستقیمی با فعالیت روابط‌عمومی‌ها دارد، بحث نظام گمرکی یکپارچه نوین است.
آزادانی با یادآوری مراحل چهارگانه طرح گمرک نوین شامل وضعیت موجود، وضعیت مطلوب، تحلیل شکاف و طراحی نقشه داده، گفت: ما هم‌اکنون در مرحله طراحی مفهومی هستیم که مدت اجرای آن 8 ماه خواهد بود و امیدواریم پس از نهایی شدن این طرح، شاهد تحولی اساسی در فعالیت بخش‌های مختلف گمرک باشیم.
مدیر پروژه گمرک نوین اظهار داشت: در تمام دنیا قوانین روز به روز ساده‌تر و هماهنگ‌تر می‌شود، درحالی که در کشور ما در بسیاری از موارد قوانین و مقررات پیچیده‌تر می‌شود و ما در این زمینه نیاز به یک استراتژی کنترلی مشخص داریم.
آزادانی در بخش دیگری از سخنان خود، اتخاذ راهبردهای متناسب در حوزه ارتباط با ذی‌نفعان گمرک را مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیریت ارتباطات با صادرکنندگان و واردکنندگان براساس اعتماد متقابل به منظور تکمیل داوطلبانه و ارائه اظهارنامه به صورت واقعی، موضوعی است که باید از سوی روابط‌عمومی‌ها پیگیری شود. از سوی دیگر مدیریت ارتباط با کارکنان براساس فرایندهای مدون به منظور حصول اطمینان از انتقال پیام‌ها به صورت صحیح و به موقع گمرک باید مخاطبان را دسته‌بندی و راه‌های ارتباط با آنها را مشخص کنند.

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد