درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:20   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15817صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیجمعه، 1 اسفند 1393 - 13:18
تاثیر فن آوری بر روابط عمومی
ریچارد لینیگ - اینترنت تاثیر به سزایی بر جهان روابط عمومی دارد. تکنولوژی جدید سطح، راهکارها و شیوه های روابط عمومی را ارتقا داده است. اینترنت این اجازه را به مردم داده تا سریع تر از هر رسانه دیگری، به اطلاعات به صورت گسترده دسترسی داشته باشند هر چند این دنیای همیشه در دسترس به برخی اطلاعات اشتباه، امکان منتقل شدن را داده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اینترنت تاثیر به سزایی بر جهان روابط عمومی دارد. تکنولوژی جدید سطح، راهکارها و شیوه های روابط عمومی را ارتقا داده است. اینترنت این اجازه را به مردم داده تا سریع تر از هر رسانه دیگری، به اطلاعات به صورت گسترده دسترسی داشته باشند هر چند این دنیای همیشه در دسترس به برخی اطلاعات اشتباه، امکان منتقل شدن را داده است.

در مقاله «کمتر خرج کنید و بیشتر دریافت کنید» ریچارد لینیگ، تاثیرات مثبتی را که اینترنت در روابط عمومی داشته است را جمع آوری کرده است. او تاکید می کند که اینترنت برای ارائه اطلاعات به مردم و به دست آوردن آن توسط مردم نقش ارزشمندی دارد.

همچنین یک مثال واضح أورده که چگونه فناوری باعث شده که یک داستان ساده می تواند تبدیل به یک داستان سریالی در یک روزنامه ملی شود که از دیگر قابلیت های فن آوری را نشان می دهد. به دلیل رشد روزافزون اینترنت، اهمیت یک داستان ساده می تواند به کمک اندکی تلاش، به راحتی افزایش یابد.

در یک مصاحبه، یکی از کاربران اینترنت نظر شخصی خود را ارائه می کند که طبق آن روابط عمومی سنگ بنای اصلی یک تجارت اینترنتی است. وقتی که صحبت از اهمیت روابط عمومی در شرکت های بزرگ صنعتی می شود، طبق اظهارات لینیگ روابط عمومی نه تنها زبان صنعت بلکه خود صنعت را به وجود می آورد.

لینیگ در ادامه توضیح می دهد که یک کاربر معمولی اینترنت، در واقع هدف و طعمه سیستم تبلیغات است و این مسئولیت و وظیفه اعضا و دست اندرکاران روابط عمومی است تا ذهنیت بد و شک کاربر را از بین برده و نظر او را به سمت کار و شرکت شما معطوف سازد.

اگرچه می توان تعداد زیادی از مزایای اینترنت را برشمرد ولی همچنین می بایست معایب آن را نیز متذکر شد.
ریچارد لینیگ در مقاله خود به نام (شاهراه اطلاعات گمراه کننده) چندی از این معایب را متذکر شده است. نکته اصلی که وی بر آن تاکید دارد این است که هر شخصی می تواند اطلاعات اشتباه را به دلخواه وارد شبکه کند. او معتقد است که دنیای روابط عمومی باید بر این مساله واقف باشد که اطلاعات اشتباه به چه سادگی می توانند وارد اینترنت شوند.

لینیگ توضیح می دهد که از زمانی که روابط عمومی نیاز به شفافیت، در نظر گرفتن مطالبات مردم و گفتگو دارد، دست اندرکاران بایستی نقش به سزایی در جلوگیری از رشد این (شاهراه اطلاعات گمراه کننده) داشته باشند.

وی در ادامه یادآوری می کند که خطرات در زمینه ارتباطات اینترنتی به دو نقطه اصلی برمی گردند:
1- اعتبار و صحت اطلاعات
2- دادن اعتماد به کاربر ناشناس که منابع ثانویه برای همان اطلاعات موجود است.

لینیگ در ادامه ذکر می کند که روابط عمومی ها می بایستی با نوعی رقابت، باعث ارتقاء نقش خود در اینترنت شوند تا بتوانند برای همیشه از مطالبات مردم محافظت کنند.

اینترنت باعث شده تا روابط عمومی از قالب خود در نقش «یک زیرسازی برای دنیای اطلاعات» خارج شده و به یک ابزار مفیدتر تبدیل شود.

با ازدحام و ازدیاد بیش از اندازه اطلاعات اشتباه در اینترنت، اینترنت همانند یک سکوی پرتاب روابط عمومی به یک نقطه مطلوب و عالی، عمل می کند. به نظر می آید که افراد در حال شناختن روابط عمومی به عنوان یک مهر تایید بر اطلاعات اینترنتی هستند.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد