درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:46   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15787صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 29 بهمن 1393 - 12:42
آیا ادغام روابط عمومی در حوزه ریاست مطلوب است؟
روابط عمومی در ایران نیز امروز درگیر یکی از این سونامی های مخرب شده است. حضور روابط عمومی به عنوان بخشی از مجموعه مدیریتی سازمان، یکی از مطلوب های روابط عمومی در طول تاریخ خود بوده است، اما مفهوم ادغام روابط عمومی در حوزه ریاست، فهم دیگری را از ماجرا به دست می دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  سال ها گام ها را به چپ و راست بر می داریم و هرچه داد می زنند نمی شنویم. ناگهان وقتی دچار طوفان می شویم، می خواهیم همه چیز را یک شبه درست کنیم! این جملات برای هر کسی که چند سالی در ادارات و سازمان های دولتی کار کرده باشد آشکار است.


روابط عمومی در ایران نیز امروز درگیر یکی از این سونامی های مخرب شده است. حضور روابط عمومی به عنوان بخشی از مجموعه مدیریتی سازمان، یکی از مطلوب های روابط عمومی در طول تاریخ خود بوده است، اما مفهوم ادغام روابط عمومی در حوزه ریاست، فهم دیگری را از ماجرا به دست می دهد.


معمولا زمانی که هر بخشی به طور مستقل کار می کند، می تواند از ابتکار، خلاقیت و اجرای تخصصی فعالیت ها بدون نظارت افراد ناآشنا بیشتر بهره مند شود. روابط عمومی نیز در ایران از چنین جایگاهی برخوردار است و ادغام آن در ریاست سازمان، با این موضوع که روابط عمومی زیر نظر مدیریت سازمان فعالیت می کند متفاوت است.


ادغام فعالیت های روابط عمومی و ریاست در سازمان های دولت یازدهم با سرعت بی نظیری در حال وقوع است و این موضوع برای روابط عمومی ها اصلا خبر خوشی نیست. چراکه این به معنای کوچک سازی روابط عمومی و در اختیار گرفتن آن زیر نظر مستقیم مدیرانی است که احتمالا دانش زیادی در مورد این حوزه ندارند.


بنابراین فضای تنگ روابط عمومی سازمان ها با بودجه های محدود آن به زودی محدودتر و تنگتر می شود و از این اوضاع «بوی بهبود» به مشام نمی رسد.


ادغام روابط عمومی در حوزه ریاست، تنها یک چهره زیبا دارد که می گوید روابط عمومی به عنوان بخش مشاور ریاست سازمان باید در کنار مدیر قرار بگیرد. در حالیکه آیا اگر این بخش به طور مجزا فعالیت کند، نمی تواند در ذیل نظر مدیر سازمان قرار داشته باشد. به عبارت دیگر آیا تغییر ساختار بروکراتیک سازمان، موقعیت روابط عمومی را در سازمان ارتقاء می دهد یا آن را به عنوان یک ابزار دم دستی ریاست مجبور به اجرای فعالیت هایی می کند که شاید اگر در یک ساختار مستقل انجام می شد به شکل بهتری به سازمان خدمت می داد.


همچنین روابط عمومی با ساختار مجزا دارای بودجه مجزا است و احتمالا این بودجه با ادغام کاهش یافته و این کاهش باعث حذف بخشی از فعالیت های سازمان خواهد شد. که در نتیجه باید منتظر اشکال غیر متعارف روابط عمومی در این ساختار جدید بود.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد