وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگاه روابط عمومیها در اطلاع رسانی مستمر به ذینفعان بر ضرورت ارتباط دو سویه میان روابط عمومیها و ذینفعان تاکید کرد.
به گزارش گسترش شارا از شاتا، دکتر " مهدی غضنفری " در نهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومیهای وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: روابط عمومیها باید از تمامی ابزارهای ارتباطی ـ رسانهای برای بهبود شناخت مخاطبان نسبت به ماموریتها، توانها و قابلیتها بهره گیرند و به رسالت تاریخی خود عمل کنند. وی با بیان اینکه ضروری است روابط عمومیها با شناخت چالشهای پیش روی راهکارهای مورد نیاز را ارائه کنند، گفت: موضوع اطلاع رسانی، آگاهی رسانی به مردم، احترام به ذینفعان وظیفه سازمانی بزرگی است که نباید کوچک شمرده شود. از نظر دکتر غضنفری، اداره کردن ارتباطات با ذینفعان در راستای موضوعات استراتژیک یک سازمان، با استفاده از ابزار و روشهای خاص، فلسفه وجودی روابط عمومی محسوب میشود. وزیر صنعت، معدن و تجارت میگوید: روابط عمومیها رسالت بزرگ انبیا را دراطلاع رسانی برعهده دارند و باید تلاش کنند تا از این تکلیف تاریخی سربلند بیرون آیند. دکتر غضنفری با تصریح براین موضوع که روابط عمومیها نقش مهمی در پاسخگویی به نیازهای مخاطبان، افزایش سطح آگاهی ذینفعان و ارائه بهنگام اطلاعات دارند، ادامه داد: کمک به تدوین برنامههای واقع بینانه و موثر در عرصهی فرهنگی،ارتباطی واطلاع رسانی، کمک به شکلگیری فضای اعتماد با ذینفعان و تسهیل اطلاع رسانی ازجمله انتظاراتی است که از روابط عمومیها میرود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به نظر میرسد در یک مجموعه سازمانی، روابط عمومی تنها حوزهای است که به جهت نگاه خاص آن به هنر، اجتماع و مخاطب توش و توان فکری و احساس بالاتری را نسبت به وظایف خود نیازمند است. تحریم موضوع دیگری بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت دراین نشست مطرح کرد، وی با تاکید دوباره براینکه تحریمهای کنونی مبتنی بر هوشمندی است، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی تلاشهای بسیاری برای زمین گیر کردن اقتصاد کشورمان از خود نشان دادند اما تجربه نشان داده که به اهداف خود نمیرسند. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: روابط عمومیها درتحریم شکنی و ایجاد نشاط در فضای کسب و کار بسیار موثر هستند. وی در پایان افزود: هدف تحریم ناامید کردن مردم است و برای دستیابی به آن از انواع رسانهها بهره میگیرند، غافل از اینکه مردم ایران هوشیار بوده و عقب نشینی نمیکنند. در ابتدای این نشست حسین پرسان مدیرکل روابط وزارت صنعت،معدن وتجارت گزارشی از اهداف، عملکردو برنامههای شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت ارائه کرد. |