شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «مطالب باید حسی از واقعیت و تازگی داشته باشند، مشتریان خواهان صداقت بیشتری از طرف برندها هستند».
ماشیگو که در سطح برندهای برتر شرکتهای آگلیوی و ماتر، درفت افسیبی، نتورک بیبیدیاو و اسایبیسی فعالیت کرده است میگوید، همانگونه که اخیراً از طریق بیلبوردهای عمومی و به شکلی مشابه در رسانه اجتماعی مشاهده شده است: برندها باید بدانند که روابط نزدیک با مشتریان رویه فعلی و موجود میباشد- و مشتریان وقتی که از شما رضایت ندارند، عدم رضایت خود را به صورت کاملاً عمومی از طریق کانالهای مذکور به اطلاع شما میرسانند.
طبق گفته او، تعامل نزدیکتر با مشتری، برندها را در سال 2015 مجبور میکند تا درباره نحوه صحبت شان با مشتریان مراقب باشند. قطعاً شاهد خواهیم بود که مشتریان همه چیز را بر زبان آورده و در اجتماع اعلام میکنند، آنچه را که درباره برندها میپسندند و آنچه را که دوست ندارند. مشتریان هرگز پیش از این عادت نداشتند که زیاد شکایت داشته و گلهگزاری کنند، به ویژه در سطح بازار عمومی و گسترده، اما این رویه تغییر کرده است، مسئلهای که برندها را مجبور میکند تا درباره نحوه صحبت شان با مشتریان بیشتر مراقب باشند».
ماشیگو میگوید: از سوی دیگر شاهد ادامه اقدامات و تلاشها برای نقل مطالب خبری و مشارکت مشتری خواهیم بود.
«اتکای کمتری روی موسیقی و رقص و مسائل ظاهراً جذاب و بازیگران صورت خواهد گرفت. برندها راههای دیگری را پیدا میکنند تا از طریق آن به جذب مشتری پرداخته و نشان دهند که با زندگی مردم ارتباط داشته و اهمیت دارند. ما در جایگاه رابط باید در خود برند، جستجوی عمقیتر و دقیقتری را انجام دهیم.
«بخش اعظم مسئله مذکور بدین دلیل است که محتوای آنلاین هرچه بیشتر ما را به خود جذب کرده است چرا که محتوا ما را مجبور میکند تا به مردم اجازه و این امکان را بدهیم تا به فضای ما وارد شوند، این که چه زمانی مردم به صورت آنلاین جذب شده و مشارکت داشته باشند به محتوا بستگی دارد. محتوا ما را به رابطه نزدیکتر با مردم و فعالیتهایی خاص سوق میدهد، فعالیتهای که پیش از این دیدیم توسط بانک افانبی و شرکت خدمات تلفن همراه سل سی صورت گرفتند، جایی که در آن مشتریان از طریق بیلبوردهای خود، عدم رضایت شان را اعلام کردند. باز هم شاهد این موضوع خواهیم بود».
دوره ترغیب و تصمیمگیری احساسی به پایان رسیده است. دنیای ما به ما بسیار نزدیک است. اگر میخواهید که پودر لباسشویی بفروشید، مطالب تبلیغاتی شما باید واقعیتر از یک دموی آزمایشگاهی باشد، مثلاً، چطور در آپارتمانی با سه جوان درباره شستن لباسهای شان صحبت میکنید؟
جستجوی استعداد
همچنین ماشیگو بر این باور است که سال 2015 جذابیت بیشتری خواهد داشت، سالی که در آن قیمت دادهها سقوط میکند و مشارکت مردم در فضاهای تلفن همراه و آنلاین بیشتر می شود.
«عصر حاضر عصر محتواست. محتوا نیازمند جزئیات بیشتر، و رابطه ملموس تری است. شما یا دوست من هستید یا نیستید. عقب نشینی از این اصل دشوار است. آنچه گفته شد در راه است. امری که ما را به چالش خواهد کشید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|